Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا  محمدعلی شاه حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این طرح امسال  ۳۵۰ نفر از پذیرفته کنندگان آزمون سراسری در ۳۰ شرکت تولیدی در رشته های مورد نیاز صنایع استان جذب می شوند که اولویت هم نیروهای بومی استان است.

وی اظهار کرد: پس از موافقت وزارت علوم رشته های مورد نیاز در دفترچه آزمون سراسری کد گزاری می شود که پذیرفته شدگان می توانند براساس علایق رشته مورد نظر را انتحاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه حسینی ادامه داد: باتوجه به اینکه رشته های تحصیلی دانش آموختگان دانشگاهی استان با بازار کار و صنایع  استان هم خوانی ندارد و تعدادی بسیاری از آنها بیکار هستند که یکی از اهداف طرح یاد شده در این راستا است.

وی ارتباط صنعت با دانشگاه را از دیگر اهداف طرح مورد اشاره بیان کرد و افزود: رییس دانشگاه یزد فردا/ یکشنبه / با وزیر علوم و تحقیقات در زمینه این طرح نشست دارد که امید است مورد موافقت قرار گیرد.

شاه حسینی ادامه داد:  مشوقی ها و حمایت های برای صنایع که در طرح یاد شده همکاری دارند مانند پرداخت تسهیلات، صدور مجوز و بیمه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تمام هزینه های این دانشجویان از سوی صنایع پرداخت و پس از فارغ التحصیلی در صنایع استخدام و جذب بازار کار می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ادامه داد: این طرح هنوز نهایی نشده است اما با اصل موضوع وزارت علوم موافقت کرده است که از سوی استان در حال پیگیری است.

اختصاص یکهزار و ۲۵۱ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

شاه حسینی  ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبری "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" این موضوع  در حوزه دانش بنیان‌ به صورت جدی دنبال می شود که در این حوزه کارهای مهم و بزرگی در استان آغاز شده و در حال انجام است.  

شاه حسینی با بیان این که شعار دولت سیزدهم موضوع تحول است گفت: این مهم مورد تاکید استاندار است لذا سند تحولی استان با عنوان «یزد نوین» مورد اهتمام قرار گرفته که یکی از بخشهای آن کارگروه سرمایه انسانی است که از سوی این معاونت دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان تمام تلاش استان بکار گرفته شود تا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام های موثر برداشته شود افزود: افزایش تعداد ۱۱۰ شرکت دانش بنیان از جمله برنامه های سالجاری است اما افزایش کیفی شرکتها را فدای رشد کمی آنها نخواهیم کرد.  

این مسوول اضافه کرد: از محل تبصره ۱۸ ، ۲۵۱ میلیارد تومان و یکهزار میلیارد تومان  هم  از سوی بنیاد برکت و استان تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین استاندار همه دستگاهها  استان را مکلف کرده که  یک نیروی زبده و خبره به عنوان مسوول دانش بنیان دستگاه خود انتخاب نمایند.

معاون استاندار به طرح سلامت و نشاط کارکنان دولت در استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی  غربالگری کارکنان در دستور کار قرار دارد که این طرح در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، ظرف چند هفته آینده رونمایی می شود.

شاه حسینی با اشاره  به ملاقات ۴۰۰ نفر از مردم استان در یکشنبه‌های هر هفته با استاندار و مجموعه مدیران استانداری افزود: سامانه‌های مختلفی در دستگاه‌ها و ادارات استان در زمینه درخواست مردمی فعالیت دارند ولی با کارشناسی صاحب نظران یک سامانه جامع طی هفته‌های آینده راه اندازی می شود که طی آن مسوولان استان و مقام ارشد استان می تواند به صورت لحظه ای مطالبات در خواست ها را مشاهده و پیگیری کند.

وی اضافه کرد: نقطه قوت این سامانه این است میزان رضایت یا عدم رضایت شهروندان از هر دستگاه قابل مشاهده است. 

سیاست دولت چابک سازی سازمان های دولتی است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:تخصصی ترین وظیفه ذاتی این معاونت تسهیل گری و آماده کردن زیرساختها و بستر مناسب برای ارائه خدمات سایر معاونتها و به طور کل استانداری به عنوان یک دستگاه حاکمیتی است.

وی ادامه داد: برخی از وظایف و فعالیت های این معاونت از سایر معاونت های استانداری کمتر نیست و  شاید بدلیل اینکه مطالبه اول مردم نیست به همین  علت اقدامات آن کمتر دیده می شود.

شاه حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه نیروهای قراردادی در دستگاههای دولت استان افزود: حذف نیروهای  باید با رای هیات تخلفات صورت می گیرد.

وی افزود: نیروی قرارد دادی و شرکتی اخراج نمی شود مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد و طبق بررسی که شده در استان کمتر پنج درصد نیروها حذف شدند.

شاه حسینی ادامه داد: سیاست دولت چابک سازی سازمان های دولتی است و فربه شدن سازمان های دولتی منجر به خدمت خوب نشده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد انتصابات در استانداری از بدنه استانداری و وزرات کشور انجام شده است گفت: با توجه به تاکید استاندار همه مسوولان استان موظف به پاسخگویی به مردم و رسانه ها هستند و هر مسوولی پاسخگو نباشد مورد مواخذه و تذکر قرار می گیرد.

اتصال ۷۰۰ دستگاه استان به شبکه دولت

همچنین مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری یزد گفت: اکنون ۷۰۰ دستگاه، اداره و ارگان در استان به این شبکه متصل هستند و در قالب تفاهم نامه‌ای با مخابرات میزان پهنای باند دریافتی ادارات استان تا ۳۴ مگابایت بر ثانیه افزایش یافت.

مرتضی صابری از برگزاری ۳۰۰ جلسه ویدئو کنفرانسی ملی و استانی در استانداری در ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: سامانه مدیریتی هوشمند بیماری کرونا برای پیگیری و استعلام گیری در مورد واکسیناسیون در استان راه اندازی شده است.

وی به راه اندازی سامانه جامع اطلاعرسانی اربعین، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه و راه اندازی سامانه نمابر متمرکز برای فرمانداری‌ها و نیز اقدامات صورت گرفته در حوزه مقابله با حملات سایبری به عنوان دیگر فعالیتهای انجام شده بیان کرد.

اجرای طرح مدرسه حکمرانی در استان

 مشاور جوان استاندار یزد هم به طرح مدرسه حکمرانی اشاره کرد گفت:طرح  با این ایده شکل گرفت که بسیاری از نخبگان و جوانان استان دارای توانمندیها زیادی هستند یا دارای طرح های مختلفی در زمینه رفع مسائل استان هستند اما دیده نمی شوند یا در سیکل اداری به آنها کمتر توجه شده است.

زهیر حاجی حسینی افزود: در این طرح  ۴۵۰ نفر از جوانان ثبت نام کردند که پس از انجام گزینش در دوره های که برای آنها تعریف شده است شرکت می کنند که نخستین دوره آن ۳۰ و ۳۱ تیرماه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح  دروس عمومی و تخصصی و یک سری بازدید برای افراد شرکت کننده تعریف شده که با توجه با توانمندیهای فردی و آشنایی با مسائل استان دارند بتوانند نظر و ایده در جهت رفع مسائل و مشکلات استان ارائه کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری یزد دانشگاه صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری یزد دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری یزد دانشگاه صمت دانش بنیان راه اندازی شاه حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان عصر امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) پس از بازدید از روستای امامزاده ابراهیم شفت با بیان اینکه ساختار این واحد‌ها بسیار تودرتو بوده است، گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری امامزاده ابراهیم در حادثه آتش سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و باید به طور کامل بازسازی شود.

او افزود: در این میان ۳۸ واحد تجاری، مسکونی دیگر نیز نیازمند تعمیرات هستند ضمن اینکه هنوز بررسی‌ها در دست تکمیل است و احتمال تغییر این آمار وجود دارد.

معاون استاندار گیلان تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث مورد پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای آنها بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود که در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند.

فکور همچنین گفت: تعدادی از خانوار‌ها نیز بیمه نبودند که استاندار پیگیر موضوع رسیدگی به وضعیت آنها است و در این خصوص نیز به هیئت دولت گزارشی ارائه شده، امید است به آنها کمک و تسهیلاتی ارائه شود.

به گفته او، پس از آتش سوزی این منطقه جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد تا امور در سریعترین زمان رسیدگی شود و این بازدید نیز پیرو جلسه ستاد بحران استان و پیگیری دستورات استاندار مبنی بر رسیدگی به مسائل مختلف مردم آسیب دیده انجام شد و وضعیت این خانوار‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: موضوع اسکان و تغذیه این خانوار‌ها و اقدامات انجام شده برای آنها طی دو، سه روز گذشته بررسی شد که اسکان آنها از سوی هلال احمر انجام شده و چادر‌هایی در اختیار خانوار‌هایی که ملک آنان در آتش سوزی نابود شد، قرار گرفته و چند سوئیت نیز از سوی فرمانداری شفت و جهاد کشاورزی برای اسکان آنان فراهم شد.

فکور تصریح کرد: در زمینه تغذیه و غذای گرم برای این خانوار‌ها هم مشکلی وجود ندارد و کار به خوبی انجام می‌شود.

معاون استاندار گیلان افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در اسرع وقت مشکلات آسیب دیدگان از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شفت را فراهم سازیم که در این راستا همه دستگاه‌های مربوطه پای کار هستند.

آتش‌سوزی هولناک منطقه امامزاده ابراهیم (ع) از توابع شهرستان شفت استان گیلان بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز