Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد یک هیئت روسی برای بررسی پهپاد‌های ایرانی دو بار به پایگاه هوایی کاشان رفته است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای که گفته می‌شود منحصراً در اختیار شبکه سی ان ان قرار گرفته، مدعی شد ماه گذشته یک هیئت روسی حداقل دو بار از یک پایگاه هوایی در مرکز ایران بازدید کرده است تا پهپاد‌های ایرانی با قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی در مصاحبه با سی ان ان مدعی شده اند که ایران در ماه ژوئن در پایگاه هوایی کاشان واقع در جنوب تهران، پهپاد‌های شاهد-۱۹۱ و شاهد-۱۲۹ را به روسیه نمایش داده است. هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک‌های هدایت شونده دقیق هستند.

سالیوان در بیانیه‌ای ادعا کرد: ما ارزیابی می‌کنیم که هیئت رسمی روسیه اخیراً ویترینی از پهپاد‌های ایرانی با قابلیت حمله را دریافت کرده است. طبق اطلاعات ما این اولین بار است که یک هیئت روسی برای چنین اقدامی از این فرودگاه بازدید می‌کند.

وی مدعی شد دولت ایران در حال آماده‌سازی چند صد پهپاد از جمله پهپاد‌های با قابلیت حمل سلاح برای روسیه است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال پایان دادن به سفر خود در خاورمیانه است، جایی که ایران نقطه کلیدی گفتگو در میان آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و کشور‌های حوزه خلیج فارس بود. یک مقام آمریکایی با اشاره به مشارکت رو به رشد ایران و روسیه مدعی شد آمریکا باید حضور و نفوذ خود را در خاورمیانه حفظ کند.

پیشتر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با بیان آنکه ایران به زودی چند صد پهپاد به روسیه تحویل می‌دهد، مدعی شده بود: «اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.»/باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: سی ان ان پهپادهای ایرانی پایگاه هوایی قابلیت حمل سی ان ان مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر