Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:54:54 GMT

ارائه ۱۸ مقاله در آیین پایانی همایش ریحانه‌النبی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۴۰۹۱

ارائه ۱۸ مقاله در آیین پایانی همایش ریحانه‌النبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهزاد مریدی در این باره اظهار کرد: نخستین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلام از مجموعه همایش ملی ریحانه النبی در سال ۹۶ به همت مرکز اسلامی فاطمیه و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برگزار شد.

دبیر دومین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلامی ادامه داد: امسال هم ارگان‌هایی از جمله دانشگاه پیام‌نور فارس، پایگاه استنادی جهان اسلام، مرکز مطالعات منطقه‌ای و مرکز اسلامی فاطمیه اقدام به برگزاری این همایش کردند و با ترکیب ارزشمند اعضای علمی، هیأت داوران و دبیر علمی توانستند آثار متعدد و قابل توجهی را در دومین دوره این همایش دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریدی با بیان اینکه بالغ بر ۱۱۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده است،گفت: از این مجموع قریب به ۵۵ اثر پس از داوری پذیرفته شد. تعدادی از این آثار به صورت مشروط بود که تصحیحات  در زمان موعد که ۱۷ تیرماه بود صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این همایش در دو روز برگزار شده ،گفت: آیین پایانی این همایش در روز ۲۷ تیرماه امسال همزمان با عید سعید غدیرخم از ساعت ۸:۴۵ تا ساعت ۱۳ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مریدی یادآور شد: ۹ مقاله در فضای مجاری در قالب این همایش ارائه می‌شود و ۹ مقاله هم به صورت حضوری در سالن حضرت خدیجه (س) در مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مُهر همزمان با عید سعید غدیر خم از ساعت ۸ تا ۱۳ برگزار خواهد شد که ورود برای عموم مردم آزاد است.

وی بیان کرد: ۱۸ مقاله در این همایش ارائه شده و مابقی مقالات در دو جلد رونمایی خواهد شد که در روز عید غدیرخم هر دو جلد کتاب‌های همایش همزمان با پایان یافتن این رویداد رونمایی می‌شود.

مریدی اضافه کرد: تمامی مقالات در پایگاه سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و آیین پایانی همایش با پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی آغاز به کار خواهد کرد.

دبیر دومین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلامی ابراز کرد: امیدوارم که بتوانیم آنچه شایسته است انجام دهیم و همایش ملی ریحانه النبی بتواند برای انجام کارهای ارزشمندی که در دستورکار دارد نهایت بهره را از صاحب‌نظران ببرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: نهج البلاغه همایش ملی نهج البلاغه اسلام شناس ریحانه النبی جهان اسلام همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند