Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیادیده: شهرستان شفت جزو ۳۱ شهرستان کم برخوردار و توسعه‌نیافته شناسنامه‌دار از سوی دولت شناخته می‌شود و عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی در لایه‌های آشکار و پنهان آن موج می‌زند.

یکی از عرصه‌های نیازمند توجه در شفت که می‌تواند در ارتقای شاخص‌های شهرستان سهیم باشد، استقرار واحدهای درمانی موردنیاز برای جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقرار پزشک، آزمایشگاه، ماما، داروخانه، تزریقات و دندانپزشکی از محوری‌ترین خدماتی است که با استقرار درمانگاه تحت مالکیت تأمین اجتماعی به ذینفعان آن به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

جمعیت تحت پوشش شفت معترض از فقدان درمانگاه تأمین اجتماعی

تعدادی از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و کانون بازنشستگان بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در گفت‌وگویی که با خبرنگار فارس داشته‌اند، جملگی از عدم استقرار درمانگاه تأمین اجتماعی در این شهرستان معترض و خواهان استقرار و خدمات‌رسانی نهاد درمان تأمین اجتماعی در شهرستان هستند.

این بیمه‌شدگان که به‌ نوعی حقوق آن‌ها تاکنون بنا بر هر دلیلی نادیده گرفته‌شده، می‌گویند "نمی‌شود که ما حق بیمه درمان را در این شهرستان بپردازیم اما مکانی برای دریافت خدمات درمانی نداشته باشیم و برای ارائه خدمت به شهرستان‌های هم‌جوار نظیر فومن و رشت مراجعه کنیم."

توسل شفتی‌ها به نماینده مجلس جهت پیگیری درمانگاه عمومی تأمین اجتماعی

بیمه‌شدگان و ذینفعان تأمین اجتماعی در شفت همچنین از خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در خانه ملت که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز عضو هست، خواسته‌اند تا در فرصت باقی‌مانده عمر مجلس یازدهم، استقرار و ارائه خدمت درمانگاه تأمین اجتماعی را برای مردم منطقه به ارمغان آورده و شیرینی این اقدام بزرگ و عام‌المنفعه را با دستان خود به کام موکلانش بچشاند.

موضوعی که پیش‌تر از سوی مسؤولان و دولتمردان مطرح بود، عدم حدنصاب جمیعت بیمه‌شده در شهرستان شفت بود که آن را دلیل موجهی برای نداشتن درمانگاه عمومی تأمین اجتماعی در این شهرستان کمتر توسعه‌یافته برمی‌شماردند؛ موضوعی که در گفت‌وگو با رئیس شعبه تأمین اجتماعی شفت رد می‌شود.

صالح پور، رئیس شعبه تأمین اجتماعی شفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: در این شهرستان تا پایان سال گذشته، ۷۸۰۰ نفر بیمه‌شده اصلی، ۲۱۵۰ نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر و مجموعاً با احتساب افراد تبعی بالغ‌ بر ۲۲ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی وجود دارد.

۴۳ درصد جمیعت شفت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

بنا بر آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن نیز، حدود ۴۳ درصد از جمعیت شهرستان کم برخوردار و کمتر توسعه‌یافته شفت، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و این مقوله، درمان تأمین اجتماعی را مکلف و واجب به ارائه خدمات درمانی با ایجاد و راه‌اندازی مرکز درمانی مستقل در شهرستان می‌کند.

داشتن درمانگاه عمومی حق بیمه‌شدگان شفتی ازنظر مدیر درمان تأمین اجتماعی استان

مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تائید دغدغه به‌ حق مردم شفت مبنی بر راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی در این شهرستان می‌گوید: شفت با توجه به میزان بیمه‌شده تأمین اجتماعی قانونا می‌تواند یک درمانگاه عمومی داشته باشد و به همین منظور نامه‌ای جهت درخواست مجوز درمانگاه شفت تنظیم و پیگیری‌ها از سر گرفته می‌شود.

به گفته دکتر حسین ابراهیمی، برای ایجاد یک درمانگاه عمومی بنا بر نُرم قانونی باید فضایی بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ مترمربع مهیا باشد؛ این البته به‌ جز مجوزهای قانونی لازم برای دایر کردن درمانگاه عمومی است.

آنچه از آن به‌ عنوان فضای حداقل دو هزار مترمربعی برای راه‌اندازی درمانگاه عمومی شفت یاد می‌شود، فضایی استاندارد است که به نظر می‌رسد در وهله اول برای شهرستان شفت اولویت نبوده؛ هرچند لازم و ضروری است.

تعرفه فضای اولیه برای راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی در شفت

گفتنی است هم‌اکنون فضای فیزیکی موردنیاز مطلوب و پاسخگوی نیاز بیمه‌شدگان شفتی برای راه‌اندازی سریع درمانگاه در محل فعلی شعبه تأمین اجتماعی شفت در حد استانداردهای تعیین‌شده، وجود دارد.

بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی شفت از تبعیض وارده ناراضی‌اند

آنچه مردم شفت به‌ ویژه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را رنج می‌دهد، تبعیض در برخورداری از زیرساخت‌های درمانی در حوزه تأمین اجتماعی است. تبعیضی که از سال‌ها پیش بیمه‌شدگان شفتی آن را لمس کرده و نمونه آن را درمانگاه تأمین اجتماعی در اسالم شهرستان تالش عنوان می‌کنند.

توضیح اینکه اسالم در شهرستان تالش علیرغم قرار گرفتن در ردیف چهارم بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که طبق آخرین آمار حدود ۲۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی، تبعی و مستمری‌بگیر دارد، از درمانگاه مستقل تأمین اجتماعی برخوردار بوده و بیمه‌شدگان به‌صورت رایگان در محل اسکان خود خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

دردمندانه‌ترین نکته حوزه سلامت شفت اینکه این شهرستان شاید تنها شهرستان در کشور باشد که علیرغم جمعیت قابل‌توجه و توریسم پذیر بودن خود تنها از نعمت یک بیمارستان ۳۲ تخت خوابی و درمانگاه تخصصی در آن برخوردار بوده و به‌جز چند پزشک عمومی که در این شهرستان مجاهدانه در حال خدمت به مردم هستند، از وجود و فعالیت درمانگاه‌های تخصصی بخش خصوصی، تأمین اجتماعی، خیران و نیکوکاران، نهادهای نظامی و انتظامی نیز محروم است.

محرومیت و عدم برخورداری شهرستان شفت از یک‌سو و گردشگر پذیر بودن و بازگشت مستمری‌بگیران شهرهای بزرگ به این شهرستان دارای ظرفیت از سوی دیگر، می‌طلبد درمانگاه تأمین اجتماعی در کنار واحدهای بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت به جمعیت هدف خود ارائه خدمت کند تا علاوه برافزایش رضایت‌مندی مردم منطقه، از ارجاع اجباری بیماران به شهرستان‌های هم‌جوار و تحمیل هزینه‌های رفت‌وآمد و اوقات ارزشمند آن‌ها نیز پیشگیری شود.

توسعه درمان در مناطق محروم از اهداف دولت سیزدهم

حالا بماند که اولویت دولت سیزدهم، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، موسوی – مدیرعامل درمان سازمان تأمین اجتماعی همگی توجه به مناطق محروم و کمک جهادی به آن‌ها در راستای رفع محرومیت است.

در عین حال شهرستان شفت با هر پایش و شاخصی که پیش‌تر انجام‌شده، جز شهرستان‌های کم برخوردار و توسعه‌نیافته در کشور به شمار رفته و می‌رود و از داشتن درمانگاه تأمین اجتماعی علیرغم جمیعت بیمه‌شده حدنصاب محروم بوده و جبران این کمبود و نقیصه در نظام سلامت شهرستان تلاش‌های همه‌جانبه مسئولان ازجمله مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان، فرماندار شفت و به‌ویژه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون اجتماعی خانه ملت هست را می‌طلبد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین اجتماعی شفت تامین اجتماعی درمانگاه تامین اجتماعی شفت صالح پور درمانگاه تأمین اجتماعی بیمه شدگان تأمین اجتماعی درمان تأمین اجتماعی تأمین اجتماعی شفت درمانگاه عمومی شهرستان شفت راه اندازی مدیر درمان تحت پوشش بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان