Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیار دیده ایم افرادی که دمنوش آرامبخش را بدون توجه به اینکه ممکن است برایشان مضر باشد مصرف می‌کنند. شاید شما هم ازآن دسته از افراد باشید که این کار را بکنید و بدون توجه دمنوش آرامبخش بخورید. ولی در این مقاله به شما اطلاعات بسیاری درباره افرادی نوشته ایم که این افراد دمنوش آرامبخش نخورند!

به گزارش برنا؛ به گفته استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گیاه گل گاوزبان ایرانی با گاوزبان مشهور در گیاه درمانی نوین، متفاوت است و هر دو جنس آن به رغم داشتن ویژگی‌های درمانی، برای برخی افراد و بیماران محدودیت مصرف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید انوشیروانی درباره دمنوش آرامبخش افزود: هر دو جنس گاوزبان (ایرانی و اروپایی)، کاربرد‌های نسبتا مشابهی دارند، اما مصرف گل گاوزبان اروپایی، به خاطر وجود آلکالوئید‌های پیرازولیدن، برای مبتلایان به بیماری‌های کبدی و نیز خانم‌هایی باردار محدودیت مصرف دارد.

وی درباره گاوزبان ایرانی گفت: طبیعت این گیاه در متون طب ایرانی، گرم و‌تر در درجه اول ذکر شده است؛ بنابراین از جهت طبع، ایمن شمرده می‌شود. البته هرگز نمی‌توان گفت: اگر گیاهی طبع معتدل یا نزدیک به اعتدال داشته باشد، بی زیان و ایمن است.

متخصص طب سنتی ایران با اشاره به اینکه دمنوش گل گاو زبان ایرانی، برای تقویت قلب Heart و سیستم عصبی و کاهش اضطراب بسیار سودمند است گفت: مقدار مصرف روزانه گاوزبان برای هر فرد بالغ حدود ۵ گرم است که باید در حجم حدود یک ونیم لیوان آبجوش به مدت ۱۰ دقیقه به صورت آرام و ملایم جوشانده شود. وی اظهار داشت: افزودن لیموعمانی یا آب لیمو به دمنوش گاوزبان ضروری نیست، ولی آن را خوشرنگ و خوشگوار می‌کند و مهمتر از آن، برای کسانی که دچار تپش قلب اضطرابی همراه با داغی بدن و سینه و صورت می‌شوند سودمندتر است.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، افزودن مقدار اندکی عسل یا نبات به این جوشانده به شرطی که شیرینی ملایمی داشته باشد نیز اشکالی ندارد.

انوشیروانی در پایان درباره دمنوش آرامبخش تاکید کرد: گل گاوزبان برای کاهش پرفشاری خون کاملاً ایمن نیست. به همین دلیل، افراد تنومند و پرخون که خشم یا اندوه پنهان دارند در هنگام افزایش فشارخون نباید گل گاوزبان را خودسرانه مصرف کنند، زیرا دمنوش گاوزبان در چنین افرادی گاه ممکن است بسیار خطرناک باشد و بحران شدید فشارخون ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دمنوش دمنوش آرامبخش گل گاوزبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نوشابه‌های رژیمی در تابستان ۱۹۸۲ میلادی به بازار عرضه شده و موجب شگفتی افراد زیادی شدند و طبق ادعای شرکت کوکاکولا این نوشابه‌های زیرو یا با شکر صفر ضرری برای سلامتی افراد ندارد.

بیشتر بخوانید: الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟

نوشابه‌های رژیمی راهی برای جلوگیری از وجود قندهای افزودنی هستند، اما اخیراً نوشابه‌هایی با نام «زیرو» نیز کنار آن‌ها وارد بازار شده‌اند. کوکاکولا یک نمونه محبوب از این برندهاست.

به گفته شرکت کوکاکولا هر دو نوشیدنی بدون قند و کالری هستند. با این حال، چرا نوشیدنی ها طعم متفاوتی دارند؟ تفاوت اصلی این است که نوشابه رژیمی با آسپارتام شیرین می‌شود، در حالی که نوشابه زیرو حاوی شیرین کننده‌ای به نام آسه سولفام پتاسیم یا Ace-K است.

در حالی که پزشکان هر دوی این شیرین‌کننده‌ها را سم کامل می‌خواند، اما واقعیت این است که هر دو مورد تایید اداره دارو و غذای آمریکا (FDA) هستند و در حد طبیعی ایمن تلقی می‌شوند.

گفته می‌شود مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است، اما به نظر می رسد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

پروفسور لارنس یانگ، انکولوژیست در دانشگاه وارویک به نشریه سان گفت: ارتباط مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان همچنان بحث برانگیز است.

مانند بسیاری از خطرات مرتبط با رژیم غذایی و بیماری، این هشدار می دهد که ما باید در مصرف بیش از حد شیرین کننده های مصنوعی احتیاط کنیم، زیرا در خوردن گوشت های فرآوری شده و سایر انواع غذاهای ناسالم زیاده روی می کنیم.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، واحد تحقیقات سرطان WHO اعلام کرد که این ایده که آسپارتام ممکن است باعث سرطان (به ویژه سرطان کبد) در افراد شود، بر اساس شواهد محدودی است.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228726 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟