Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پریخوانی» به تهیه کنندگی و کارگردانی معصومه کیانی مستندی است که با رویکردی شاعرانه و اساطیری و تاریخی به «نارین قلعه میبد» می پردازد.

به گزارش ایران اکونومیست، پری‌خوانی که ۲۵ تیر ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می شود، داستان دراماتیک قلعه ای رها شده در دل تاریخ است که آدم‌های بسیاری در دوران‌های مختلف، آن‌جا نفس کشیده اند و نواها و نجواها و صداهایشان جا مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مستند اتفاقات تاریخی قلعه به تصویر کشیده شده‌اند؛ خون‌هایی که ریخته شده، آدم‌هایی که کور شده‌اند، مغولانی که در را نگشوده‌اند و مردمانی که خیانت کرده‌اند.
نارین‌قلعه یا کهن دژ میبد که در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، نخستین قلعه خشتی جهان است. 

پریخوانی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربه تولید شده و از عوامل می شود به تدوین، پژوهش و نویسنده گفتار متن: معصومه کیانی ، مدیر تصویربرداری: مجید قربانی‌فر ، صدابردار: حسین باباخانی ، صداگذار: حسین قورچیان ، راوی: حامد باقری‌تنها، آهنگساز: مجتبی تقوایی، هومن قویدل ، گروه تصویر: سهیل عبدالله‌پور، محسن خانی، امیرحسین صدرایی ، دستیار کارگردان:  سیمین‌السادات داوودی، بهنام حق‌پرست ، مدیر تولید: سیدمحمدعلی جلال‌زاده، جلوه های ویژه: حسین صمیمی ، تصحیح رنگ: استودیوی مجدوفایی، مترجم فارسی به انگلیسی : حسن شرف‌الدین  و عکاس: بهنام حق‌پرست و سیمین‌السادات داودی اشاره کرد. 
این مستند امشب ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۲:۳۵ خواهد بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شبکه مستند ، نارین قلعه میبد ، مستند

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شبکه مستند نارین قلعه میبد مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، در «دریای پارس» موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک خلیج فارس و دریای عمان بر اساس تاریخ تمدن عیلام، اکد، سومر، کلده، آشور، بابل، ایران و فرهنگ‌های گوناگون منطقه، مراکز تمدن‌های کهن ایرانی در کرانه خلیج فارس بررسی می‌شود.
سابقه تاریخی جزیره خارک، داستان سفر واسکودوگاما پرتغالی و آمدن آلبر کرک به خلیج فارس و آغاز دوران استعمار تا دوران جنگ جهانی اول، مبارزات مردم جنوب علیه استعمار، موقعیت جزایر قشم، کیش، تنب بزرگ، تنب کوچک دیگر سرفصل‌های این فیلم را تشکیل داده است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900989

دیگر خبرها

  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق