Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:43:14 GMT

دیدنی های کرج برای سفر یک روزه از تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۵۸۹۱

دیدنی های کرج برای سفر یک روزه از تهران

شهر کرج، مرکز استان البرز، فاصله بسیار کمی تا تهران دارد و به‌دلیل قرارگیری در دامنه کوه‌های البرز و وجود روستاهای بسیار سرسبز و آباد، مقصد مناسبی برای سفرهای یک‌روزه از پایتخت است. با سفر به این روستاها می‌توانید روزی پر از آرامش برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. کرج در گذشته‌ای نه چندان دور باغ شهری زیبا و سبز با درختان کهن بود؛ زیرا رودخانه پرآب کرج در نزدیکی آن جریان داشت؛ البته این رودخانه امروزه نیز در بسیاری از روستاهای اطراف کرج به‌عنوان یکی از جاذبه‌ها مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با کجارو همراه باشید تا شما را با برخی جاهای دیدنی کرج برای سفر یک‌روزه از تهران آشنا کنیم.

روستای برغان آدرس: استان البرز، بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ، دهستان برغان فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۶۲ کیلومتر

روستای برغان در دامنه‌های جنوبی کوهستان البرز در مسیر کرج به کردان قرار دارد؛ روستایی که با وجود باغ‌ها و مزارع، درختان میوه، چنارهای کهنسال، رودخانه‌های پرآب، خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی از جمله تکیه بارمله یا حسینیه اعظم، مسجد جامع برغان، پل تاریخی، تپه کش کلا، زیارتگاه چهل دختر برغان، زرمیدان، حمام و قبرستان قدیمی، مقصدی بی‌نظیر برای سفرهای یک‌روزه و پیک نیک از پایتخت است؛ البته امکانات اقامتی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های محلی و کمپینگ و همچنین ویلاهای نوساز نیز در این روستا برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده‌اند.

در روستای برغان می‌توانید از تفریحاتی چون شکم‌گردی، بازارگردی، عکاسی، قدم زدن در کوچه باغ‌ها، چیدن میوه، کوهنوردی، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری و آفرود لذت ببرید. در این روستا مزه کردن بستنی گله برغان، آلوی برغان، گردو، توت، عسل، لبنیات محلی و آلوچه‌ها را نیز از دست ندهید.

روستای وارنگه رود آدرس: استان البرز، بخش آسارا، دهستان نسا، ۸۰ کیلومتری جاده کرج به‌سمت چالوس فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۷۰ کیلومتر

وارنگه رود یکی از روستاهای بکر استان البرز و جاهای دیدنی کرج در ارتفاع ۲,۵۵۰ متری از سطح دریا است که با وجود طبیعت سرسبز، بافت تاریخی و فرهنگی خاص و جاذبه‌های زمین‌شناسی، گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. رودخانه وارنگه رود (یکی از رودخانه‌های دائمی استان البرز) در حاشیه غربی این روستا به سوی جنوب جریان دارد و از جاذبه‌های آن به شمار می‌رود. وارنگه رود نقطه عبور کوهنوردان در مسیر کوهنوردی قله آزادکوه نیز است.

دره وارنگه رود با حدود هفت کیلومتر طول و پوشش گیاهی و جانوری غنی (در ارتفاع ۲,۴۸۰ تا ۳,۲۴۰ متری از سطح دریا)، قله‌های «کمانکوه»، «سرماهو»، «یخچال»، «اسبی چال»، «خلنو»، «پالون گردن» و «نرگس» و چشمه‌های آب معدنی از دیدنی‌های روستای وارنگه رود هستند. سفر در تمام فصول سال از بهار پر از گل‌های رنگارنگ و تابستان سرسبز گرفته تا پاییز رویایی و زمستان پربرف به این روستا امکان‌پذیر است. وارنگه رود مقصد فوق‌العاده‌ای برای سفر یک‌روزه از تهران محسوب می‌شود؛ البته شما امکان کمپینگ و شب‌مانی در سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های داخل روستا را نیز دارید.

روستای واریان آدرس: استان البرز، شهرستان کرج، بخش آسارا، دهستان آدران، ۲۵ کیلومتری جاده چالوس فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۶۴ کیلومتر

روستای واریان در جاده کرج به چالوس قرار دارد؛ روستایی مرموز که بیشتر مسافران آن را در طرف دیگر سد امیرکبیر می‌بینند و تنها مسیر دسترسی به آن عبور از دریاچه پشت سد با قایق است. این روستا تنها روستای آبی ایران است که برای بازدید از آن باید مهمان یکی از اهالی واریان باشید یا سند خانه و ملکی در روستای واریان به نام شما باشد. البته امکان بازدید از این روستا با هماهنگی از قبل و دریافت مجوز نیز وجود دارد. فصول بهار و تابستان بهترین زمان سفر به روستای واریان به شمار می‌روند؛ زمانی که روستا در سرسبزترین حالت خود قرار دارد.

روستای واریان یکی از معدود روستاهای ایران است که هیچ خودرویی در آن تردد نمی‌کند؛ به همین دلیل، هوای آن پاک و عاری از هرگونه آلودگی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این روستا، حیاط خانه‌ها حصار ندارد و کاملا با هم مشترک است. روستای واریان با وجود پوشش گیاهی و جانوری غنی، باغ‌های میوه، جویبارهای فصلی، رودها، دشت‌های مختلف و قله شاه‌دژ با ۲,۸۰۳ متر ارتفاع مقصدی بی‌نظیر در نزدیکی پایتخت است که می‌توانید در قالب گردشی یک‌روزه به آن سفر کنید.

روستای کلوان آدرس: استان البرز، مسیر شمال غربی جاده چالوس، بخش آسارا، دهستان آدران فاصله تا تهران (میدان آزادی): ۷۴ کیلومتر

روستای کلوان یکی از زیباترین و خوش آب‌وهواترین روستاهای اطراف کرج برای طبیعت‌گردی یک‌روزه است. نام این روستا در گویش محلی به معنی قلعه‌بان ترجمه می‌شود. روستای کلوان بیش از هزار هکتار وسعت دارد و در نزدیکی قله کهار (کاهار) با ۴,۰۰۰ متر ارتفاع و قله ناز واقع شده است. فصل بهار با چشم‌اندازهای خیره‌کننده از شکوفه‌های درخت گیلاس و درخت سیب، گل‌های وحشی و درختان سربه‌فلک کشیده تبریزی، روزهای تابستانی با طبیعت سرسبز و فصل پاییز با مناظر جادویی زرد و نارنجی از محبوب‌ترین زمان‌های سفر به کلوان به شمار می‌آیند.

دو رودخانه، چشمه‌ها، طبیعت بکر، ارتفاعات و خانه‌های روستایی گلی با سقفی چوبی و ایوانی کوچک و ساده و همچنین چند جاذبه تاریخی از جمله آسیاب قدیمی کلوان، حمام قدیمی و دو منطقه نوبند و سپیدگل از دیدنی‌های روستای کلوان هستند.

کد خبر 1651871

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فاصله تا تهران روستای واریان استان البرز میدان آزادی وارنگه رود یک روزه برای سفر خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک