Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین به عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشاره شد و اعلام شد که ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۰ هزار نفر از این تعداد عدم صلاحیت شده و ارزیابی اولیه ۳۰ هزار نفر مثبت بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ جلسه شورای تأمین مسکن استان ظهر امروز با حضور محمدمهدی اعلائی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان و مدیران کل استان در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی اعلائی در این جلسه اظهار کرد: بانک‌ها باید در مدت یک الی دو هفته آینده برای پرداخت قسط نخست تسهیلات به پیمانکاران اقدامات لازم را انجام دهند چراکه پیمانکاران حوزه نهضت ملی مسکن بیش از سهم آورده متقاضیان، بر بخش تسهیلات بانکی تمرکز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات حوزه مسکن به متقاضیان حمایتی ندارند، افزود: لازم است موانع این بخش برداشته شود و بانک‌ها گزارش پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن را به صورت هفتگی به استانداری اعلام و ارسال کنند.

قزوین رتبه هفتم را در طرح نهضت ملی مسکن به خود اختصاص می‌دهد

استاندار قزوین در پایان بیان کرد: لازم است موانع و مسائل موجود برای تأمین زمین در برخی از شهرهای استان به منظور احداث مسکن نهضت ملی حل شود و در صورت عدم توافق مالکان زمین در این شهرها، استفاده از اراضی مورد نیاز در شهرهایی مانند دانسفهان، شال، شریفیه، الوند، تاکستان ومحمودآباد پیشنهاد می‌شود.

مهدی رجحانی در ادامه این جلسه اظهار کرد: براساس آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته طی هفت الی 10 روز گذشته، استان قزوین در پروژه نهضت ملی مسکن رتبه هفتم را به خود اختصاص می‌دهد و نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مطلوبی است.

وی افزود: طرح نهضت ملی، پروژه عظیمی بوده که هنوز مشکلاتی در مسیر آن وجود دارد که باید تدابیری اندیشیده شود؛ جلسه شورای تأمین مسکن استان و کمیته فرعی تأمین مسکن استان به صورت هفتگی در راستای بررسی مشکلات و حل آنها برگزار می‌شود.

بیشترین بارگذاری مسکونی در نهضت ملی مسکن مربوط به مهرگان است

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در حال حاضر زمین مورد نیاز برخی از شهرهای استان تأمین نشده و بیشترین بارگذاری واحد مسکونی مربوط به شهر مهرگان به عنوان بزرگترین نهضت طرح ملی است که زمین آن به صورت محدود تأمین شده است.

رحجانی یادآور شد: ارائه تسهیلات و اختصاص وام‌ از سوی بانک‌ها از موضوعات اساسی طرح نهضت ملی مسکن است که باید سازوکار پرداخت آن تسهیل شده و تأمین مالی از طریق وام انجام شود و تنها به آورده مردم بسنده نشود.

 وی اذعان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ارائه تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای هر واحد از سوی بانک‌ها برابر 300 میلیون تومان است.

این مسئول با اشاره به سهم استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ابراز کرد: سهم استان، 4 میلیون واحد است که این واحدها برمبنای نسبت جمعیت شهرها و استان‌ها اختصاص داده می‌شود؛ نسبت جمعیتی استان به مجموع 4 میلیون واحد معادل پنجاه الی 60 هزار واحد است.

90 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌‎نام کرده‌اند

رجحانی ادامه داد: ملاک اصلی ثبت‌نام کننده، احراز صلاحیت بر مبنای اینکه چه تعداد افراد ثبت‌نام می‌کنند و چه تعداد احراز صلاحیت می‌شوند، است؛ افراد بعد از احراز صلاحیت، معرفی شده و در صورت واریز مبلغ مورد نظر، وام آنها اختصاص یافته و مسکن به انها تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین گفت: 90 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که 60 هزار نفر از این تعداد عدم صلاحیت شده و ارزیابی اولیه 30 هزار نفر مثبت بوده است؛ این افراد وارد مرحله تکمیلی ارزیابی شده و نهایتا پیامک واریز وجه برای افراد ثبت‌نام قطعی ارسال می‌شود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین در پایان تصریح کرد: طرح مسکن حمایتی برای مددجویان بهزیستی با همکاری ستاداجرایی فرمان امام و کمیته امداد در حال پیگیری بوده و برخی دستگاه‌های متولی این امر هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح نهضت ملی مسکن تأمین مسکن استان استان قزوین هزار نفر ثبت نام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ، ۴۰ میلیون واریز کنند

اداره راه و شهرسازی استان تهران با ارسال پیامکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.   به گزارش تسنیم، «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۲/۱۴۰۳ نسبت به واریز یا تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است تسریع در پرداخت آورده، موجب کسب امتیاز بیشتر و رتبه بالاتر برای جنابعالی می‌گردد.»   این اداره کل اواخر سال گذشته نیز با ارسال پیامکی به متقاضیان فرصت داده بود تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آورده خود را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش دهند: «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۲۰/۱۲/۱۴۰۲ نسبت به واریز یا تکمیل آورده اولیه خود تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است عدم تکمیل آورده در مهلت مقرر به منزله انصراف شما تلقی خواهد گردید.»   گفتنی است، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده خود را باید در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. حال مشخص نیست چرا برای برخی متقاضیان استان تهران مهلت ۴ ماهه کاهش یافته و این متقاضیان باید هر ۲ ماه آورده خود را ۴۰ میلیون تومان افزایش دهند؟   اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه، به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم...؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حبس در انتظار فروشندگان امتیاز مسکن ملی خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ، ۴۰ میلیون واریز کنند
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند