Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:32:11 GMT

اجرای بخشی از طرح جامع آب در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۵۵۲۳

اجرای بخشی از طرح جامع آب در شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، از اجرای بخشی از طرح جامع آب شامل احداث رینگ شبکه آبیاری و مخازن ذخیره سازی در مناطق ۶ و ۱۰ این کلانشهر با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

روح‌الله مظفری شنبه ۲۵ تیردر جنع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر فضای سبز شهری شیراز با استفاده از ۱۰۴ حلقه چاه و پساب تصفیه خانه آبیاری می‌شود، گفت: نوسازی و اصلاح شبکه آب و مصرف بهینه و کنترل مصرف نیز از دیگر رویکردهایی است که در این بخش دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سرانه فضای سبز شهری به ازای هر نفر در شهر شیراز را ۲۳ مترمربع اعلام و اضافه کرد: از خشک شدن ۸۰ هزار درخت در ارتفاعات شهر شیراز اطلاعی ندارم اما اعتقاد دارم باید کارهای تخصصی را به بخش‌های تخصصی واگذار کرد.

مظفری نظارت و کنترل بر فضای سبز شهری را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا بحث برون سپاری نظارت و کنترل را دنبال کرده و در این مسیر از توان دانشگاه و نظام مهندسی کشاورزی نیز استفاده خواهیم کرد.

او تأکید کرد: هوشمندسازی نظارت در کنار برون سپاری نظارت یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت است که در همین راستا ممیزی و مانیتورینگ فضاهای سبز بویژه در ارتفاعات را در دستور کار قرار داده و ۱۲۰ عارضه را شناسایی کرده‌ایم.

مظفری با اشاره به این که در حال حاضر فضای سبز شهری با تنشهای همزمان مختلفی در بحث خاک، آب، آلودگی و گرما روبه رو است، گفت: طرح جامع فضای سبز شهر شیراز با نگاهی همه جانبه به دنبال مدیریت حفظ فضای سبز شهری شیراز است.

او الگوی کاشت در شهر شیراز را مبتنی بر خشک منظری اعلام کرد و گفت: بحث کاشت درخت با گیاهان فصلی و پوششی دو مقوله کاملا جدا است و در این راستا در سال گذشته ۱۰۰ هزار درخت کاشت و ۲۰۰ هزار مترمربع از فضای سبز شهری تحت پوشش گلهای فصلی قرار گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: به منظور کنترل بیشتر بر روند عملکرد و جلوگیری از شکل گیری گلوگاههای فساد یا رانت، کمیته کنترل در زیر مجموعه بحث نظارت هوشمند شکل گرفته است.

مظفری از پایین آمدن آب در برخی از مناطق شهری به دلیل عملیاتهای عمرانی از جمله مترو و ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح خبر داد و گفت: به منظور آبرسانی به ریشه‌های درختان چند ده ساله فضای سبز شهری، اصلاح آبخور درختان و آبرسانی به ریشه و عملیات تزریق به تنه درخت به جد در دستور کار سازمان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری شیراز سرانه فضای سبز فضای سبز شهری فضای سبز شهر شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم

با پیگیری‌های مرکز توانبخشی و پایگاه غربالگیری طیف اتیسم مهراندیش و با همکاری شهرداری شیراز، مقرر شد طبق روال سال‌های اخیر، در یکی از شب‌های ماه آوریل که به‌عنوان روز جهانی آگاه‌سازی عمومی اتیسم شناخته شده است، بنا‌های تاریخی و شهری این کلان‌شهر همچون ارگ کریم‌خانی، پل کابلی ولیعصر (عج)، تقاطع بصیرت و ... با رنگ آبی نورپردازی شود.

رنگ آبی به‌عنوان نماد حمایت از اتیسم محسوب می‌شود و این برنامه با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، مناطق ۲، ۶ و ۸ شهرداری شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟