Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به رشد تصاعدی بستری های کرونایی در این استان، گفت: عملا وارد پیک هفتم کرونا شده ایم.

دکتر سعید گلفیروزی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان که در سالت جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از دو هفته پیش افزایش نسبی ابتلای سرپایی در آمارها نشان از حرکت خزنده کرونا به سمت شیوع بیشتر داشت که از ۱۰ روز پیش علائم رشد مشهود و از هفته قبل آمار به صورت تصاعدی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمار تعداد بستری کرونایی در ابتدای تیر ماه حدودا ۵۰ نفر بوده است، افزود: اما در شرایط اخیر تنها در دیروز یعنی جمعه فقط ۵۱ ابتلای جدید در استان ثبت شده که امروز نیز تا قبل از ظهر ۳۷ مورد جدید شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه آمار تعداد بیماران بستری در سطح استان در روز گذشته ۱۴۳ نفر بود که امروز به ۱۶۴ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۶ بیمار در شرایط مراقبت های ویژه و بالغ بر ۹ نفر تحت حمایت تنفسی قرار دارند.

گلفیروزی با توجه به رسیدن به اعیاد قربان و غدیر از مردم شریف استان گلستان درخواست کرد: خواهش ما رعایت بیشتر در دید و بازدیدها و رعایت در صنوف به هنگام خریدهای عیدانه است.

وی از پایش کامل بیمارستانها و مراکز درمانی به منظور بررسی میزان داروهای کرونایی موجود و مورد نیاز خبر داد و گفت: در بحث دارو سعی کردیم سرم و داروهای کرونا در دسترس بیمارستانها و درمانگاهها قرار گرفته و در بخش تجهیزات پزشکی یک بار دیگر همه را چک کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اعلام این خبر که بعد از سه ماه وارد پیک هفتم کرونا شده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر یک شهرستان ما در وضعیت آبی، هشت شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گلفیروزی استفاده کامل از ماسک در فضای عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و بهره بردن از تهویه مناسب را مهمترین راهکارهای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری دانست و تاکید کرد: از همه مردم عزیز تقاضا داریم این پیک را نیز جدی گرفته و با توجه به بازگشت زائران خانه خدا و مراسمات پرشمار عروسی قبل از محرم مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه گلستان کروناویروس آمار کروناویروس استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست

به گزارش "ورزش سه"،‌ تیم‌های منچسترسیتی و ناتینگهام فارست در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته‌اند و نیمه دوم این بازی با نتیجه 1-0 به سود سیتی دنبال می‌شود.

سیتی نیمه اول این بازی را به سختی با برد پشت سر گذاشت چراکه تیم فارست آماده نشان داد و حملات زیادی را روی دروازه تیم پپ گواردیولا اجرا کرد.

روی یکی از این موقعیت‌های خطرناک، ادرسون آسیب دید. در دقیقه 16 ارسال توپ از روی ضربه کرنر را ادرسون دفع کرد اما با بازیکن حریف برخورد کرد.

ارسال خطرناک گیبس وایت، ادرسون را مجبور کرد که برای مهار آن از دروازه خارج شود و جلوتر از ویلی بولی روی توپ اثر بگذارد. به همین دلیل بولی به شانه چپ ادرسون برخورد کرد و او دچار آسیب شد.

ادرسون برای لحظاتی روی زمین بود و پزشکان سیتی برای مداوای او وارد زمین شدند. با وجود گرم کردن استفان اورتگا، ادرسون هنگام بلند شدن از زمین به کادرفنی اطمینان داد که مشکلی برای ادامه بازی ندارد و دوباره درون دروازه ایستاد.

با این حال ادرسون فقط تا پایان نیمه اول توانست درد شانه اش را تحمل کند و از زمان شروع نیمه دوم اورتگا جانشین او شد تا دروازه‌بان برزیلی از بازی خارج شود.

میزان دقیق مصدومیت ادرسون در این لحظه مشخص نیست و برای اخبار دقیق باید منتظر نشست خبری پپ گواردیولا پس از بازی یا واکنش خود بازیکن بعد از سوت پایان ماند.

سیتی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس رقابت نزدیکی با لیورپول و آرسنال دارد و عدم حضور ستاره تأثیرگذاری مانند ادرسون در ترکیب می‌تواند برای پپ گواردیولا چالش بزرگی باشد.

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان