Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:53:35 GMT

ترجمه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به ۴۰ زبان دنیا

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۳۷۷۴

ترجمه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به ۴۰ زبان دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست صمیمی با جوانان کاروان‌های حجاج ایرانی در مکه مکرمه، در پاسخ به مطالبات تعدادی از حاضران مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه برای جوانان در حج آینده افزود: از ۲ میلیون نفر متقاضی ثبت نام شده برای حج تمتع طی دو دهه گذشته، همچنان یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در نوبت حج قرار دارند البته وجه پرداختی این عزیزان به صورت سپرده گذاری نزد بانک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به مرور زمینه اعزام این افراد به حج تمتع فراهم می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی تا ۱۶ یا ۱۷ سال دیگر اعزام آنها پایان یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بنابر این اگر سهمیه‌ای برای جوانان در نظر گرفته شود، پدران همین جوانان که به هنگام ثبت نام برای سفر حج، جوان بوده‌اند از سفر معنوی حج باز می‌مانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جوانان در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردارند، گفت: از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده است که فرمودند خداوند به جوانان مباهات می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: جایگاه جوان در اسلام به حدی رفیع است که خداوند که خالق انسان است به جوانان البته جوانان عابد و پرستشگر مباهات می‌کند.

وی گفت: خواسته‌های نفسانی انسان را از پرستش دور می‌کند، مهم آن است که جوان با زیر پا گذاشتن خواسته‌های نفسانی همواره پرستشگر باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نمونه‌ای از این جوانان نام برد که همواره یاد خدا و پیرو دستورات اسلام و سفارش پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) بود.

وی با اشاره به حضور مستمر شهید سلیمانی در جبهه‌های نبرد، افزود: سردار دل‌ها خواسته‌های نفسانی را نادیده می‌گرفت و همواره به فکر یاری مظلومان و مبارزه با ظالمان بود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه جوانانی که به حج مشرف شده‌اند از جوهره ایمان بهره برده‌اند، از آنها خواست تا از طریق صیقل دادن این جوهره از غبارآلودگی آن محافظت و به گونه‌ای عمل کنند که فردایشان بهتر از امروز باشد.

کد خبر 5539649 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت عبدالفتاح نواب حج تمتع شهرداری تهران علیرضا زاکانی قوه قضاییه گردشگری شورای شهر تهران آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عفاف و حجاب سازمان محیط زیست حج تمتع سازمان حج و زیارت شهر تهران کمیته امداد امام خمینی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود