Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست بررسی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت‌علمی که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی برگزار شد، پیشنهادات در خصوص اهمیت بازبینی آیین‌نامه ارتقا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سعید مهرزادی، مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به حاضران در نشست بر اهمیت بازبینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: شاخص‌های جذب عضو هیات علمی باید با اهداف کلان کشور، دانشگاه‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه دبیران ۱۰ کلان منطقه آمایشی به بررسی مفاد آیین نامه پرداختند و پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کردند.

دکتر معمارپور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بخش فناوری در آیین‌نامه پیشین کم رنگ دیده شده و باید در این زمینه با پیگیری وزارت بهداشت تجدید نظر صورت پذیرد.

دکتر شهابی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نیز با طرح این سوال که از به‌روزرسانی و تغییر در آیین‌نامه ارتقا به دنبال چه اهدافی هستیم، گفت: باید بررسی کنیم که می‌خواهیم تحقیقات را کیفی کنیم یا جایگاه فناوری را ارتقا بدهیم یا هدف توجه به بهداشت یا درمان است؟!

وی در ادامه پیشنهاد اضافه کردن بند جدید با موضوع خدمات، کارآفرینی و فناوری/ توسعه‌ای را مطرح کرد و گفت: در بخش فناوری باید به ثبت اختراع، تولید محصول، خدمات سیستم سلامت و غیره پرداخته شود.

دکتر ملک‌پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز بر یکسان بودن اغلب شاخص‌ها در وزارت بهداشت و علوم تاکید کرد.

دکتر منصور سیاوش دستجردی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: باید در آیین‌نامه نکات تشویقی لحاظ شود، زیرا برای تعیین مسیر آینده دانشگاه‌ها سرنوشت‌ساز است.

دکتر فتوحی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: ماموریت‌های سپرده شده به اعضای هیات علمی پژوهشی تنها در سطح کشوری در نظر گرفته شده است، در حالی‌که در دانشگاه‌ها به سفارش ریاست یا معاونین ماموریت‌هایی به اعضای هیات علمی و پژوهشی سپرده می‌شود و باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

دکتر بیرودیان، دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی یادآور شد: با قرار دادن فناوری در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، فشارها از نگارش مقاله توسط اعضای هیات علمی برداشته می‌شود و سبب کاهش تخلفات پژوهشی خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در پایان نشست دکتر علیزاده مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، اظهار کرد: نظرات و پیشنهادات دبیران کلان مناطق آمایشی در خصوص آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات‌علمی جمع‌آوری شده و ضمن تجمیع مباحث با هماهنگی کمیته علمی بازنگری آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی نسخه نهایی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست آینده که با حضور تمامی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد، تهیه و اعلام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه ها ، وزارت بهداشت ، دانشگاه‌های علوم پزشکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی دانشگاه ها وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی آیین نامه ارتقا وزارت بهداشت آیین نامه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها