Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی اتاق ایزوله مدنظر دانشگاه علوم پزشکی در گمرک ماهیرود خبرداد و گفت: مراقبت ها در مرز باید با سختگیری، وسواس و حساسیت بالاتری دنبال شود تا از طریق مرز انتقال ویروسی نداشته باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، جواد قناعت ظهر امروزدر جلسه ستاد استانی مدیریت  بیماری کرونا استان اظهار داشت: هرگاه درصد سرایت بالا برود، میزان ابتلا افزایش یافته و بعد از مدتی تعداد  فوتی ها نیز بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران در شرایط موجود، تصریح کرد: جلسات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در سطح وزارت بهداشت در حال برگزاری است اما با افزایش تعداد افراد مبتلا احتمال تغییر این رویه و تشکیل جلسات با حضور رئیس جمهور یا معاون اول وجود دارد. 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که استان معطل تصمیم‌های کشوری نمی ماند متذکر شد: جلسات استانی مدیریت بیماری کرونا باید با استفاده از تجربه‌های دو سال گذشته برگزار شود تا تصمیمات خوب و درستی در این زمینه اتخاذ و خراسان جنوبی در موج هفتم، با کمترین تبعات و مشکلات مواجه باشد. 

قناعت اظهار داشت:جشن غدیر  باید باشکوه و انقلابی و با رعایت  پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و در فضای باز برگزار شود. 

به گفته وی؛ در این خصوص صدا و سیما باید کار تبلیغی انجام دهد،فرمانداران با مطالبه گری از رؤسای شبکه بهداشت پای کار باشند تا مشکلی در سطح شهرستان ها نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رنگ بندی شهرستانهای استان، گفت: بر اساس آخرین گزارشات، فردوس قرمز، سرایان نارنجی، بیرجند، خوسف، درمیان، طبس، قاینات، بشرویه،زیرکوه و نهبندان زرد و تنها سربیشه به رنگ آبی می باشد.

قناعت متذکر شد: فرمانداران باید در این خصوص جدی باشند و انتظار می رود با برگزاری منظم جلسات، انجام بازدید ها، افزایش بازرسی ها، بهره گیری از ظرفیت بسیج و استفاه از فضای مجازی به سرعت شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.

وی تأکید کرد: در خصوص بازگشت حجاج به استان نیز جلسه ای با محوریت معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری، دبیری دانشگاه علوم پزشکی و با حضور دستگاه های متولی  برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد ماهیرود نیز جلسه ای با محوریت معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور دستگاه های مستقر در مرز برگزار شود و در رابطه با راه اندازی اتاق ایزوله مدنظر دانشگاه علوم پزشکی و... تصمیمات خوب و عملیاتی اتخاذ شود. 

وی بیان کرد: مراقبت ها در مرز باید با سختگیری، وسواس و حساسیت بالاتری دنبال شود تا از طریق مرز انتقال ویروسی نداشته باشیم. 

واکسن کرونای تاریخ مصرف گذشته در سامانه ثبت نمی‌شود آمار کرونا در ایران|شناسایی 2704 بیمار جدید/ 9 نفر جان باختند قالیباف: موج هفتم کرونا آغاز شده/درخواست از نمایندگان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

استاندار خراسان جنوبی  با تأکید بر این که مدارس تعطیل نخواهند شد، گفت: باید روش زندگی و انجام کار در کنار ویروس کرونا را بیاموزیم.

قناعت با تاکید بر اینکه بایدمردم را باید به تزریق دوز یادآور تشویق کنیم افزود: باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای هشدار لازم درخصوص عادی انگاری به مردم داده شود. 

استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه با انجام دستور العمل های بهداشتی می توانیم موج هفتم را نیز با کمترین آسیب سپری کنیم گفت:در موج هفتم، دو سویه جدید ویروس امیکرون از سرایت بالای 18 برابری و کشندگی پایینی برخوردار است اما جای نگرانی وجود دارد.

انتهای پیام/250/ن
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی موج هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند