Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن صمد نژاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حفاظت از جنگل‌های زاگرس و جلوگیری از هجوم آفت پروانه سفید برگ خوار بلوط، از پایش حدود ۶ هزار هکتار از مناطق جنگلی درگیر با این آفت در شهرستان رستم خبر داد و گفت: برای کنترل این آفت حدود ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های دلی سالاری که کانون شکل گیری این آفت هستند، با مایع BT محلول پاشی شده و در چند نقطه نیز جهت رصد جمعیت حشره، تله نوری قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمد نژاد افزود: بمنظور کنترل افزایش جمعیت حشرات بالغ این آفت، با نصب تله‌های نوری حشره گیر و جلب تعداد زیادی زنبور پارازیتوئید در این تله‌ها مشخص شد این حشره در این منطقه نیز وجود دارد.

وی افزود: با بررسی درختانی که با مایع بی تی محلول پاشی شده بودند مشاهده گردید که بسیاری از لاروهای سن دوم و سوم ازبین رفته و همزمان نیز تعداد زیادی از لاروهای سن یک و دو نیز توسط زنبورها پارازیت شده بودند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به مبارزه با این آفت در کانون‌های آلوده گفت: با از بین بردن مراحل تخم و لارو این آفت در مراحل رشدی می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از ابتلای دیگر مناطق جنگلی به این آفت جلوگیری کرد.

وی گرم شدن هوا، درجه حرارت بالاو کاهش رطوبت، خشکسالی‌های پی در پی ونیز افزایش کشت زیراشکوب درختان را از علت‌های مهم طغیان آفت پروانه‌های برگ خوار سفید بلوط عنوان کرد و گفت: اقدامات مقابله‌ای و مبارزه با لاروهای سن یک در حال انجام است و تداوم دارد.

وی همچنین در ادامه کوهستانی و صعب العبور بودن برخی مناطق درگیر آلودگی را سخت و از عمده مشکلات مقابله‌ای با گسترش این آفت عنوان کرد و افزود: اقدامات قابل توجهی در ماه‌های اخیر انجام شده اما تا ریشه کنی کامل این آفت نیازمند عزم و همکاری ملی و تأمین اعتبار لازم جهت مقابله با این آفت هستیم.

صمد نژاد تصریح کرد: این حشره با تغذیه بی‌رویه از جوانه‌ها و برگ‌های درختان، موجب زردشدن و ریزش برگ درخت شده و همین مسئله باعث می‌شود بسیاری از مردم به گمان خشکیدگی درختان، اقدام به قطع آن کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با توصیه به مردم برای مبارزه با سود جویان و مخربان قطع درختان جنگلی هم گفت: مردم به خیال اینکه درختان بلوط خشک شده اند درختان را قطع نکنند چرا که این درختان به زودی سبز و دوباره احیا می‌شوند.

وی تاکید کرد: با افرادی که اقدام به قطع درختان کنند به شدت برخورد و اعمال قانون می‌شود.

کد خبر 5539666

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس درختان بلوط کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا حجاب و عفاف عید غدیر خم خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل عفاف و حجاب خراسان رضوی سنندج مشهد سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳