Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:57:45 GMT

تداوم قاچاق دام، آرد و سوخت در شهرستان بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۳۹۷۱

تداوم قاچاق دام، آرد و سوخت در شهرستان بیرجند

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: ظهر امروز طی جلسه ای با عنوان کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر کالای قاچاق و ارز بیرجند موضوع قاچاق دام، سوخت و آرد در شهرستان بیرجند مطرح و از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

شهرام اسحاقی، نماینده انتظامی بیرجند با اشاره به کشف ۲۰۲ لیتر سوخت مکشوفه در سال جاری، گفت: یکی از معضلات موجود در این زمینه افرادی هستند که با دارا بودن چند وسیله نقلیه با قاچاق سوخت برای کسب در آمد از آنها استفاده می کنند که باید راهکار مناسبی برای برخود با آنها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه بر اساس قوانین موجود دام قاچاق بعد از کشف باید تحویل جهاد کشاورزی شود، افزود: در بعضی از شهرستان های استان دام قاچاق کشف شده توسط جهاد کشاورزی از همکاران ما تحویل گرفته نمی شود که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

سرگرد احمد محمودی اضافه کرد: انتظامی استان تنها دستگاه کاشف کالای قاچاق است و انجام مراحل اداری بعد، ارتباطی به انتظامی ندارد و توسط دستگاه های مربوط باید اجرا شود.

رئیس دامپزشکی بیرجند با بیان اینکه در میدان دام این شهرستان مکانی برای نگهداری دام های قاچاق تا تعیین تکلیف مشخص شده است، گفت: هزینه مربوط به آن از صاحب دام گرفته می شود تا پس از آن مراحل بعدی مانند پلاک کوبی انجام شود.

ضرورت جلوگیری از کشتارهای غیر مجاز دام

حسن علیزاده با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در این حوزه در کشتارهای غیر مجاز دام است، گفت: به طور معمول در این موارد دام کشتار شده هم غیر مجاز است که نیاز به همکاری انتظامی استان داریم تا از طولانی شدن روند کار در این باره جلوگیری شود.

نماینده تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم گفت: بعد از اینکه گزارشاهای مربوط به قاچاق کالا به ویژه در حوزه اموال تملیکی به ما ارائه می شود، سریع به آنها رسیدگی می کنیم.

محمود کشتگربا بیان اینکه در بیرجند ۷۴۰ پرونده وارده در زمینه قاچاق کالا داشته ایم، گفت: ۷۰۰ مورد آن با ۱۵۳ میلیارد ریال محکومیت مختومه شده و ۴۰پ رونده که نیاز به استعلام های خاصی داشته اند، باقی مانده اند.

به گفته وی بر اساس قوانین موجود دام قاچاق کشف شده باید تحویل جهاد کشاورزی شود و در خصوص قاچاق سوخت هم پرونده های داشته ایم که به آنها رسیدگی شده است.

کاهش میزان سوخت تریلی ها در استان

نماینده شرکت فرآورده های نفتی هم با بیان اینکه اگر طرح منطقه ای کردن سوخت از بهمن ماه سال گذشته در استان اجرا می شد از میزان قاچاق سوخت در خراسان جنوبی جلوگیری می شد، گفت: اجرای این طرح از چهارم تیرماه سال جاری به دلیل ملاحظاتی در استان شروع شده است.

مهدی بیجاری تصریح کرد: بر اساس این طرح خودرو های مورد نظر بعد از هر بار سوختگیری تا هشت ساعت نمی توانند مجدد سوختگیری کنند.

وی بیان کرد: در این راستا برای اتوبوس و تریلی در هر بار ۳۰۰ لیتر سوخت در نظر گرفته شده است و در آینده میزان سوخت تریلی ها در استان کمتر خواهد شد.

بیجاری با بیان اینکه صف های موجود در پمپ بنزین ها بیشتر مربوط به استفاده از کارت اضطراری (آزاد) است، افزود: در هنگام وجود مشکل در کارت سوخت، تریلی ها حداکثر تا ۱۰۰ لیتر می توانند سوختگیری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی از این موضوع سو استفاده می کنند که به دلیل تبعاتی که خواهد داشت ۱۰۰ درصد قانون موجود در این ارتباط را نمی توانیم اجرا کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند با اشاره به اینکه قاچاق دام معضلی است که از گذشته وجود داشته است، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در بیرجند، دام های قاچاق کشف شده توسط پلیس امنیت اقتصادی تا تعیین تکلیف در میدان دام نگهداری می شوند.

غلامرضا وارسته با بیان اینکه فروش آرد خارج از شبکه در ساعت های ۱۱ تا یک شب توسط بعضی از نانوایی های بیرجند انجام می شود، گفت: تاکنون کشفیات زیادی در این زمینه داشته ایم که منجر به تشکیل پرونده شده و در این خصوص نیاز به همکاری بیشتری انتظامی استان داریم.

لزوم مدیریت قاچاق آرد در نانوایی ها

خجسته، نماینده پست خراسان جنوبی هم با بیان اینکه با نصب دوربین درب نانوایی ها به خوبی می توان با قاچاق آرد مقابله کرد، گفت: تاکنون مصادیق کالای قاچاق برای ما به خوبی مشخص نشده که این موضوع مشکلاتی را برای همکاران به وجود آورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند هم با بیان اینکه متاسفانه به دلیل سودی که وجود دارد بعضی از نانوایی ها به فروش قاچاق آرد عادت کرده اند، گفت: می توان با همکاری بیشتر انتظامی و جهاد کشاورزی استان برای انجام کشت های رندمی تا حدودی آن را مدیریت کرد.

محمد رضا بیجاری ادامه داد: بر اساس قوانین موجود باید دام های قاچاق کشف شده توسط پلیس امنیت اقتصادی تحویل جهاد کشاورزی شود تا با انجام مراحل اداری تکلیف آنها مشخص شود.

در ادامه مصوب شد؛ تا آخرین مصادیق کالای قاچاق به اداره کل پست استان اعلام شود و پیشنهاد نصب دوربین درب نانوایی ها هم در کمیسیون آرد و نان بیرجند مطرح و در این مورد تصمیم گیری شود.

کد خبر 5539522

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جعفری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قاچاق آرد کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا حجاب و عفاف عید غدیر خم خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اردبیل عفاف و حجاب خراسان رضوی سنندج مشهد سفر استانی قاچاق کشف شده خراسان جنوبی جهاد کشاورزی کالای قاچاق نانوایی ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس

 مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۰ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در انبار متروکه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عبدالرضا ضربت جانشین فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت، ماموران کلانتری ۲۵ شریف آباد از دپو مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق در انباری متروکه مطلع شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات پلیسی محل مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این مکان ۱۰ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: مبارزه جدّی با قاچاق کالا و سوخت جزء اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه دپو سوخت قاچاق از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری عامل تیراندازی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی مخفیگاه متهم، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه اسلحه متهم کشف شد، تصریح کرد: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب

جانشین فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالکریم ساسانی جانشین فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در بازرسی از این خودرو‌ها ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

سرهنگ ساسانی با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بستان آباد
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند