Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی هیات داوران جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا، انتصاب دبیر جایزه پژوهش سال سینمای ایران، خبرهای از جشنواره فیلم کوتاه تهران، پیش فروش تئاتر مساوات و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

اعضای هیئت داوران دهمین دوره از جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا که اختتامیه آن ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود، معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رویداد، رخشان بنی‌اعتماد (کارگردان) رسول صدرعاملی (کارگردان)، سحر دولتشاهی (بازیگر)، محمدرضا مقدسیان (منتقد) و محمود کلاری (مدیر فیلمبرداری)، ترکیب پنج نفره هیئت داوران دهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا را تشکیل می‌دهند. 


مراسم اهدای جوایز دهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا (IFFA) در تاریخ ۲۸ تیر ماه در تهران برگزار خواهد شد و برندگان «انار طلایی» این دوره از جشنواره در این مراسم معرفی می‌شوند. 
فرآیند داوری فیلم‌ها از اوایل سال ۱۴۰۱ و در بازه زمانی سه ماهه، به شکل برخط و حضوری انجام شده است. 
هیئت داوران از میان آثار معرفی شده توسط هیئت انتخاب، در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن و جایزه ویژه هیات داوران آثار و بازیگران برگزیده‌شان را انتخاب کرده اند. 
همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز طبق آرای ثبت‌شده در زمان برگزاری جشنواره اهدا خواهد شد. 
فیلم‌های دهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا طی سال گذشته در شهرهای مختلف استرالیا به نمایش در آمد. 
۹ فیلم بخش رقابتی این جشنواره عبارتند از: «تی تی» ساخته آیدا پناهنده، «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «جنایت بی‌دقت» ساخته شهرام مکری، «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی، «بندر بند» ساخته منیژه حکمت، «سه کام حبس» ساخته سامان سالور، «سینما شهرقصه» ساخته کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، «مردن در آب مطهر» ساخته نوید محمودی، «یلدا» ساخته مسعود بخشی. به غیر از فیلم‌های بخش مسابقه، فیلم «کامیون» آخرین ساخته کامبوزیا پرتوی در بخش بزرگداشت‌ها و سه فیلم مستند و پنج فیلم کوتاه نیز در جشنواره شرکت داشتند. 
جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا که مدیریت آن را آرمین میلادی بر عهده دارد، یک نهاد مستقل فرهنگی است و توسط موسسه دریچه سینما برگزار می‌شود. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی www.iffa.net.au مراجعه کنند.

دبیر پنجمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی «امیررضا مافی» را به عنوان «دبیر پنجمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب کرد.

متن حکم محمد خزاعی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر امیررضا مافی

احتراما به استناد ماده ۶ آیین‌نامه جایزه پژوهش و پیشنهاد معاون محترم توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، سمعی و بصری ، به موجب این حکم به عنوان «دبیر پنجمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب می‌شوید. امید است در این دوره ضمن تقویت، شناسایی و معرفی پژوهش‌های برتر سینمایی، با اهتمام جدی جنابعالی و همکاران، موجبات ارتقای این رویداد در سطح ملی با عنایت ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دولت مردمی از طریق گفتمان‌سازی علمی در مسائل و چالش‌های اساسی سینمای ایران، فراهم شود.

لازم به ذکر است امیررضا مافی، دانش‌آموخته دکتری فلسفه در حوزه پژوهشی متفکران پست ‌مدرن و مطالعات تطبیقی فلسفه و رسانه است و هم‌اکنون مدیریت مرکز انیمیشن حوزه هنری انقلاب اسلامی را بر عهده دارد. وی که تألیف دوازده کتاب، پژوهش مقالات متنوع در حوزه فلسفه و رسانه، و نگارش فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌های رادیویی متعدد را در کارنامه خود دارد، ضمن عضویت در شورای طرح سازمان سینمایی سوره، فلسفه و سینما را در دانشگاه و مؤسسات مختلف تدریس می‌کند. مشاور مدیر شبکه تهران اچ‌دی، عضو شورای راهبری فیلم و سریال در معاونت سیما، مشاور بیش از پانزده برنامه تلویزیونی، و کارشناس و میزبان برنامه تلویزیونی «نقد سینما» و برنامه‌ی رادیویی «گفتگوی فرهنگی» از دیگر سوابق شایان ذکر دکتر امیررضا مافی است.

 

مرحله ثبت و دریافت آثار در «بخش بین‌الملل» سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به پایان رسیده است و ۵۰۱۲ اثر برای راه‌یابی به جشنواره اقدام کرده‌اند.

همزمان با پایان مرحله دریافت آثار و ثبت نام در بخش بین‌الملل سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ادامه داشت، ۱۳۱ کشور تعداد ۵۰۱۲ فیلم کوتاه را در برای شرکت در جشنواره ارسال کردند.

بیشرین تعداد آثار ارسال شده به ترتیب به کشور فرانسه با ۵۷۲ اثر، اسپانیا ۴۰۱، هندوستان ۳۴۶، چین ۲۳۱، ایالات متحده آمریکا ۲۲۱، برزیل ۲۱۳، آلمان ۱۹۱، ایتالیا ۱۸۸، روسیه ۱۶۲، ترکیه ۱۴۹، کانادا ۱۰۱ و مکزیک ۸۶ اختصاص دارد.

از مجموع ۵۰۱۲ فیلم کوتاه ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، به تفکیک ۲۹۲۵ اثر داستانی، ۸۰۴ اثرمستند، ۶۸۹ اثر پویانمایی و ۵۹۴ اثر تجربی در بخش بین‌الملل سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت کرده‌اند.

امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان قبل‌تر تأکید کرده بود که فیلم‌سازان ایرانی، آثار خود را بایستی صرفاً در بخش «مسابقه ملی» جشنواره ثبت کنند و از ثبت آثار در بخش بین‌الملل این رویداد اجتناب کنند. تعدادی از آثار ایرانی ثبت شده در بخش ملی، صرفا طی تعامل هیات انتخاب بخش ملی و بخش بین‌الملل و دبیر جشنواره، به بخش بین‌الملل راه می‌یابند.

هیات انتخاب بخش بین‌الملل از اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با دریافت آثار به بررسی آثار ارسال شده اقدام کرده بودند وهم اکنون با پایان مهلت ثبت‌نام هیات انتخاب فرآیند تکمیل انتخاب آثار را آغاز کرده‌اند.

اسامی فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش بین‌الملل نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

ثبت نام و بارگذاری آثار در «بخش ملی» سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۵ مرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد و داوطلبان می‌تواند تا پایان این روز با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس festival.iycs.ir برای ثبت آثار خود اقدام کنند. بنابر اعلام دبیرخانه این جشنواره، مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ به دبیری مهدی آذرپندار برگزار خواهد شد.

انعکاس جشنواره فیلم شهر در رسانه ملی
ابوذر حیدری، مدیر مستندسازی و برنامه‌های تلویزیونی هشتمین جشنواره فیلم شهر گفت: افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم شهر و پوشش برنامه‌های این جشنواره در شبکه نمایش، سوم و پنجم سیما، هر شب روی آنتن خواهد رفت.
 ابوذر حیدری، مدیر مستندسازی و برنامه‌های تلویزیونی از روند پوشش تلویزیونی این رویداد خبر داد و گفت:‌ برنامه‌ای تحت عنوان «تصویر شهر» را در طول برگزاری جشنواره فیلم شهر داریم که به پوشش برنامه‌های این جشنواره می پردازد. این برنامه در شبکه نمایش شامل یک برنامه ۲۲ دقیقه ای است. در شبکه پنج و سوم سیما نیز همین در قالب یک برنامه ۱۵ دقیقه ای هر شب پخش خواهد شد.
وی افزود:‌ امشب قبل از اذان مغرب، اولین پخش این برنامه را از شبکه نمایش خواهیم داشت. همچنین شبکه نمایش به پوشش زنده افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره می پردازد. 
حیدری ادامه داد: زمان پخش برنامه «تصویر شهر» در طول ایام برگزاری جشنواره فیلم شهر، پیش از اذان از شبکه نمایش و  آخر شب از شبکه پنج سیما خواد بود و پخش خلاصه‌ای از اختتامیه این جشنواره را روز شنبه، اول مرداد خواهیم داشت.
وی با اشاره به موضوع برنامه تصویر شهر، یادآور شد: در اولین قسمت از این برنامه که از شبکه نمایش پخش می شود، مراحل آماده سازی ستاد اجرایی و جشنواره شامل جلسات هیأت انتخاب و داوری و پشت صحنه، نصب پوسترها و آماده سازی تیزر و تبلیغات محیطی پردیس سینمایی ملت است. پس از افتتاحیه، هر قسمت به صورت اختصاصی یک بخش از بخش‌های مختلف جشنواره اعم از سینمایی، انیمیشن، محله و... را موضوع صحبت خود قرار می دهد و به صورت خلاصه در موردش صحبت می شود. همچنین با فیلمسازان و هنرمندانی که در آن حوزه شرکت کردند صحبت می شود و تصاویر و اتفاقات روز جشنواره را در برنامه خواهیم دید. خلاصه‌ای از برنامه ای که از شبکه نمایش پخش شد، در شبکه های دیگر(پنج و سوم سیما) هم نمایش داده خواهد شد.
هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی ۲۷ تا ۳۱ تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.

پیش فروش سه روز دوم نمایش شکوفه های گیلاس آغاز شد 
پیش فروش بلیت سه روز دوم اجرای نمایش «شکوفه های گیلاس» به کارگردانی سید محمد مساوات در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. 
پیش فروش بلیت روزهای سوم، چهارم و پنجم مرداد ماه  اجرای نمایش «شکوفه های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. این در حالی است که ظرفیت خرید بلیت سه روز اول نمایش با توجه به استقبال تماشاگران رو به اتمام است. 
نمایش «شکوفه های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات از روز پنجشنبه ۳۰ تیر ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود. 
در این اثر نمایشی که تاریخ یاد شده با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه و قیمت بلیت  ۱۲۰ هزار تومان پیش روی مخاطبان قرار می گیرد، رومینا مومنی و حامد رسولی به عنوان بازیگرحضور دارند. این در حالی است که داوود ونداده مدیرتولید، میلاد آریانفر مدیراجرا، احسان معجونی، شایان افشردی مشاور کارگردان،سید مهدی موسوی تبار طراح صحنه، شیما میرحمیدی طراح لباس، فرهاد فزونی طراح گرافیک، بامداد افشار و آرش والی موسیقی و طراحی صدا، علی فی طراحی تصاویر، سارا اسکندری طراح گریم، علی کوزه گرطراح نور، مهرداد متجلی عکس،محمددارآفرین مدیر صحنه،امیرحسین سیر دستیار طراح نور، فائزه سلطانی مجری گریم دیگر عوامل نمایش را تشکیل می دهند.
سید محمدمساوات از جمله نویسندگان و کارگردانان تئاتر کشورمان است که طی سال های اخیر نمایش های متعددی از جمله «بیگانه درخانه»، «قصه ظهر جمعه»، «بی پدر»، «این یک پیپ نیست»، «راست پنجگاه»، «یافت آباد»، « بازیخانهٔ قیاس الدین مع الفارق »،«زیدان» ، «این روبان سیاه»، «ارتش میرزا ملکم خان خانبلوکی»، «عکس اتفاق عزیز»، «خانه وا ده»،«قرب آن گاه»، «آقای بکت سکسکه فراموش نشود»، «زیدان» را نوشته و کارگردانی کرده است.
علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

«جهان غیرموازی» به تدوین رسید

تدوین فیلم کوتاه «جهان غیرموازی» دومین ساخته محمد یراقی توسط لیلی نوروزی آغاز شد.  

این فیلم کوتاه دومین تجربه فیلمسازی محمد یراقی و یکی از پربازیگرترین فیلم‌های کوتاه ساخته شده در سینمای ایران است که بیش از ۳۰ بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازند و در چهار لوکیشن مختلف فیلمبرداری شده است.


فیلم کوتاه «جهان غیرموازی» یک درام اجتماعی است که زندگی یک دختر ۶ ساله در جامعه را روایت می‌کند. 
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اتفاقاتی که در عصر حاضر در حال رخ دادن هستند متعلق به جهان موازی یا غیرواقعی نیستند و همه ما در وقوع آن‌ها مقصر یا تاثیرگذاریم. 
آیناز فکور، عباس ایمانی، داوود محمدآبادی، پیام حق‌نژاد، مهدی هاشمی، غزل کوچک‌بیگی، محمد سوری، شادی گل‌محمدی، فرخنده فرمانی‌زاد، علیرضا دانیال‌پور، فرشاد اکبری، امیرسام برکتی، علیسان نجابت‌خواه، محمد محبی، متین محبی، ابراهیم غزی، ثمین استادی، محمدیاسین استادی، محمد حسین استادی، راستین اسفندیاری، سدنا بارونی، زهرا رحیمی، امیررضا صیاد، الینا موفقی، سامیار فرخ‌زاد و… تعدادی از بازیگران «جهان غیرموازی» هستند. 
عوامل اصلی این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمد یراقی، مدیر فیلمبرداری: پارسا مجد، مدیر صدابرداری: مصطفی بهمنی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: بهزاد صفار، طراح صحنه: مسعود رحیمی، طراح لباس: محمد مهری، تدوینگر: لیلی نوروزی، مجری طرح: پارسا مجد، طراح و مجری گریم: نسترن گلی‌زاده، مدیرتولید: سید مجید میرحسینی، عکاس: مونا ورمزیار.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه تهران جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا جایزه پژوهش سال سینمای ایران جشنواره فیلم شهر شکوفه های گیلاس شبکه نمایش بخش بین الملل امیررضا مافی دوره جشنواره دهمین دوره سید محمد پیش فروش خواهد شد آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای «بهروز افخمی» از امشب روی آنتن شبکه نمایش تلویزیون می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی برنامه، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمدحسین تنکابنی و با اجرای افخمی از امشب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

در این برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور افخمی، محمدرضا نصراللهی استاد دانشگاه و مرتضی علیزاده کارگردان فیلم «بی‌بدن» به بررسی موضوع سینمای جنایی می‌پردازد.

همچنین میز «نقد سینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق به فیلم «بی‌بدن» و میز «نقد سینمای جهان» با حضور سید حمیدرضا قادری و آرش خوشخو فیلم سینمایی «Dune ۲» را بررسی می‌کند.

سری جدید برنامه «هفت» قرار بود از جمعه گذشته روی آنتن شبکه نمایش برود که به دلیل مشکل فنی پخش این برنامه سینمایی به این هفته موکول شد و از این پس جمعه شب‌ها از ساعت ۲۳ در شبکه نمایش مهمان بینندگان و مخاطبان خود خواهد بود.

کد خبر 750279

دیگر خبرها

  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب