Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:20:57 GMT

مدرک‌گرایی به آموزش‌های مهارتی هم رسید!

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۲۵۵۸

مدرک‌گرایی به آموزش‌های مهارتی هم رسید!

ایسنا/گلستان رئیس انجمن صنفی کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: متأسفانه برخی افراد با حضور در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای، صرفاً به دنبال اخذ یک مدرک مهارتی هستند.

عبدالوهاب جرجانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: متأسفانه یکی از مباحث مهمی که در استان گلستان نادیده گرفته می شود آن است که وقتی ما به عنوان متولی مهارت آموزی کار آموزش مهارت را انجام می دهیم مهارت آموزان برای اخذ مجوز به موانعی برخورد می کنند که بسیار آزاردهنده است، مهارت آموزان بسیاری از رشته های فنی و حرفه ای از جمله رشته های گیاهان دارویی که به حوزه بهداشت مرتبط هستند برای اخذ مجوز دچار مشکل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اشاعه مدرک گرایی در بین آموزش های فنی و حرفه ای گلایه کرد و گفت: در یک زمانی از مدرک گرایی به عنوان یکی از معضلات آموزش های دانشگاهی یاد می شد اما در حال حاضر آموزش های مهارتی نیز به این نقطه رسیده است.

رئیس انجمن صنفی کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گلستان تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد با حضور در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای، صرفاً به دنبال اخذ یک مدرک مهارتی هستند حال آنکه فرد پس از گذراندن دوره موردنظر باید به مهارت انجام یک کار و یا هنر دست پیدا کند و آموزش های مهارتی باید به جایگاهی برسد که دیگر گواهی دوره، مبنای مهارت آموزی نباشد.

جرجانی به گلایه مراکز آزاد فنی و حرفه ای مبنی بر موازی کاری در آموزش های مهارتی گلایه کرد و متذکر شد: براساس اصل 44 قانون اساسی وقتی مسئولیتی به بخش خصوصی واگذار شد دیگر موازی کاری با آن معنا ندارد، خوشبختانه با مدیرکل جدید فنی و حرفه ای گلستان همراهی مطلوبی داریم و  در تفاهم نامه هایی که سازمان فنی و حرفه ای در حال ارجاع آن به استاندار گلستان است باید سهم بخش خصوصی را لحاظ کند، برای مثال در بخش آموزش های مهارتی به دانشگاه ها 40 درصد آموزش سهم بخش خصوصی است.

وی استقبال مردم از مراکز خصوصی فنی و حرفه ای را مطلوب خواند و گفت: البته باید قوانین جامعی به تصویب برسد که وقتی افرادی برای انجام کاری اقدام به اخذ مجوز کردند افراد غیر نتوانند به راحتی به این حوزه وارد شوند، متأسفانه هفته گذشته شخصی از تهران به گلستان آمد و در خلأ نظارت‌ها بدون هیچ گونه هماهنگی دوره ای برگزار کرد و وقتی این مسئله به استانداری گزارش شد هیچ اقدامی صورت نگرفت، مقرر شد برای رفع این معضل نشستی با فرمانده انتظامی گلستان داشته باشیم گاهی اوقات یک فرد بدون هیچ گونه مجوز برای آموزش دیگران اقدام می کند که چنین مسئله ای باید توسط دستگاه های ذی ربط بررسی و با افراد متخلف برخورد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلستان استان گلستان سازمان فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای اشتغال مهارت آموزی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه دوشنبه کردستان در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند و مدیران تابعه وزارت کار در کردستان توانسته اند با همدلی و هماهنگی مقدمات رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

کد خبر 6092571

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان