Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۳۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، پایین بودن این شاخص به نسبت کشور را ناشی از عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست.

اسکند کاکایی به مناسبت روز تامین اجتماعی (۲۵ تیر) در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۷۷۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: در استان کرمانشاه ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اصلی و ۳۷۹ هزار بیمه شده تبعی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد افرادی که در استان کرمانشاه مستمری دریافت می‌کنند را نیز بیش از ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد که این گروه نیز ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده تبعی دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه میزان پرداختی ماهیانه به مستمری بگیران در استان کرمانشاه را نیز نزدیک به ۳۴۳ میلیارد تومان برآورد کرد.

وی از وجود ۱۸ هزار و ۴۵۰ کارگاه فعال شامل واحدهای صنفی، شرکت‌ها و ... نیز در کرمانشاه خبر داد.

کاکایی با بیان اینکه در کشور ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این میزان در کرمانشاه ۳۹ درصد است و از میانگین کشور پایین‌تریم.

وی سپس از عوامل متعددی که باعث پایین بودن پوشش بیمه تامین اجتماعی در کرمانشاه شده هم یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه با فرار بیمه‌ای مواجهیم و برخی کارفرمایان حاضر به بیمه نیروی کار خود نیستند و از همین رو میزان جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان دقیقا معادل جمعیت شاغل نیست.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، برخی از افراد شاغل نیز خود تمایل به بیمه شدن ندارند، زیرا فرهنگ بیمه و اهمیتی که درآینده و رفاه خانواده دارد هنوز برای برخی جدی نیست.

کاکایی با بیان اینکه بیمه برای برخی از مردم در اولویت نیست، اظهار کرد: این امر دلایل اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی دارد. البته افرادی هم داریم که به مزایای بیمه به خوبی پی برده اند و با وجود آنکه درآمد بالایی ندارند، اما بیمه را در اولویت قرار داده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از نرخ بیمه هم یاد کرد که اکنون تعرفه بیمه ۱۲ درصد ۵۲۰ هزار تومان، ۱۴ درصد ۶۲۰ هزار تومان و بیمه کامل ۷۸۰ هزار تومان است و یادآور شد: این رقم در برابر بسیاری از هزینه‌های زندگی چندان زیاد نیست.

کاکایی از تلاش تامین اجتماعی برای ارتقای پوشش بیمه هم یاد کرد که اجرای طرح بیمه فراگیر و برقراری بیمه برای زنان خانه‌دار، دختران، دانشجویان و... از مهمترین این موارد است.

وی اجرای این طرح‌ها را با هدف کمک به رفاه و معیشت مردم و خصوصا زنان و فرزندان خانواده اعلام و خاطرنشان کرد: خوب است مردم بدانند که اگر زن خانه‌داری بیمه شده باشد، پس از فوت همسر علاوه بر بیمه خود می‌توانند از مستمری بیمه همسر هم بهره‌مند شود. حتی اگر زنی از مستمری همسر فوت شده خود استفاده کند و دوباره ازدواج کند باز هم مستمری وی قطع نخواهد شد.

کاکایی همه این موارد را کمکی به معیشت و رفاه مردم دانست و اظهار کرد: در بسیاری از موارد افراد با سابقه پرداختی بسیار کمی از مزایای مستمری ۲۰ روزه، هزینه زایمان، بیمه بیکاری و ... بهره‌مند می‌شود و بسیار کمتر از آنچه که به تامین اجتماعی پرداخت کردند دریافتی خواهند داشت که معادل چنین خدماتی را کمتر بیمه‌ای دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از مردم خواست از هر محلی که شده پرداخت بیمه را در اولویت خود قرار دهند، زیرا تضمینی برای آینده آنها است.

وی در ادامه از تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین بیمه گر کشور یاد کرد که در بخش درمان نیز دومین ارائه دهنده خدمات است و عنوان کرد: تامین اجتماعی در کرمانشاه نیز در حوزه درمان امکانات خوبی دارد، از جمله دو بیمارستان و چند درمانگاه در کرمانشاه.

کاکایی با اشاره به در برنامه بودن راه‌اندازی درمانگاه‌های تامین اجتماعی در سرپل ذهاب، کنگاور، صحنه، هرسین و ...، تاکید کرد: امیدواریم برای دو شهرستان قصرشیرین و روانسر نیز مجوزهای احداث درمانگاه اخذ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه سازمان تامین اجتماعی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان کرمانشاه تامین اجتماعی بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول چراغ سحر بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: زمان صعود کوهنوردان، بامداد ۱۲ اردیبهشت بوده و مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

وی بیان داشت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

چراغ سحر هدف از برگزاری این المپیاد را، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا عنوان کرد.

کد خبر 6093429

دیگر خبرها

  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • المپیادکوهنوردی کارکنان تامین اجتماعی کشور درسی سخت برگزار می شود
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور