Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در فرهنگ غنی غدیر علی ابن ابی طالب (ع)، افراط و تفریط هر دو باطل هستند و در تمدن بلند امیرالمومنین (ع) دوران اصولگرایی و اصلاح طلبی سر آمده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احد آزادی خواه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید غدیر بیان کرد: این عید فرخنده روز اکمال دین، اتمام نعمت و روز رضایت الهی است و بسیاری از اندیشمندان بزرگ از همه فرق و مذاهب اسلامی واقعه غیر قابل انکار غدیر را بیان کرده و بر آن اذعان داشته‌‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه غدیر محور اخوت و وحدت جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: کما اینکه علی ابن ابی طالب (ع) نیز محور وحدت بوده و اکمال و اتمام دین مرهون حضرت علی (ع) است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به روایات و اینکه غدیر و صاحب غدیر، تنظیم گر و هدایت کننده است، افزود: در فرهنگ غنی غدیر علی ابن ابی طالب، افراط و تفریط هردو باطل هستند و در تمدن بلند امیرالمومنین (ع)  دوران اصولگرایی و اصلاح طلبی سر آمده است.

آزادی خواه گفت: این همان نگاه انقلابی است که ولی جامع الشرایط فقیه زمان همگان را به آن طریق توصیه کرد. فریاد از افراط و تفریط! هوار از دست تندروی و کندروی که اسلام هرچه کشید یا از افراط بود یا از تفریط.

وی در ادامه با اشاره به چند نکته در رابطه با ملایر شهر جهانی انگور، مبل و منبت و شهر دلاوران ایثار و شهادت خطاب به وزیر صمت تصریح کرد: موضوع شرکت‌ های بافتینه و بافتسان را حضورا خدمت شما عرض کردم که ۹۰ درصد اسپان باند و ملت بلون کشور را در دو سال کرونایی تهیه کردند، لذا انتظار است کماکان جزء گروه کالایی ۴ و مشمول ممنوعیت واردات کالای مشابه قرار دهید که این موضوع همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

نماینده مردم ملایر در رابطه با وضعیت راه های مواصلاتی، کشاورزی و صنعت مبلمان حوزه انتخابیه اش به وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و صمت و میراث فرهنگی تذکراتی داد و گفت: صنعت مبلمان که صنعت بومی و هنر دستی هنرمندان کشور بوده و ۸ درصد اقتصاد یا اشتغال کشور را به خود اختصاص داده با بالا رفتن لحظه به لحظه قیمت مواد اولیه مثل چوب، چسب و پارچه با مشکلات عدیده مواجه شده است و انتظار است سریعا اقدام فرمایید.

آزادی خواه در پایان خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که زیر چتر غدیر علی ابن ابی طالب و با تقویت بنیه وحدت بین جامعه اسلامی، می توانیم ایام بهتری از الان برای بلاد اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احد آزادی خواه علی ابن ابی طالب افراط و تفریط آزادی خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم عیسی قلی‌پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمود سالاری آمده است:

«إنا لله و إنا الیه راجعون

بزرگان موسیقی مقامی در این خاک پهناور هر کدام سرمایه ای سترگ اند که مانندشان یافت نمی شود و باید آنان را کیمیاهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی خواند.

درگذشت استاد عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی که از ناموران موسیقی خراسان شمالی بود و به گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی مسلط و سالیانی را خنیاگر نغمات مذهبی و آیینی بود از همین سنخ است.

درگذشت این استاد نامی را به همه هنردوستان و اصحاب فرهنگ و هنر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

رفتن او سنگین و ثلمه ای است بر پیکر موسیقی خراسان شمالی.

روح مطهرش غرق در رحمت الهی باد.»

کد خبر 6096174 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد