Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ایزدی گفت: بیستمین جلسه شورای معادن استان با ۲ دستور کار بررسی جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه که براساس آن در مواردی که به علت بهره‌برداری از معادن و فعالیت صنایع معدنی خساراتی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی وارد شود علاوه بر عوارض آلایندگی، طبق مصوبه شورای معادن باید یک درصد از فروش محصولات معدنی باید به خزانه معین استان و سپس به خزانه‌داری کل کشور به این روستا‌ها اختصاص یابد؛ و دستور دوم جلسه بررسی سلب صلاحیت معادن قلات در راستای رفع مشکل بهره برداران معادن استان تشکیل و پس از گفتگو و بررسی مصوبات لازم تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا ایزدی با تاکید بر توجه ویژه به بخش معادن و صنایع معدنی استان فارس افزود: معادن یکی از حوزه‌های اشتغال زا و اقتصادی استان و کشور محسوب می‌شود که از لحاظ رونق، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایزدی نقش بخش صنعت و معدن را در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه موثر دانست و تصریح کرد: هم افزایی، تعامل، همراهی و همکاری تشکل‌های بخش خصوصی در اجرای بهتر برنامه‌های اقتصادی استان فارس نیز می‌تواند کارگشا باشد.

ایزدی با بیان این که معادن یکی از زیرساخت‌های اصلی رشد اقتصادی در استان محسوب می‌شود، اضافه کرد: با فعال کردن معادن استان شاهد سهم و نقش موثر این حوزه در رشد اقتصادی استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند در استخراج و فرآوری محصولات معدنی نقش برجسته‌ای داشته باشند، تصریح کرد: توجه ویژه به فعالان، کار آفرینان و بهره برداران این حوزه در راستای استفاده از ایده‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و تکیه بر توانمندی‌های آن‌ها در تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال لذا این سازمان ایمان واثق دارد با بهره برداری بهینه از معادن در مسیر فرآوری و بهره مندی از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا توام با سرمایه گذاری‌های جدید، در افزایش درآمد زایی و ایجاد اشتغال پایدار گام موثری درجهت نیل به تحقق اهداف فوق برداشته خواهد شد.

او گفت: بهره مندی بهینه از شرکت‌های دانش بنیان با تولیدات کیفی و قابل رقابت موجب نقش آفرینی موثر در رفع نیاز‌های بخش صنعت و معدن، جلوگیری از خروج ارز از کشور و سبب ایجاد اشتغال پایدار در استان و کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس سازمان صمت فارس شرکت های دانش بنیان استخراج محصولات معدنی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید مواد معدنی همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجیره تأمین با ارزش در بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه بخش صنعت و مصالح مورد نیاز برای ساختمان، بنادر، سدها، فرودگاه‌ها و … محسوب می‌شود.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی، یکی از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که همواره ذخایر غنی مواد معدنی را به عنوان یک امکان بالقوه در توسعه صنعتی استان در نظر می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این استان تاکنون ۵۲ ماده معدنی متنوع شناسایی شده است و همواره معادن فلزی استان را رنگین‌کمانی از معادن توصیف کرده‌اند.

وی توضیح داد: آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در استان فعال بوده که از نظرتعداد، ۴.۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده و برای هفت هزار و۲۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که سهم ۵.۴ درصدی از کل شاغلان بخش معدنی کشور را در برمی‌گیرد.

فتح‌زاده ابراز داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدنی استان، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ای به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال شده است که با نسبت ۷ درصدی، رتبه ۴ کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳.۷ درصد بوده است.

وی افزود: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ برابر ۶۹.۴ درصد بوده که این میزان در آذربایجان شرقی دارای ۲۱۱.۵ درصد رشد بوده است و با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۷ درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6098239

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد