Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@02:27:29 GMT

خط دفاع استقلال؛ درست مثل سال قهرمانی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۵۲۷۶

خط دفاع استقلال؛ درست مثل سال قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جدایی محمد دانشگر از استقلال و پیوستن او به سپاهان موجی از نگرانی نزد هواداران آبی پوش بابت خط دفاعی این تیم به وجود آمد. در آن زمان با توجه به اینکه قرارداد روزبه چشمی، رافائل سیلوا و عارف غلامی هم تمام شده بود، ‌نگرانی از اینکه این دو بازیکن نیز جدا و آبی ها در خط دفاعی دچار ضعف بازیکن شوند، نزد هواداران ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفته رفته با تمدید قرارداد رافائل سیلوا و روزبه چشمی و جذب سیدمحمد حسینی مدافع هوادار تهران اما نگرانی‌ها در خصوص خط دفاعی کاهش یافت و حالا بازگشت محمدحسین مرادمند و تمدید قرارداد عارف غلامی نیز باعث شده تا خیال هواداران بابت داشتن یک خط دفاعی قدرتمند در فصل جدید به طور کامل راحت شود.

استقلال فصل گذشته لیگ برتر را در شرایطی شروع کرد که سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند و عارف آقاسی را به عنوان مدافع وسط در اختیار داشت. در میانه راه آقاسی راهی فولاد شد و مرادمند و یزدانی مشمول خدمت سربازی شدند. اتفاق ویژه اما بازگشت عارف غلامی که به دلیل پارگی رباط صلیبی از ابتدای مسابقات در کنار تیمش نبود، محسوب می‌شد. غلامی به ترکیب اضافه شد و البته رافائل سیلوا نیز از سوی مدیران باشگاه جذب شد تا جای خالی مرادمند و یزدانی و حتی آقاسی چندان به چشم نیاید. از اینرو اقتدار خط دفاعی استقلال نیز با وجود جدایی 3 بازیکن و اضافه شدن دو بازیکن جدید در نیم فصل تا پایان رقابت‌ها حفظ شد و آبی ها در نهایت با 10 گل خورده قهرمان لیگ برتر شدند.

حالا نیز برای فصل جدید خط دفاعی استقلال شرایط خوبی را از نظر نیروی انسانی دارد. آبی ها همچون ابتدای فصل گذشته روزبه چشمی و محمدحسین مرادمند را از ابتدا در اختیار دارند. از سوی دیگر رافائل سیلوا و عارف غلامی دو رکن مهم خط دفاعی استقلال در نیم فصل دوم پارسال در تیم حضور دارندو با توجه به جدایی محمد دانشگر اضافه شدن سیدمحمدحسینی مدافع هوادار می‌تواند دغدغه‌ها را تا حد زیادی کاهش بدهد.

به عبارت بهتر استقلال در شروع لیگ برتر بیست و دوم درست مثل سالی که منجر قهرمانی شان شد، 5 مدافع وسط خوب در اختیار دارند و این موضوع دست ریکاردو ساپینتو را برای انتخاب نفرات اصلی تیمش با سیستم های مختلف باز می‌گذارد.

بدون شک اینکه رویاهای هواداران استقلال برای تمدید قرارداد غلامی،‌چشمی و سیلوا محقق شده و مرادمند نیز به ترکیب دفاعی استقلال بعد از نیم فصل برگشته اتفاق خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند به بالابردن روحیه تیم در شروع مسابقات کمک شایانی انجام بدهد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دفاعی استقلال رافائل سیلوا روزبه چشمی عارف غلامی خط دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال که در نیم فصل دوم و با حل مشکلات گذشته پیرامون عدم دریافت مطالباتش به جمع شاگردان نکونام اضافه شده بود، چند هفته ای است که به دلیل مصدومیت و دوری از شرایط تمرین، نتوانسته برای تیمش به میدان برود.

در تمرین امروز استقلال که با حضور هواداران برگزار شد، همسر و فرزندان رافائل سیلوا نیز خود را به محل تمرین تیم رسانده و با نشستن روی سکوهای کمپ مرحوم حجازی، نظاره گر تمرین امروز آبی ها بودند.

خانواده سیلوا که از محبوبیت خاصی نیز میان هواداران برخوردار هستند، از سوی تماشاگران حاضر در کمپ حجازی مورد تشویق قرار گرفتند که با واکنش همسر مدافع برزیلی نیز همراه بود.

سیلوا نیز در حاشیه تمرین امروز، به صورت انفرادی به نرم دوی دور زمین پرداخت ولی پس از هجوم تعداد زیادی از هواداران استقلال به درون زمین، مجبور به قطع زودتر از موعد تمرینات انفرادی اش شد.

دیگر خبرها

  • خیال نکونام بابت خط دفاعی راحت شد (عکس)
  • عارف غلامی در یک‌قدمی سهمیه اروپایی
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!
  • عارف غلامی در یک قدمی سهمیه اروپایی
  • مرادمند زمین و هوای استقلال را بست!
  • پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال (عکس)
  • عارف غلامی به بازی حساس رسید
  • مدافع سنگالی بازیکن کلیدی استقلال!
  • تراکتور مغلوب اولین کاپیتانی چشمی شد!