Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری، با حکم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، سیف سهندی به عنوان دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی منصوب شد.

در حکم معاون علمی و فناوری رییس جمهوری خطاب به سهندی آمده است: «با عنایت به مراتب تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی و بنا به پیشنهاد رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و همچنین به استناد تبصره ردیف ۱۴ ماده ۶ سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جنابعالی را به مدت چهار سال به عنوان دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی منصوب می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«انتظار می رود با توکل به خدای متعال و در چارچوب نظام نامه جامع ارزیابی متوازن ماموریت های ستادهای توسعه فناوری و جلب همکاری اعضای حقیقی و حقوقی ستاد، ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرادستگاهی و توجه به مزیت ها و مقتضیات بومی و بهره‌مندی از دستاوردهای مفید ملی و بین‌المللی نسبت به هم افزایی فعالیت های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی و نظارت بر امور مربوط در سطح کشور اقدام نمایید.»

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری طب علمی گیاهان دارویی و طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان

ابوطالب شفقت در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا لرستان رویکرد مدیریتی صحیح نکته بارز موفقیت این مجموعه است، گفت: این شیوه سرمایه‌گذاری از مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا محسوب می‌شود، اتفاقی که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی است.
شفقت انجام کار‌های پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار مجموعه حتی نژاد دامی که وارد کرده به نژاد ایرانی تغییر داده است.
وی با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای لرستان علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کند، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.
استاندار لرستان با اشاره به بهره‌برداری از شهرک صنعتی کشت و صنعت، گفت: ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت ضروری است.
شفقت بیان کرد: با توجه به سطح اراضی کشت و صنعت فجر صفای لرستان توسعه گیاهان دارویی و فرآوری در دستور کار قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: مردم می‌توانند با توجه به درآمد قابل توجه کشت و فروش گیاهان دارویی اقدام کنند به کشت و توسعه گیاهان دارویی روی بیاورند.
به گفته استاندار لرستان بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه استان ظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد.
شفقت گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
وی بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبت عنوان کرد و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور