Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آزمایش‌های مثبت کرونا نسبت به چهار هفته گذشته در استان بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است و هم‌اکنون ۲ شهرستان خوانسار و نطنز در وضعیت قرمز و بسیار پُرخطر قرار دارند.   پژمان عقدک، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه آمار مربوط به بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان همچنان روند صعودی طی می‌کند که بیشترین نرخ افزایش مربوط به نتایج مثبت آزمایش کرونا در بین مراجعه‌کنندگان و بیماران سرپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز شنبه ۲۵ تیر، ۲ شهرستان نطنز و خوانسار در وضعیت قرمز (بسیار پُرخطر) و اصفهان، فریدونشهر، سمیرم و چادگان در وضعیت نارنجی(پُرخطر) قرار گرفتند، اظهار داشت: تعداد شهرستان‌های آبی (عادی) نیز از ۱۴ شهرستان استان در هفته گذشته به پنج شهرستان در هفته جاری کاهش یافت و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد (به نسبت پرخطر) هستند.   وی با هشدار در باره احتمال افزایش شهرهای قرمز استان اصفهان در هفته آینده ادامه داد: قرمز شدن وضعیت برخی مناطق بدلیل افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی اتفاق می‌افتد که مسائلی مانند رفت و آمدهای داخل و خارج شهرستانی و سیستم ایمنی افراد در آن نقش دارد.   عقدک با اشاره به اینکه نتایج مثبت آزمایش‌های کرونا در استان به ۴۰ تا ۵۰ درصد در روزهای اخیر رسیده است، خاطرنشان کرد: میزان بستری در بیمارستان‌ها نیز به بیش از ۳۰۰ نفر و بیماران بدحال بستری در بخش مُراقبت‌های ویژه به بیش از ۳۰ نفر رسیده و تعداد افراد بستری نسبت به افراد ترخیصی در روز نیز فزونی یافته است.   وی با بیان اینکه در چهار روز گذشته در مجموع چهار فوتی قطعی ناشی از کرونا در استان داشتیم، افزود: بیشتر افراد مبتلا به کرونا در زمان حاضر دارای علائم تنفسی و برخی از آنها گوارشی هستند.   وی با تاکید براینکه در زمان حاضر بیمارستان‌های استان هیچ مشکلی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی ندارند، تاکید کرد: با این حال لازم است افراد علامت‌دار در زمینه کرونا، نسبت به قرنطینه کردن خود اقدام کنند زیرا قدرت سرایت زیر سویه "Ba۵ " که در زمان حاضر در حال انتشار است، از سویه اُمیکرون نیز بیشتر است.   عقدک همچنین با بیان اینکه روند واکسیناسیون کرونا در یک هفته اخیر در استان بسیار بهتر شده است، خاطرنشان کرد: اسامی مراکز بهداشت و مُنتخب واکسیناسیون در پایگاه‌های اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان اصفهان منتشر شده است.   وی در باره مباحث مربوط به تاریخ انقضای واکسن‌های کرونا تصریح کرد: مردم هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند و البته این حق را هم دارند که هنگام واکسیناسیون، تاریخ انقضای واکسن را مشاهده کنند.   سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: واکسن‌های کرونای موجود، نخستن بار است که تولید شده‌اند و اگر واکسنی از نظر پایداری، کیفیت و اثربخشی و بر اساس مستندات تولیدکننده توسط مراجع ذیصلاح تایید شود، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. تماشاخانه ببینید| بی‌توجهی به تاریخ پیش از اسلام در اهواز/ یک گور اشکانی در حال تخریب است ببینید| هشدار درباره خشک شدن کامل دریاچه ارومیه؛ لزوم تخلیه شهرها تا زنجان فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

به گزارش سایت تخصصی نیو ایج آنلاین، فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از:

- گریپ فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود.

- مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است.

- هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

- میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است.

- زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است.

- سیب بخصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است.

- مصرف گلابی و کیوی و پرتقال نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • سپاهانی ها باور نمی کنند! ؛ مورایس پیگیر وضعیت علیرضا بیرانوند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد