Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تبدیل وضعیت ایثارگان شاغل در شرکت مخابرات با حضور وزیر ارتباطات خبر داد و گفت: به شرکت مخابرات ۱۰ روز مهلت داده شد تا مشکل تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شرکت مخابرات را برطرف کنند.

کیومرث سرمدی در گفت و گو با ایران اکونومیست در تشریح جلسه امروز (شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستورکار جلسه امروز بحث درخواست اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس در رابطه با تبدیل وضعیت پرسنل شاغل در شرکت مخابرات بود که با حضور زارع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات و تعدادی از معاونین آنها تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته نیز جلساتی در این رابطه داشتیم در جلسه امروز هم بحث استنکاف شرکت مخابرات از اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که منوط به این شده بود که مدتی بررسی کنند و برای اظهار نظر نهایی در این جلسه حضور پیدا کنند، بررسی شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: کلیت رسیدگی به این شکل است که به لحاظ اینکه شرکت مخابرات تقریبا ماهیت غیر دولتی دارد و حدود ۲۰ درصد از سهام آن متعلق به دولت بوده و مابقی متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام، بخشی به سهامداران سهام عدالت و بنیاد تعاون که وابسته به سپاه است می باشد، بنابراین اینها به عنوان سهامداران اصلی باید پاسخگوی اجرای این قانون برای ایثارگران تحت پوشش خود باشند.

سرمدی یادآور شد: در این راستا در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توضیحات خود آماری ارائه داد که در شرکت ها و سازمان هایی که زیر نظر وزارت ارتباطات قرار دارند، موضوع تبدیل وضعیت را اجرا کرده اند، اما در شرکت مخابرات که درصد عمده آن بخش خصوصی است با توضیحاتی که مدیرعامل شرکت مخابرات ارائه دادند و صحبت های نمایندگان قرار بر این شد که به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ۱۰ روز مهلت داده شود تا در نشست با سهامداران اصلی این قانون را اجرا کنند.

وی افزود: در نهایت در کمیسیون اجتماعی تصمیم گرفته شد که اگر در مهلت مقرری که تعیین شده این قانون اجرایی نشد و به نوعی به قانون تمکین نکردند، درخواست اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس به صحن علنی ارجاع داده شود که طبیعتا بعد از تصویب در صحن علنی به مراجع قضایی ارجاع داده شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در جمع بندی نشست امروز (شنبه) کمیسیون اجتماعی گفت: مسئولان شرکت مخابرات قبول و تعهد کردند که تا ۱۰ روز آینده مشکل تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شرکت مخابرات را برطرف کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تبدیل وضعیت ایثارگران دستگاههای اجرایی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، شرکت مخابرات ایران ، کمیسیون اجتماعی مجلس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران کمیسیون اجتماعی مجلس کمیسیون اجتماعی مجلس وزیر ارتباطات شرکت مخابرات تبدیل وضعیت جلسه امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش«نماینده»، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند