Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی هشت طرح افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی فرآورده‌های پالایشگاه نفت کرمانشاه امروز با حضور مسئولان استانی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، فرهاد کاویانی مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های افزایش ظرفیت و توسعه کیفی فرآورده‌های نفتی شرکت پالایش نفت کرمانشاه که به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت پالایشگاه در ابتدا 4200 بشکه در روز بود که در پیروزی متفقین بسیار مؤثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در سال 1341 پالایشگاه جدید با ظرفیت 15 هزار بشکه در روز احداث شد و بعد از جنگ و تغییرات ایجاد شده در سیستم پالایشگاه، ظرفیت آن تا 25 هزار بشکه در روز ارتقا پیدا کرد.

کاویانی با اشاره به اینکه این پالایشگاه تا آن زمان از ساده‌ترین انواع پالایشگاه بود گفت: پالایشگاه زمانی کامل می‌شود که محصول آلاینده به محیط تزریق نکند و محصولات آن از نظر کیفی تا حد امکان پالایش شود.

وی افزود: برای این کار احداث هشت یا 9 واحد دیگر ضروری بود اما متأسفانه به دلیل جنگ، نبود بودجه و دولتی بودن پالایشگاه امکان‌پذیر نبود زیرا در دورانی که این پالایشگاه توسط دولت اداره می‌شد به اجرای کارهای جدید توجه نمی‌شد.

مهار نشت گاز در پالایشگاه سوم پارس جنوبی/ 3 نفر مصدوم شدندانجام عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی/ تولید ‌700 میلیون مترمکعب گاز در ‌منطقه پارس جنوبی

کاویانی با بیان اینکه تغییر مدیران عامل عامل دیگری برای اجرا نشدن طرح‌های جدید بودعنوان کرد: زمانی که پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شد به موضوعات تحقیق و توسعه، طرح‌ها و محیط زیست بسیار توجه شد.

وی گفت: برای اجرای طرح‌ها به پژوهشگاه مراجعه کردیم که برای ما افزایش ظرفیت تا 40 هزار بشکه و اجرای هشت پروژه کیفی‌سازی را تعیین کردند که در طی اجرای آن محصولات یورو پنج وارد بازار می‌شود و نفت کوره از 50 درصد به 23 درصد کاهش پیدا می‌‌کند.

مدیرعامل پالایشگاه نفت کرمانشاه بیان کرد: این پروژه‌ها صرفاً زیست محیطی هستند و از نظر سوددهی برای پالایشگاه سودی ندارد اما اجرای آن ضروری است و باید اجرا شود.

کاویانی گفت: بعد از واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی نه تنها به سوددهی رسید بلکه حدود 450 نفر به کار گرفته شدند و دریافتی کارگران بیش از قانون کار است.

وی گفت: محیط زیست به صورت آنلاین وضعیت پالایشگاه را رصد می‌کند و در 6 سال گذشته موردی خارج از استاندارد از نظر محیط زیست گزارش نشده است.

کاویانی افزود: چنانچه این طرح اجرا شود 205 نفر اشتغال مستقیم، 1000 نفر اشتغال غیرمستقیم و 3000 نفر اشتغال در زمان ساخت را به دنبال دارد که سه سال زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت و احداث واحد تقطیر در خلأ عنوان کرد: اکنون 30 درصد محصولات سبک وارد کوره می‌شود که در صورت جداسازی هدررفت کمتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/832/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش ظرفیت نفت کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم

رضامراد صحرایی اظهار داشت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

به گزارش ایرنا، گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است:

- بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.

- هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

- امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

- اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.

- همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

- کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

- ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر