Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا رمزی روز شنبه در نشست خبری طرح "دارویار" افزود: پس از اجرای طرح‌های نسخه‌نویسی الکترونیکی، بیمه سلامت همگانی رایگان دهک‌های ۱، ۲ و ۳، پزشک خانواده و نظام ارجاع طرح دارویار با هدف عدم افزایش هزینه پرداختی از سمت مردم اجرا شده است.

وی ادامه داد: در بازدیدهای اخیر فعالیت مطلوب سامانه‌های بیمه‌گر به‌خوبی دیده شده و در این طرح داروهای غیرپوششی لحاظ نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی، اظهار کرد: افرادی که فاقد پوشش بیمه ای هستند می توانند به دفاتر پیشخوان یا سامانه بیمه سلامت ایرانیان مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمه ای خود با شماره # 1666 * تماس برقرار نمایند.

وی اضافه کرد: در قالب طرح بیمه رایگان تا کنون حدود ۶ میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه ای و افراد جزو سه دهک اول در کشور به صورت اتومات بیمه شده‌اند، که با وجود این تعداد بیمه شده بالا، تعداد زیادی هم بیمه نشده داریم که به مدت ۳ ماه به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند، ضمن اینکه تمدید اعتبار بیمه سلامت به مدت ۳ ماه و بیمه روستایی به مدت ۶ ماه دیده شده است.

دکتر رمزی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با انجام یک خدمت جمعی اقدامی موثر در مسیر خدمت شایسته به مردم ارائه دهیم.

برخی از داروهایی که تحت پوشش بیمه نبودند با اجرای طرح دارویار پوششی شدند

معاون خرید راهبردی مدیریت درمان اداره کل بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی و رییس بیمارستان فارابی مشهد نیز در این نشست، گفت: با اجرای طرح دارویار از ۴۸ ساعت قبل اثرات مثبت آن دیده شده و به دنبال مدیریت ارز ترجیحی و هدررفت دارو هستیم که تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و متحمل پرداخت هزینه اضافه نشود.

 دکتر کامران اخوان، افزود: برخی داروها مانند دیفن هیدرامین، استامینوفن و غیره که تحت پوشش بیمه نبودند با اجرای طرح دارویار پوششی شدند، همچنین داروهای دیگر غیربیمه‌ای هم بدون پرداخت هزینه اضافه از سوی مردم قابل دریافت از داروخانه‌ها است.

وی ادامه داد: این اقدام نه تنها موجب ایجاد فشار بر خانواده‌ها نخواهد شد، بلکه موجب بسته شدن دست افراد سودجو هم خواهد شد.

رییس بیمارستان فارابی مشهد اظهار کرد: در افزایش قیمت داروها سهم بیمه شده مشخص شده، اما اگر بیمار نمونه خارجی آن دارو را بخواهد تنها مابه‌التفاوت آن را پرداخت می‌کند و هزینه اضافه‌تری را نمی‌پردازد.

دولت با اجرای طرح دارویار به‌طور جد در بحث رفع مشکلات و چالش‌های دارویی ورود پیدا کرده است

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز در این نشست گفت: با اجرای طرح دارویار هیچگونه افزایش پرداختی از سمت بیمار مشاهده نخواهد شد و کاهش پرداختی از جیب بیمار در این موضوع اتفاق می‌اُفتد.

دکتر ناصر وحدتی، با بیان اینکه دولت در گذشته به داروها ارز اولیه اختصاص می‌داد و در مواردی که صادرات بود ارز از سمت شرکت به دولت بازگردانده نمی‌شد افزود: اما با اجرای طرح دارویار ورود مواد اولیه را با ارز ترجیحی داریم و مشکل شرکت‌های تولیدکننده دارو هم برای صادرات محصول تولیدی‌شان برطرف شده و به‌تبع مشکل کمبودهای دارویی هم برطرف شده است.

وی ادامه داد: دولت با اجرای طرح دارویار به‌طور جد در بحث رفع مشکلات و چالش‌های دارویی ورود پیدا کرده و در بازرسی‌های روزانه و مستمر اجرای این طرح از سوی داروخانه‌ها کنترل می‌شود.

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها همچنان قیمت دارو در ایران بسیار کمتر از دیگر کشورها است و انواع داروها با پائین‌ترین نرخ ممکن در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عطاری‌ها یکی از معضلات ما بوده است، افزود: این گروه صنفی معتقدند صنف هستند از ما مجوز نمی‌گیرند و داروهایی همچون ریتالین و حتی مخدرها را عرضه می‌کنند و این موضوع از طریق مسئولان استانی‌ در حال پیگیری است تا بیش از هزار و 500 عطاری فعال به‌خوبی کنترل شوند و دستگاه قضایی هم برخورد قاطع و محکم با متخلفان این حوزه داشته باشند.

دکتر وحدتی ادامه داد: مشکل کمبودهای دارویی تا حدود زیادی برطرف شده و خوشبختانه مشکلاتی که در گذشته بوده دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها اقلام دارویی مشهد ارز ترجیحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان غذا و دارو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی مشهد ارز ترجیحی اقلام دارویی مشهد ارز ترجیحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان غذا و دارو اجرای طرح دارویار بیمه سلامت پوشش بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، محمود قلی‌زاده با بیان اینکه این طرح‌ها بر اساس قرارداد منعقده با قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این قرارگاه و همچنین از محل اعتبارات استانی در ۱۱ شهرستان اجرا خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان اردبیل هم سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای و تکمیل طرح‌های آبخیزداری این استان اختصاص داده شود که در صورت تحقق، این اعتبارات با پراکنش استانی توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان اردبیل ۹۲۷ طرح آبخیزداری اجرا شده است، افزود: سال گذشته در منطقه ارشق مشگین‌شهر سازه آبخیزداری با هدف تامین آب زراعی و توسعه آبیاری مدرن اجرا شد که این طرح منجر به توسعه کشت پسته، گردو و گل محمدی و همچنین مهاجرت معکوس روستاییان این منطقه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل گفت: اجرای سازه‌های آبخیز علاوه بر ذخیره‌سازی آب منجر به مهار سیلاب و فرسایش خاک در استان شده و تلاش می‌کنیم با تامین اعتبارات لازم سازه‌های آبخیز را در نقاط سیل‌خیز استان احداث کنیم.
قلی‌زاده با بیان اینکه در ۲ سال اخیر بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری این استان ذخیره‌سازی شده است، افزود: طرح‌های توسعه آبخیز استان با هدف حفظ و پایداری آب، افزایش ذخیره آب در حوضه آبخیز، جلوگیری از فرسایش خاک، تاخیر در روان آب‌ها و جلوگیری از سیل و تخریب مرتع و پوشش گیاهی در اولویت اجرا قرار گرفته است.
وی ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیلاب و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از دیگر اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بند‌های زیرزمینی و دو منظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح ۲۶ سازه آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار بیش از ۲۰۹ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی و کنترل سیلاب بوده که در شهرستان‌های سرعین، کوثر، گرمی، اصلاندوز، اردبیل، خلخال، نیر و انگوت اجرا شد.
قلی‌زاده با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح‌ها ۹۵۰ خانوار از مزایای آن در ۱۶ روستای استان بهره‌مند شدند، افزود: این اداره کل به منظور مدیریت و مهار سیلاب‌های احتمالی، اجرای طرح آبخیزداری در ۱۳ هزار هکتار در حوضه زیوه شهرستان گرمی را پیشنهاد کرد که برای مطالعه آن یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و برای تکمیل مطالعات طرح، اعتبار مورد نیاز باید تامین شود.
وی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبار از محل منابع محرومیت‌زدایی گفت: از محل منابع محرومیت‌زدایی تخصیص اعتبار به میزان ۲۶۶ میلیارد ریال برای اجرای سازه‌ها در شمال و جنوب استان پیگیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو