Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی عدم ارتباط اجازه به خطوط هوایی رژیم صهیونیستی برای عبور از حریم هوایی این کشور با برقراری روابط دیپلماتیک بین دوطرف شد.

بر اساس این گزارش، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد که این عبور با برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل ارتباطی ندارد و مقدمه هیچ گونه گام های بعدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عربستان همچنین افزود که ریاض و واشنگتن هماهنگی بسیار نزدیکی پیرامون موضوع هسته ای ایران دارند.

این در حالی است که شبکه صهیونیستی کان هم روز سه‌شنبه گذشته، از فرود یک فروند هواپیما از مبدا فرودگاه بن‌گوریون، در فرودگاه ریاض خبر داده بود.

بنابراین گزارش، این هواپیما با نام (9H-VCA) امروز با عبور از حریم هوایی اردن، وارد حریم هوایی عربستان سعودی شد و در فرودگاه ریاض به زمین نشست.

این هواپیما پس از سه ساعت از زمان فرود در فرودگاه ریاض، پایتخت عربستان سعودی را به مقصد آتن پایتخت یونان ترک کرد.

این در حالی است که در روزهای اخیر زمزمه‌ها درباره نزدیک بودن توافق عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا، افزایش پیدا کرده است.

ناظران منطقه‌ای گشایش حریم هوایی عربستان سعودی برای ورود هواپیماهای اسرائیلی را یکی از نشانه‌های نزدیک بودن عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو می‌دانند.

رژیم صهیونیستی پس از امضای توافقات عادی سازی روابط با برخی کشورهای عربی فشارها علیه ملت فلسطین را افزایش داده و همچنان با قدرت به ارتکاب جنایات علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

کد خبر 5540010

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی فیصل بن فرحان رژیم صهیونیستی جو بایدن ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه اوکراین عربستان سعودی عراق جنگ اوکراین فلسطین ایران ترکیه سریلانکا اتحادیه اروپا عادی سازی روابط عربستان سعودی حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد