Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@16:16:10 GMT

آزادی۴ ایرانی دستگیرشده در حج

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۲۵۶۹

آزادی۴ ایرانی دستگیرشده در حج

سرپرست هیأت کنسولی وزارت امور خارجه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت درباره اقدامات کنسولی حج امسال و همچنین آزادسازی زائران ایرانی دستگیرشده در جریان حج امسال، گزارشی داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این دیدار عبدالمجید کامجو ـ سرپرست هیأت کنسولی حج تمتع ۱۴۰۱ـ صدور برگه عبور و تائید اسناد، شامل انواع گواهینامه، وکالت‌نامه و گواهی اقرارنامه را از جمله خدماتی برشمرد که توسط اعضای هیأت کنسولی اعزامی به عربستان، به زائران ایرانی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری امور بازدداشتی‌ها از دیگر اقدامات هیأت کنسولی ایران در حج امسال بود که کامجو درباره آن گفت: چهار نفر به‌دلیل بی‌اطلاع و رعایت نکردن برخی دستورالعمل‌ها در حین طواف، بازداشت شده بودند که با پیگیری‌های انجام شده، این افراد آزاد شده و به کاروان خود بازگشتند.

به گفته او، هیأت شش نفره کنسولی وزارت امور خارجه در شهرهای مکه و مدینه از دهه سوم خردادماه ۱۴۰۱، همزمان با ورود زائران به سرزمین وحی، مستقر شده‌اند و تا بازگشت آخرین کاروان از زائران کشورمان نیز آماده ارائه خدمات کنسولی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ‌ نیز در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه و شخص آقای امیرعبداللهیان برای حضور هیأت کنسولی در عربستان و همراهی زائران ایرانی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و عربستان به سمتی پیش برود که نمایندگی‌های سیاسی دو کشور دوباره فعال شود.

او تاکید کرد: این اقدام (ازسرگیری فعالیت سفارتخانه‌های ایران و عربستان) گام مثبتی در مسیر سفر زائرانی است که سال‌هاست در نوبت تشرف عمره قرار دارند.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: دیپلماسی حج در کنار دیپلماسی و روابط سیاسی می‌تواند به فعال شدن مناسبات دو کشور که به نظر می‌رسد هر دو کشور خواهان آن هستند، کمک کند.

سفارتخانه‌های ایران و عربستان از سال ۱۳۹۵ با آغاز تنش‌های سیاسی بین دو کشور، تعطیل شدند. ایران به دلیل نبود نمایندگان کنسولی‌اش در عربستان هنوز درباره حضور دوباره زائران ایرانی در مراسم عمره با عربستان به توافق نرسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حج ، سفارت عربستان ، ایران و عربستان ، خدمات کنسولی ، ویزای حج ، دستگیری زائران ایرانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حج سفارت عربستان ایران و عربستان خدمات کنسولی ویزای حج دستگیری زائران ایرانی ایران و عربستان زائران ایرانی هیأت کنسولی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای اُحد، دیشب در مسجد شجره حاضر شدند و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه شدند.

یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه شد و این دو کاروان نخستین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش