Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر احیاء ارتباطات ریلی ارس و احداث گمرک مرزی خداآفرین تاکید کرد.‌

مجید کیانی در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور اظهار کرد: تعامل درون‌استانی و افزایش همکاری با سایر استان‌های همجوار جزو اولویت‌های ماست و در راستای تحقق دیپلماسی اقتصادی، تقویت ارتباط فی‌مابین منطقه آزاد ارس و وزارت امور خارجه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، خواهان بازدید مسئولین بخش اقتصادی وزارت امور خارجه و رایزنان اقتصادی سفارت ایران در دیگر کشورها از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس شد و تاکید کرد: از وزارت امور خارجه انتظار داریم با رایزنی و فراهم‌ کردن شرایط، در احیاء ارتباط ریلی ارس با کشورهای همسایه کمک‌حال ما شود.

مدیرعامل منطقه‌ آزاد ارس احداث گمرک مرزی در خداآفرین، استفاده از امکان کارگو (ترانزیت) در استان جهت صادرات محصولات تولیدی ارس و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را جزو ضروریات خواند و بر راه‌اندازی منطقه آزاد مغری تاکید کرد.

وی با اشاره به تامین بخشی از زیرساخت‌ها در حاشیه‌ی ارس، خاطرنشان کرد: درحال حاضر احداث زیرساخت‌ها در محدوده‌ی خداآفرین و قلی‌بیگلو درحال انجام است و در آینده تاثیر بسزایی در تقویت امنیت غذایی کشور خواهد داشت. پیگیری ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه آزاد ارس با بازدهی بلندمدت در دستور کار است.

کیانی در پایان سخنان خود از برنامه‌ریزی برای ایجاد منابع درآمدی پایدار در حوزه‌ی ترانزیت خبر داد و تصریح کرد: مدیریت قفقاز منطقه آزاد ارس پیگیر امور مربوط به حوزه‌ی بین‌الملل و کلیه مستندات و تعهدات ارس در سال‌های قبل خواهد بود.

اکبر عیسی‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: توسعه ارتباط سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت امور خارجه ضروری است و هم‌افزایی فی‌مابین باید بیشتر شود.

وی با تاکید بر تقویت روابط سازمان منطقه آزاد ارس با کشورهای همسایه، اعلام کرد: وزارت امور خارجه همکاری لازم را برای پیگیری موارد مطروحه توسط مدیرعامل منطقه آزاد ارس خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور در این دیدار بهبود امکانات مرزهای نوردوز و خداآفرین را بااهمیت خواند.

اتتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه آزاد ارس سازمان منطقه آزاد ارس وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای پرتغالی درباره کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال، گفت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی آن‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

به گزارش فارس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به رایزنی و تبادل نظر پرداخت. وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فیمابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه خواند.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است. طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این رابطه اظهار داشت: موضوع انسانی آزادی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرا‌ی این کشور‌ها در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد