Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ محمد رازقی درباره اجرای طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در پایتخت گفت:‌ یکی از وظایف پلیس برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی است و در همین راستا نیز برابر قوانین و مقررات با تخلفات مرتکب شده از سوی این افراد برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسته به نوع تخلف، مجازاتی نیز برای متخلفان اعمال خواهد شد، گفت: برخی جرائم رانندگی با جریمه، برخی دیگر از جرائم مانند دستکاری در ارقام پلاک با جریمه و معرفی به مقام قضایی و برخی دیگر نیز با جریمه و توقیف همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازقی با بیان اینکه توقیف وسایل نقلیه متخلف به دو شکل توقیف موقت در محل و انتقال به پارکینگ انجام خواهد شد، گفـت: در همین راستا نیز طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در تهران به اجرا درآمده است. در این طرح خوردوها به شکل ساعتی به مدت دو تا پنج ساعت در محل توقیف می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه توقیف برخی از خودروها ممکن است تا ۱۲ ساعت نیز طول بکشد، گفت:‌ یکی از موارد اثرگذار بر مدت توقیف نوع تخلفی است که انجام می‌شود. راننده خودروی متخلف در طول این مدت اجازه حرکت دادن خودرو را نداشته و بعد از زمان مشخص شده راننده می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد.

وی با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز یکی از مواردی است که منجر به توقیف ساعتی خودروها می‌شود، گفـت: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بیشتر در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد و برخورد با این تخلفات با خودروهایی است که مرتکب تخلف سرعت و سبقت می‌شوند. بخش دیگری از برخورد با تخلفات خودرو، در محل هایی است که تردد خودرو در آن غیرمجاز است.

رازقی با بیان اینکه در محل توقف خودروهای متخلف بنری بر روی این خودرو نصب می‌شود تا برای دیگر رانندگان نیز عبرت آموز باشد، گفت:‌ همچنین برای جلوگیری از اخلال در ترافیک این خودروها در محل مناسب و حاشیه امن راه توقیف می‌شوند. 

به گفته معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه رانندگان این خودروها نیز انجام شده و توقیف ساعتی به معنای عدم جریمه این رانندگان متخلف نیست.

کد خبر 690980 منبع: ایسنا برچسب‌ها پلیس راهور - شهر خبر مهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهر خبر مهم خودروهای متخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد

رضا مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی، پرونده گرانفروشی واحد آجیل فروشی در شهر زنجان به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی زنجان ارسال شد.

مظفری گفت: پرونده این واحد صنفی آجیل و خشکبار با ارزش ۸۳ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست و متهم را به پرداخت ۸۳۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مظفری، از تسریع در رسیدگی به پرونده های گرانفروشی در سطح استان خبر داد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ های حوزه کالا و خدمات در سطح کشوری ۱۱ روز و در استان زنجان ۷.۵ روز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: علت طولانی شدن روند بررسی برخی پرونده‌ها زمان‌بر بودن تحقیقات مربوط به نوع تخلف و استعلامات مربوط است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند