Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

«حلقه شهری (UrbanLoop)» یک نمونه اولیه سیستم حمل‌ونقل شخصی برقی و بسیار پیشرفته است که بر ایجاد حمل‌ونقل کم‌کربن به‌عنوان رقیب خودرو متمرکز است.

 به گزارش تین نیوز، مقامات نانسی فرانسه اولین نمونه اولیه قابل آزمایش «حلقه شهری (UrbanLoop)» را در معرض نمایش عموم مردم قرار دادند. حلقه شهری یک راهکار بسیار پیشرفته برای حمل‌ونقل شهری کم‌کربن محسوب می‌شود که توسط دانشگاه لورن ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اولیه این ابتکار توانست رکورد کمترین مصرف انرژی در هر کیلومتر را در بین سایر وسایل‌نقلیه ریلی جهان به نام خود ثبت کند. طبق اظهارات طراحان حلقه شهری، تحقیقات آن‌ها نشان داده است که حمل‌ونقل الکتریکی فردی به‌طور متناقضی کارآمدتر از حمل‌ونقل جمعی است.

حلقه شهری در عین حال با ارائه گزینه‌های حمل‌ونقل الکتریکی عمومی و شخصی، قادر به رقابت با خودرو از دو جنبه اصلی سرعت و زمان سفر است. مفاهیم کلیدی هدایت‌کننده طراحی این پروژه عبارت از حذف زمان انتظار در طول توقف‌ها و اجبار مسافران به استفاده از خطوط اتصال است.

مفهوم حلقه شهری

نیروی محرکه اصلی پروژه حلقه شهری، هوش مصنوعی محسوب می‌شود که به اشکال مختلف در کل این سامانه تعبیه شده است. یکی از چالش‌های اصلی در اجرای حلقه ریلی (loop) این پروژه هماهنگ کردن کابین‌های جداگانه به‌نحوی است که به یکدیگر برخورد نکنند. به گفته گروه طراحان، در سیستم حلقه شهری به جای داشتن الگوریتمی که در کل مسیر اجرا شود، کابین‌ها جداگانه از طریق یک سیستم غیرمتمرکز با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد در فاصله سه میلی‌متری از یکدیگر با احتمال خطای کمتر از یک نانومتر قرار گیرند.

در عین حال، برای کاهش زمان انتظار در طول توقف‌ها، شبکه از یک الگوریتم پیش‌بینی برای ارسال کابین‌ها به مکان مورد تقاضا استفاده می‌کند. ایده مورد نظر در راستای افزایش کارایی سامانه شکل گرفته است تا کابین‌ها هرگز خالی نمانند و مردم زمان انتظار را تجربه نکنند. علاوه بر این، کابین‌ها منبع تغذیه مستقل ندارند و از خود ریل استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر توقفگاه این سیستم حمل‌ونقل برخلاف تراموا، مترو و راه‌آهن معمولی در یک خط مجزا خواهد بود، بنابراین توقف کابین‌ها موجب ایجاد شلوغی و ترافیک نمی‌شود. کابین‌ها قرار است در یک محیط بسته اجرا شوند تا در برابر محیط طبیعی محافظت شوند. با این حال حلقه ریلی نیازی به پر شدن با گازی خاص یا ایجاد خلأ ندارد و در نتیجه از وقوع مشکلات و ایرادات پیش آمده در بسیاری از پروژه‌های مشابه جلوگیری می‌شود.

پیاده‌سازی در دنیای واقعی

یکی از اولین آزمایشات واقعی حلقه شهری در سال ۲۰۲۱ انجام شد که توانست رکورد جهانی کمترین مصرف انرژی در هر کیلومتر را بین وسایل‌نقلیه ریلی به ثبت برساند. در آن زمان گروه از این فرصت استفاده کرد تا ایده خود را به وزیر حمل‌ونقل و شهردار نانسی و یکی از حامیان سرسخت پروژه ارائه دهد. پس از آن این گروه با حمایت مقامات محلی، کابین‌ها را در معرض نمایش عموم مردم نانسی قرار دادند. در این برنامه مردم اجازه یافتند وارد کابین‌ها شوند و طرح را آزمایش کنند. از سوی دیگر آینده حلقه شهری بسیار روشن به نظر می‌رسد چراکه در سال ۲۰۲۴ یک مسیر آزمایشی در المپیک پاریس ایجاد خواهد شد و در سال ۲۰۲۶ این نوآوری در سیستم حمل‌ونقل عمومی در نانسی آغاز به کار خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودرو فرانسه جهان رقابت مسافران تغذیه مترو ترافیک فرانسه حمل ونقل شهری حمل ونقل ریلی حلقه شهری حلقه شهری حمل ونقل کابین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب فرانسه از یونان

دولت فرانسه از یونان درخواست کرد تا این کشور در زمان المپیک سامانه موشکی خود را به پاریس انتقال دهد.

به گزارش مشرق، در حالی که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس زمان باقیمانده، آتن با درخواست بی‌سابقه‌ای از سوی فرانسه مواجه شده است.

مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند. بر اساس گزارش‌های روزنامه یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به طور خاص درخواست انتقال سامانه موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

این مذاکرات نوامبر گذشته بین فرانسه و یونان آغاز شد اما از آن زمان تاکنون پیشرفت مذاکرات یا کند بوده یا وجود نداشته است. فرانسه استدلال می‌کند از آنجایی که قصد دارد سیستم‌های ضد هوایی به اوکراین ارائه کند، به کمک متحدان برای تضمین دفاع هوایی زیرساخت‌های حیاتی پاریس در طول بازی‌های المپیک نیاز دارد.

در حالی که آتن هنوز رسما به این درخواست پاسخ نداده اما اعلام شده هرگونه کمک اعطایی به قابلیت‌های دفاعی این کشور لطمه نمی‌زند و فقط برای بازی‌ها استفاده می‌شود. این درخواست اگرچه مستقیماً به اوکراین مرتبط نیست اما به عنوان یک درخواست غیرمستقیم از آتن برای کمک به تلاش گسترده اروپا برای تقویت کیف تلقی می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر