Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح قرآنی بشری، گفت: این طرح مسیری برای تدریس آسان در حوزه‌های مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به شمار می‌آید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف درباره این طرح توضیح داد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح‌ها و برنامه‌هایی به منظور فراگیری و توسعه فعالیت‌های امور قرآنی در سطح کشوری و ملی در حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج، رسانه، فرهنگ سازی قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی، ایجاد فضا‌های قرآنی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: سال گذشته دوره‌های آموزش قرآن ارزیابی و آسیب‌شناسی شد و بر اساس آن مقرر شد در اداره کل آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحول و تغییر بنیادی و اساسی ایجاد شود.
­معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ تصریح کرد: فعالان قرآنی، استادان و مدرسان آموزشی همواره با اخلاص دوره‌های آموزشی قرآنی را اجرا کرده اند، اما ضروری است دوره‌های آموزشی حوزه قرآنی به گونه‌ای باشد تا جوانان و نوجوانان را با خود همراه کند و معدل سواد قرآنی مردم در حوزه روخوانی، روانخوانی، درست خوانی و صحیح خوانی در شأن جامعه دینی و شیعی ما، ارتقاء یابد.
معاف تاکید کرد: بر این اساس طرح قرآنی بشری در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شد که بر اساس آن، اکثریت مردم توانایی تعلیم و تعلم قرآن و آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست می‌آورند.
وی ادامه داد: این طرح برگرفته از روش‌های پیامبر اکرم (ص) و معصومان (ع) در آموزش قرآن است. آموزش و یادگیری کلمات، اعراب و تجوید قرآن را ساده سازی می‌کند و بر اساس روش‌های نوین آموزش می‌دهد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ افزود: معمولا آموزش زبان عربی با سختی و مشکلات جدی مواجه است و مشکلات خود را به حوزه یادگیری قرآن کریم تحمیل می‌کندو یکی از مشکلات ما در آموزش قرآن این است که بسیاری از مردم از مواجهه با یادگیری قرآن واهمه دارند و فکر می‌کنند یاد گرفتن قرآن نیازمند یادگیری زبان عربی و دانستن قواعد زبان عربی است.
وی تاکید کرد: طرح قرآنی بشری بسیاری از این سختی‌ها را ندارد و استاد، مدرس و معلم قرآن بر اساس این طرح، روش‌های نوین کلمات کلیدی قرآن و ارتباطات کلمات با یکدیگر را در فرآیندی آسان تدریس می‌کند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این طرح در سه ماه اخیر سال جاری در پنج استان کشور اجرا شده است و گزارش اجرایی این طرح نشان می‌دهد که از سنین مختلف در دوره‌های ابتدایی تا افراد 50 ساله، در کلاس‌های آموزشی این طرح شرکت کرده اند و بیش از 90 درصد از شرکت‌کنندگان نسبت به اجرای این طرح اظهار رضایت کرده‌اند.
معاف تصریح کرد: از ویژگی‌های طرح این است که هر فردی در هر سطحی از تحصیلات می‌تواند در کلاس‌های آموزشی آن شرکت کند. بسیاری از افراد در مشاغل، تخصص‌ها و سطوح مختلف تحصیلاتی از جمله مهندسی، پزشک متخصص، استاد دانشگاه، دیپلمه، ابتدایی و ... حضور دارند.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند از تمام طرح‌های آموزشی موفق که در کشور طراحی می‌شود، حمایت کند، اما به طور خاص طرح قرآنی بشری را توصیه می‌کنیم و برای فراگیر سازی آن در سطح کشور برنامه ریزی‌های لازم در اداره کل آموزش این معاونت انجام شده است و استادان ممتازی به اجرای این طرح کمک می‌کنند و امیدواریم این طرح با قوت ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قرآن قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون قرآن و عترت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند