Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:55:40 GMT

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ و اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۳۰۳۰

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ و اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه؛ علیرضا امیری ظهر امروز در گردهمائی کارگران به مناسبت گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی در خانه کارگر ساوه با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حق مسلم این قشر مظلوم است و باید زودتر اجرائی شود. اظهار کرد: متأسفانه پس از گذشت چهار ماه از سال جدید، به‌رغم مصوبه شورای عالی کار، هنوز اجرائی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که عده‌ای با سنگ‌اندازی در اجرای این مصوبه دل دشمنان انقلاب را شاد می‌کنند، اظهار کرد: صاحبان اصلی تأمین اجتماعی بازنشستگان و کارگران (بازنشستگان آینده) هستند.

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور بیان کرد: بلاتکلیفی بازنشستگان تأمین اجتماعی در حالی ادامه دارد که سازمان حقوق کارکنان خود را بر اساس افزایش دستمزد جدید و مصوبه شورای عالی کار پرداخت کرده است.

امیری گفت: از سوی دیگر مستمری‌بگیران کشوری و لشگری هم حقوق سه‌ماهه نخست امسال خود را دریافت کرده‌اند و در این میان تنها تکلیف بازنشستگان کارگری معلوم نیست.

وی افزود: بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته درواقع کارفرمای تأمین اجتماعی هستند و جفا در حق این ولی‌نعمتان درست نیست.

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: حقوق بازنشستگان بر اساس مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی می‌بایست به‌تبع مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، افزایش یابد و این کار باید در کمترین فرصت اداری صورت می‌گرفت اما هنوز به پایان چهارمین ماه سال جدید رسیده‌ایم با این حال هنوز اقدام عملی دیده نشده است.

امیری عنوان کرد: تأخیر در تصویب نهایی و ابلاغ آن در این شرایط تورمی شدید، قشر بازنشسته را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است.

وی تصریح کرد: ما کارگران و بازنشستگان اگر تا دیروز با مشکل آموزش، تفریح و مسافرت مواجه بودیم اکنون با این تورم موجود نگران نان سفره‌هایمان هستیم.

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور گفت: انتظار می‌رود هرچه زودتر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ و اجرایی شود تا بخشی از آلام آنان تسکین یاید چراکه هنوز مشکلات دیگری از این قشر در سایر بخش‌ها از جمله درمان و بیمه تکمیلی، گرانی دارو، مسکن و ده‌ها موضوع دیگر بلاتکلیف مانده است.

کمترین حقوق مربوط به جامعه کارگری است 

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز ضمن گرامیداشت روز تأمین اجتماعی افزود: امروز به جای این‌که جامعه جوان ما به دنبال کار باشد، متأسفانه بازنشستگان به دنبال کار هستند تا کمبود درآمد خود را جبران کنند.

داود میرزائی با بیان اینکه بازنشستگان صاحبان اصلی انقلاب هستند، اظهار کرد: این قشر در تمامی ادوار گذشته، پای نظام ایستادند و با شرکت در انتخابات و حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی، از نظام دفاع کردند اما امروزه یکه و تنها برای افزایش حقوق خود فریاد می‌زنند.

 

وی با اشاره به حضور برخی بازنشستگان در کف خیابان در اقصی نقاط کشور برای افزایش عادلانه حقوق و دستمزد، بیان کرد: متأسفانه عدم حضور برخی مسئولان به این همایش و بی‌توجهی به خواسته‌های آنان، اعتراض را موجب می‌شود.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به این‌که در سال ۵۷، حقوق کارگر روزانه ۹ دلار بود، گفت: با گذشت ۴۰ سال از آن زمان، متأسفانه نه‌تنها حقوق جامعه کارگری افزایش نیافته بلکه هزینه کردها و خرید به دلار است.

میرزائی افزود: کمترین میزان حقوق مربوط به جامعه کارگری و بازنشستگان تأمین اجتماعی است و امروزه کارگران با وجود پرداخت ۳۰ ساله بیمه، برای افزایش آن با مشکل مواجه شده و شرمنده خانواده خود هستند.

وی با اشاره به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: پرداخت این بدهی می‌تواند، افراد تحت پوشش را به زودتر به حق و حقوقشان برساند.

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه بیان کرد: تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و کارفرمائی است اما متأسفانه غصب مدیریت آن از سوی دولت‌ها منجر به عدم نظرخواهی در موضوعات مختلف شده است.

میرزائی خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد میان تشکل‌های کارگری می‌تواند منجر به شتاب در دستیابی به اهداف شود و اجازه نمی‌دهیم برخی افراد فرصت‌طلب، این انسجام را خدشه‌دار کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی ساوه نیز گفت: خروج همه داروها از پوشش تأمین اجتماعی ظلم بزرگی در حق بازنشستگان این سازمان است.

محمدرضا هادیان افزود: علی‌رغم درآمد پایین این قشر از حداقل خدمات درمانی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و... محروم هستند و باید برای رفع نیازهای درمانی هزینه‌های گزافی را متحمل شوند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان افزایش حقوق بازنشستگان علیرضا امیری خانه کارگر ساوه بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگان خانه کارگر ساوه جامعه کارگری افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟

حسین حبیبی از تحویل دادخواست ابطال دستمزد غیرقانونی به دیوان عدالت خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی از تحویل دادخواست ابطال بخشنامه مزد خبر داد.

او گفت: (۱۰ اردیبهشت)، دادخواست خود را جهت ابطال بخشنامه دستمزد غیر قانونی سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۷۶۷۱۶ شورای‌عالی کار که اعضای کارگری آن‌را امضاء نکرده‌اند، از طریق دفاتر خدمات قضایی به دیوان عدالت اداری تحویل دادم.

حبیبی افزود: امیدوارم دیوان عدالت اداری مصلحت اندیشی را کنار گذاشته و وفق مواد ۱ و ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری ضمن ابطال بخشنامه ۲۷۶۷۱۶ رایی شایسته مبتنی بر عدالت صادر کند.

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت