Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:35:29 GMT

پنج میلیون مترمکعب آب در خراسان رضوی صرفه جویی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۲۸۲۵

پنج میلیون مترمکعب آب در خراسان رضوی صرفه جویی شد

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:انسداد ۲۷۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان سبب صرفه جویی پنج میلیون مترمکعب آب در سال ۱۴۰۱ شده است. - اخبار استانها -

غلامرضا ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، اظهارداشت:با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها، ضمن مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی از برداشت‌های بی رویه آب جلوگیری می‌شود و با نصب مودم بر روی کنتورها امکان مانیتورینگ چاه‌ها از راه دور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در سال جاری، 150 مودم نصب شده بر روی کنتورها به روزرسانی شده و 95 کنتور هوشمند و هفت هزار و 276 کنتور تجمعی هوشمند به روز شده است.

کمبود آب روستاهای نیمروز از "چاه‌های ژرف" تامین می‌شود70 حلقه چاه غیرمجاز در تربت جام خراسان رضوی مسدود شدرفع تصرف از اراضی کشاورزی کوهدشت/ 18 چاه غیرمجاز آب مسدود شد

ممدوحی گفت: 98 کنتور هوشمند برروی چاه‌های آب در سال جاری و 10 هزار و 612 مودم بر کنتورهای هوشمند تجمعی نصب شده است.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد:با بهره برداران غیر مجاز که از چاه‌های فاقد پروانه آب برداشت می‌کردند برخورد قانونی صورت گرفته است ضمن اینکه انسداد 272 حلقه چاه غیرمجاز در استان منجر به صرفه جویی 5میلیون مترمکعب آب در سال جاری شده است.

انتهای پیام/282/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چاه غیرمجاز خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد