Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروز در مجلس شاهد تذکرهای مجلس مجلس به تیم اقتصادی دولت درباره افزایش تورم در کشور بودیم.

دولت فکری به حال تورم 50 درصدی جامعه کند
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا، نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به مشکلات موجود حوزه انتخابیه خطاب به مسئولان دولتی گفت: افزایش قیمت 37 قلم کالای پرمصرف مردم موجب تورم حدود 50 درصدی شده که تیم اقتصادی دولت باید تدابیر لازم برای کنترل قیمت ها را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسول فرخی میکال در نطق میان دستور
رسول فرخی میکال در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروز افزایش اجاره مسکن به یکی از بزرگترین مشکلات کشور تبدیل شده به گونه ای که اقشار متوسط و کم درآمد قادر به تامین اجاره مسکن نیستند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم ادامه داد: افزایش قیمت 37 قلم کالای پرمصرف مردم موجب تورم حدود 50 درصدی شده که تیم اقتصادی دولت باید تدابیر لازم برای کنترل قیمت ها را داشته باشد.

‏آقای ‎رئیس جمهور!گرانی اقلام مصرفی و اجاره بهای مسکن کمر مردم را شکسته است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در توئیتی از تورم و گرانی و عدم احداث مرکز درمانی دربخش شرقی شهرستان ‎گرگان انتقاد کرد.
رمضانعلی سنگدوینی
رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی نوشت:
‏آقای رئیس جمهور؛ باتوجه به نیاز مرکز درمانی و بیمارستانی دربخش شرقی شهرستان ‎گرگان ( متشکل از سه شهر و بخش عظیمی از جمعیت روستایی می باشد) و علیرغم اهدای زمین 10 هکتاری توسط خیرین این منطقه، ازسوی وزارت بهداشت هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
‎احداث بیمارستان...
‏آقای ‎رئیس جمهور! تورم و گرانی اقلام مصرفی و اجاره بهای مسکن کمر مردم را شکسته است و افرادی که در دهک های پایین جامعه زندگی می کنند، دیگر توانی برای ادامه زندگی ندارند، چرا فکری نمی کنید؟
‏آقای رئیس جمهور؛چرا مصوبه رتبه بندی معلمان اجرایی نشده است؟ زمانی کام معلمان شیرین خواهد شد که در فیش حقوقی آنها لحاظ شود.
‏آقای ‎رئیس جمهور ؛چرا تاکنون افزایش حقوق ‎بازنشستگان کشوری و لشگری اجرایی نشده است؟

کرونا، تحریم و تورم آسیب شدیدی به مغازه‌داران وارد کرده است
نماینده مردم ارومیه در مجلس بر ضرورت احترام به خوداظهاری مالیاتی اصناف و مغازه‌داران تأکید کرد و گفت: کرونا، تحریم و تورم آسیب شدیدی به مغازه‌داران وارد کرده است.
سیدسلمان ذاکر در جلسه علنی امروز (شنبه 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد گفت: مغازه‌داران و خرده‌فروشان، قطب اقتصادی خرد و کلان کشور هستند و مسائلی همچون کرونا، تحریم و تورم آسیب‌های شدیدی به درآمد اصناف و مغازه‌داران وارد کرده ضمن آن که منجر به کاهش خرید مردم شده است. این در حالی است که اخذ مالیات با دستگاه پوز اعصاب و روان مغازه‌داران و اتحادیه‌ها را به هم ریخته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درآمدهای صنفی را با درآمدهای شخصی توأمان نبینید چه بسا یک مغازه‌دار برای خانواده‌اش معامله کرده یا به همسایه خود پول قرض داده است لذا برای خوداظهاری اصناف و مغازه‌داران احترام قائل شوید و برای اثبات نظراتشان آنها را روانه ادارات مالیاتی نکنید.

نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود
نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود، گفت: اگرچه استفاده از اطلاعات تراکنش‌های مالی می‌تواند به عنوان یک مستند در تشخیص میزان دریافت مالیات به کار گرفته شود اما نباید حتما تنها مبنای تشخیص و قطعی کردن آن باشد.
محمدحسن آصفری در نطق میان دستور
محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز (شنبه 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اگرچه جلوگیری از فرار مالیاتی مورد تأکید همه ما است اما نباید کسری بودجه دولت منجر به فشار مالیاتی به مردم شود هر چند استفاده از اطلاعات تراکنش مالی می‌تواند به عنوان یک مستند در تشخیص مالیات به کار گرفته شود اما نباید تنها مبنای تشخیص و قطعی دریافت مالیات از افراد باشد به ویژه آن که اطلاع‌رسانی دقیقی از قبل در این خصوص صورت نگرفته است.
نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از موارد اصناف دارای کارت ویژه کسب و کار نیستند و از دستگاه پوز برای خیریه، پول قرض دادن و غیره و معذالک استفاده می‌کنند لذا نباید دستگاه‌های پوز و تراکنش‌ها را مبنا قرار داد و با این عنوان بخواهیم از مردم مالیات بگیریم.
وی افزود: اعتقاد دارم افزایش مالیات می‌تواند در کشور تورم به دنبال داشته باشد و ما باید به جای افزایش مالیات‌ها، مالیات‌های صنوفی که در ایام کرونا با دولت همراهی کردند به سراغ افرادی که فرار مالیاتی دارند برویم همان افرادی که با درآمد آنچنانی حاضر نیستند اظهارنامه مالیاتی پر کنند.

درخواست ترمیم کابینه
علیرضا ورناصری قندعلی در نشست علنی امروز(شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه موکدات حضرت آقا در ضرورت کارکرد انقلابی مجلس یازدهم، نصب العین همه ماست، گفت: در تواتر نقدها و نطق‌ها نباید رسالت راستین مجلس در ارتقای رفاه مردم کمرنگ شود.
نماینده مردم  مسجدسلیمان، لالی، هفتکل، اندیکا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رییس جمهور و کابینه گفت: وفق فرمایش مولایمان امیرالمومنین علی(ع) که زمان سختی ها، اتحاد عزم ها و اهداف را موجب سعادت و اقتدار درشکست دشمن می داند، کلیت اهتمام وکلای مردم در این مجلس نیز همسو با مصادیق سندتحول دولت سیزدهم، برآن است که انسجام مجلس و دولت در قالب مجموعه ای هماهنگ، به دور از افراط و تفریط، منجر به تحقق عدالت سرزمینی شود.
ورناصری در ادامه با بیان اینکه ما رییسی را از جنس صداقت و جهاد می دانیم و سلوک برادرانه مجلس یازدهم در همراهی ایشان و کابینه با هدف بهبود معیشت مردم تداوم خواهد داشت، عنوان کرد: از این رو ضروری است با استناد به اصل 134 قانون اساسی با ترمیم کابینه، وزرایی که علیرغم پیگیری های بی وقفه من وهمکارانم، عملکرد جهادی متناسب با حجم مشکلات مردم ندارند کنار گذاشته شوند، تلاش های ما خادمین ملت برای رفع محرومیت ها همسو با دولت است اما گاهی پیگیری ها و تذکرات ما که مطالبات مردم است توسط برخی وزرای شما شنیده نمی شود یا در حد مصوبات بی تحقق و وعده های بی عمل باقی می ماند، در این مورد باید شخص شما در راستای تداوم اهتمام بر خدمت خالصانه با محوریت ارتقای عملکرد مردم محور، رسیدگی کنید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه نظارت در روند تصمیم دولت جهت بازتوزیع یارانه‌ها جهت جلوگیری از تحت فشار قرار دادن مردم از سوی انحصارگران در فرایند حذف ارز ترجیحی، طی چرخه تأمین کالای اساسی، با ایجاد تورم، اظهار کرد: برای تحقق نهایت بهره از دیپلماسی اقتصادی و پاسخ کریمانه به اعتماد ملت با کاهش بیکاری، توجه به حقوق بازنشستگان، پرهیز از فشار مالیاتی به اصناف، تنوع بخشی به بسته های معیشتی-حمایتی، اجرای سریع قانون رتبه ‌بندی معلمان، مشکلات مسکن، دارو، افزایش افسار گسیخته ‌قیمت ها، کنترل کیفیت و قیمت خودرو و سایر مشکلات ملت نجیب ایران تاکید داریم.

چه کسی پاسخگوی تورم افسارگسیخته بازار است
نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی تورم افسارگسیخته بازار است، خطاب به وزیر اقتصاد و مخبر معاون اول رئیس جمهور، گفت: متولی اقتصادی کشور چه کسی است؟
علی بابائی کارنامی در نشست علنی امروز (شنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: تا کی باید شاهد عدم اجرای قوانین مترقی همچون رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دولت و شهرداری ها باشیم لذا از شما توقع داریم در این مسیر کمک کنید تا فضای عادلانه در کشور شکل بگیرد.
نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: آقای وزیر تا کی باید شاهد تضییع حقوق کشاورزان مازندران به بهانه حفظ کاربری زمین و حفظ منابع طبیعی و محیط زیست باشیم. همچنین کشاورزان 40 ساله و صاحبان زمین کشاورزی را آواره کرده اید لذا باید جفایی که در حق آن ها شده جبران شود. ضمن آنکه جبران کمبود آب کشاورزی، کشاورزان مازندران را توقع داریم.
وی ادامه داد: آقایان دکتر مخبر و خاندوزی؛ متولی امور اقتصادی کشور کیست؟، چه کسی پاسخگوی تورم افسارگسیخته بازار است؟ آیا اطراف شما کسانی که به نان شب نیاز دارند و حداقل درخواست آن ها این است وجود دارد؟

بانیان وضع موجود؛لطفا ساکت!
نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس در توئیتی مطرح کرد:نقدهایی به دولت داریم ،اما منکر و ناسپاس تلاش های دولت نیستیم.
عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه و عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
نقدهایی به دولت داریم اما نه منکر و ناسپاس تلاش های دولت هستیم و نه فراموش کردیم رئیس جمهور پشت شیشه دودی که به دروغ می گفت صبح که بیدار شدم فهمیدم بنزین گران شده.
آنها که آب مردم نیز برای برجام گرو گرفتند و دلار را از 3به 30هزار تومان رساندند و بانی وضع موجودند لطفا ساکت!

 




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجلس تورم مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی فشار مالیاتی مغازه داران نماینده مردم مجلس یازدهم رئیس جمهور علنی امروز چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات