Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین اموال موزه خودرو‌های اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران در رأی‌گیری سالانه فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در حفظ میراث تاریخی و فرهنگی وسایل نقلیه در جهان انتخاب شد و نام او در «تالار مشاهیر میراث» این فدراسیون جهانی ثبت شد.

در گزارشی که در وب‌سایت رسمی فیوا منتشر شده، آمده است که شهرزاد پاک نیت همدانی به دلیل سال‌ها تلاش در حفظ و نگهداری از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های کلاسیک و همکاری برای راه‌اندازی کوچکترین و بهترین موزه اتومبیل ایران، در رأی‌گیری سالانه ۲۰۲۲ (FIVA) به‌عنوان یکی از پرتلاش‌ترین و تاثیرگذارترین افراد در جهان انتخاب و نام او در تالار مشاهیر میراث فیوا به عنوان نماینده ایران ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گزارش یکی از داوران توضیح می‌دهد: «نمایندگان رسمی فیوا در سراسر جهان دعوت شدند تا افراد تاثیرگذار خود را صرف نظر از اینکه این افراد نام آشنا هستند یا ناشناخته، نامزد کنند. معیار اصلی آن‌ها انتخاب افرادی بود که سهم قابل توجهی در حفظ میراث وسایل نقلیه تاریخی داشته باشند. یک هیئت بین‌المللی معتبر از داوران، از میان نامزدها، پذیرفته‌شدگان نهایی را براساس گزارش‌های مستند، انتخاب می‌کنند.» 

در لیست داوران این رویداد بین‌المللی افراد مشهوری حضور دارند و از جمله نکات جالب توجه در لیست ۹ نفره انتخاب شده توسط هیئت داوران فیوا، قرار گرفتن نام نماینده ایران در کنار بنیان‌گذار موسسه طراحی معروف پینین فارینا و همچنین بنیانگذار شرکت هوندا موتور است. منتخبان از میان نفراتی که ۸۱ عضو فیوا به این فدراسیون بین‌المللی معرفی کرده‌اند، انتخاب شدند.  

تیدو برسترس، رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی در حاشیه سفر به کشورمان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به‌منظور صدور و رونمایی از «اولین شناسنامه بین‌المللی خودرو‌های تاریخی در ایران» از موزه خودرو‌های اختصاصی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران دیدن کرد.

در این بازدید نحوه حفاظت و نگهداری از خودرو‌ها و موتور‌های مجموعه نیاوران در یک موزه اختصاصی مورد توجه او قرار گرفت و اذعان داشت وسایل نقلیه قدیمی از میراث تاریخی کشور‌ها محسوب می‌شوند که نگهداری درست و اصولی از آن‌ها جای قدردانی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ نیاوران امین اموال وسایل نقلیه بین المللی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری آئین روز ملی قنات با حضور جمعی از کشاورزان دشت بهریار شهرستان دلیجان خبر داد.

محمود مرادی امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: کشاورزان در این مراسم به مناسبت  گرامیداشت روز ملی قنات ایرانی، مظهر قنات تاریخی بهریار را به امید فزونی برکت، گلریزان و گلاب افشان کردند.

وی گفت: ایرانی‌ها با ابداع فن قنات در سرزمین نیمه خشک ایران بزرگترین تمدن‌ها را ایجاد کردند و در واقع با مدیریت منابع آب آبادانی را به ارمغان آوردند، لذا وظیفه همه ما این روزها حفاظت از این میراث معنوی است تا نسل‌های آینده از ما به نیکی یاد کنند.

او با بیان اینکه قنات بهریار به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره صفوی در تاریخ یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ به شماره ۳۱۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: امسال مراسم روز ملی قنات برای سومین سال متوالی در راستای انجام مقدمات ثبت جهانی این میراث ارزشمند تاریخی دلیجان برگزار شد.

مرادی افزود: قنات بهریار یکی از کهن‌ترین میراث ارزشمند شهر دلیجان است که با تلاش سعید اصغری، محقق و تاریخ نویس دلیجانی در میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: متاسفانه قنات بهریار حال خوبی ندارد و لازم است مدیریت شهری دلیجان این مهم را درک کند که یکی از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی شهر در معرض نابودی است و باید اقدامات ضروری برای نجات آن را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام    

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز