Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشهود تقی‌لو عصر امروز در جلسه مقابله با شیوع ویروس کرونا با اشاره به این که از اواسط تیرماه علائم افزایش محسوس شیوع ویروس کرونا در سطح کشور مشاهده شد، اظهار کرد: در استان زنجان نیز این افزایش آمار بیماران نسبت به هفته پیش محسوس چهار  برابر شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد بیماران بستری حال حاضر بیمارستان‌های استان زنجان را ۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: بررسی وضعیت جهان و منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد هم نشان می‌دهد که این میزان شیوع ویروس کرونا در ایران بیشتر از دیگر مناطق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در سطح کشور گفت: در حال حاضر رنگ کرونایی ماهنشان و خرمدره زرد و بقیه شهرستان‌ها آبی هستند هرچند این رنگ بندی به دلیل عدم مراجعه مردم به مراکز درمانی خیلی درست نیست.

تقی‌لو تعداد تخت‌های قابل استفاده در استان را یک هزار و ۲۰۰ تخت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰۰ تخت از این تعداد فعال است.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ارزیابی‌ها بیانگر شیوع بالای ویروس کرونا در سطح جامعه است، ادامه داد: در حال حاضر شایع‌ترین عامل ابتلا امیکرون و درصد شیوع امیکرون A4 و A5 حدود ۱۶.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه هر نوع غفلت در مورد ویروس کرونا منجر به مواجهه سنگین  با شیوع این ویروس خواهد شد، ادامه داد: قطع زنجیره انتقال، رعایت پروتکل‌ها در اماکن سربسته و در ادامه واکسیناسیون راه‌کارهای پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام شده است.

 معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه پیشنهاد راه‌اندازی مراکز تجمعی واکسیناسیون، ابلاغ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین ابلاغ دستورالعمل در اختیار قرار دادن امکانات برای بیماریابی و همچنین جریان سازی با آگاهی بخشی در سطح جامعه را از جمله پیشنهادهای خود در این برهه برای مقابله با ویروس کرونا است.

لزوم آگاهی بخشی به مردم برای واکسیناسیون

در این جلسه مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری زنجان با بیان اینکه معرفی مکان‌های جدید تزریق واکسن با مشکلاتی همراه شده است، افزود: به نظر باید یک عملیات روانی عمومی برای تشویق و ترغیب مردم به تزریق واکسن انجام شود.

 باقر سپهری به در پیش بودن محرم و همچنین پیاده‌روی اربعین اشاره و تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا باید اقدامات همه جانبه‌ای با همراهی کشور همسایه انجام شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در مورد پیشنهاد تزریق یک نوبت یادآور واکسن کرونا تصریح کرد: یادآوری اجرای ارائه خدمات بر اساس تزریق سه دوز واکسن با اتصال به سامانه ایران من از دیگر ابلاغیه‌های انجام شده توسط وزارت کشور است.

 نمایندگان دیگر دستگاه‌های حاضر هم در این جلسه به تجربه دو سال مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کردند: مقابله با ویروس کرونا باید به صورت هوشمند و بر اساس وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها انجام شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شیوع رنگ بندی کرونایی استان زنجان شیوع ویروس حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • (ویدیو) واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی‌حجابی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!