Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت از ارائه حدود ۱۳ هزار خدمات تخصصی پزشکی به حجاج ایرانی حج تمتع ۱۴۰۱ از ابتدای آغاز عزیمت به عربستان تاکنون خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدعلی مرعشی درخصوص خدمات ارائه شده توسط مرکز ‌پزشکی حج و زیارت در موسم حج سال جاری گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۷۸۳ مورد ویزیت تخصصی توسط این مرکز صورت گرفته و ۳۹۲ نفر در بخش های اورژانس، داخلی و CCUبستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۶۰۵ مورد خدمات پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برای حجاج ایرانی صورت گرفته است.

مرعشی ادامه داد: تا این لحظه ۲۵ هزار و ۹۷۱ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، اندازه گیری قند و فشار خون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، جراحی و بخیه برای زائران ایرانی حج سال جاری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تا کنون ۵۱ هزار و ۸۳۰ فقره نسخه درمانی برای زائران در درمانگاه ها و ۱۱ هزار و ۵۲۹ نسخه درمانی در بیمارستان ها صادر شده است همچنین ۲ هزار و ۹۴ مورد خدمات مددکاری، امداد و انتقال زائران صورت گرفته است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با بیان اینکه ۵۰ هزار و ۵۸۷ مورد ویزیت زائران در مجموعه های مکه مکرمه و مدینه منوره صورت گرفته است نیز، عنوان کرد: متاسفانه تا کنون دو نفر از بانوان زائر ایرانی حج امسال در سرزمین وحی جان باختند.

مرعشی گفت: اکنون ۹ زائر در بیمارستان سعودی در مکه مکرمه و هشت زائر در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری هستند.

وی وضعیت کلی سلامت زائرن کشور را مطلوب دانست و گفت: مشکل خاصی در زائران مشاهده نشده و امیدواریم بیماران بستری نیز هر چه سریعتر با عنایت خداوند و تلاش پزشکان بهبود یابند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: حجاج

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حجاج پزشکی حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان