Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس در حاشیه این مراسم، گفت: در اسلام تاکید ویژه‌ای بر مقوله ازدواج شده است، امام محمد باقر علیه السلام از قول رسول خدا (ص) می‌فرمایند: "مَا بُنِیَ بِنَاءٌ فِی اَلْإِسْلاَمِ أَحَبُّ إِلَى اَللَّهِ تَعَالَى مِنَ اَلتَّزْوِیجِ" هیچ بنائى در اسلام نزد خداوند متعال محبوبتر از ازدواج نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی بهترین اقدام نزد خداوند به هم رساندن دو فرد جوان هست.

او گفت: با یک کار علمی و دقیق، چند جلد کتاب در این موضوع می‌توان نوشت و امروز در قرن ۲۱ که فرهنگ لیبرالیسم غربی جهان را فرا گرفته، اهمیت این سخن نبی مکرم اسلام (ص) را بهتر درک می‌کنیم. می‌دانیم به سبب پشت کردن به خدا و گرایش بی حد و مرز به مادیگرایی و در پرتوی تغییر سبک زندگی و گرایش به بی بندوباری و شهوت، بنای ازدواج و خانواده در بسیاری از کشور‌های غربی فرو پاشیده و پدیده شوم فرزندان نامشروع زیاد شده است.

تولیت حرم مطهر گفت: هرکس برای استحکام زندگی، ازدواج و تشکیل خانواده قیام کند، حقیقتا جهاد فی سبیل الله انجام داده و گام بزرگی در جهت اخلاق و سلامت جامعه برداشته است و مانع بسیاری از انحرافات و ابتذال‌ها می‌شود.

او گفت: امروز به همت گروه جهادی شهید رمضانی این گام بزرگ برای جمعی از جوانان برداشته شده است. این را به یاد داشته باشید در تشکیل خانواده، جهیزیه و مسائل مادی یک بخش قضیه است، اصل کار، ایثار، گذشت، اخلاق مداری و همگرایی بین دختر و پسر است. این‌ها است که زندگی را شیرین می‌کند.

تولیت حرم مطهر گفت: وقتی دو جوان، از دو فرهنگ، یک زندگی را تشکیل می‌دهند، یک فرهنگ جدید شکل می‌گیرد، این گذشت و انعطاف هر دو نفر، صبور بودن و اخلاق الهی هر دو نفر کمک می‌کند یک زندگی الهی شکل بگیرد و از درون زندگی، فرزندانی بوجود بیایند که آن‌ها هم به اخلاق الهی، متخلق باشند. این دست خود ما است و براساس همت و گام‌های استوار و تلاش‌های ویژه‌ای است که زن و شوهر باید مدنظر داشته باشند تا این زندگی مشترک، یک زندگی الهی شود.

او گفت: بحمدالله الگو‌های ویژه‌ای در اسلام داریم، الگوی پیوند آسمانی و زندگی مشترک حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها و البته الگوی نبی مکرم اسلام صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ و سلم که قرآن برآن تاکید می‌کند. در سوره مبارکه احزاب آیه ۲۱ آمده است "لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة" یعمی مسلّماً برای شما در زندگی، رسول خدا سرمشق نیکویی است. اگر سبک زندگی الهی پیامبر (ص) برای زوجین جوان، الگو شود، آنگاه یک زندگی پایدار و موفق برای آن‌ها شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای جهیزیه به نوعروسان حرم شاهچراغ یک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در مرحله دوم آیین واگذاری جهیزیه به مددجویان بهزیستی، ۱۴سری جهیزیه به ۱۴ نوعروس استان بـا حضور مهدی کرباسیان عضو انجمن حامی معلولان کشور برگزار شد.
ناصر چاووشی افزود: هر سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای ضروری زندگی شامل؛ یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جارو برقی، فرش، بخاری، سرویس قابلمه، سرویس آرکوپال، سرویس قاشق چنگال، اتوبخار، پتو، آبمیوه‌گیری، کالای خواب، کتری برقی است.
وی یادآور شد: در مرحله اول این طرح طی یک سال گذشته ۱۸۰ سری جهیزیه با مشارکت و همراهی خیران نیک‌اندیش توزیع شد.

دیگر خبرها

  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • اهدا جهیزیه به نوعروسان کهگیلویه
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • اهدای ۷ سری جهیزیه در شهرستان بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی