Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@14:17:36 GMT

برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۷۶۱۲

برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟

آیا تغذیه می تواند روی رنگ چشم جنین تأثیر بگذارد؟ تغذیه در دوران بارداری چقدر روی رنگی شدن چشم نوزاد تاثیر دارد؟ خوردن برخی مواد غذایی می تواند بر رنگ چشم جنین شما تاثیر بگذارد. این مواد غذایی عبارتند از:

به گزارش اقتصاد آنلاین؛اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خیلی روی رنگ چشم کودک خود حساس نباشید. مهمترین نکته این است که کودک شما چشم سالم داشته باشد که به کمک آن بتواند به خوبی ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه‌ی این مقاله از پایگاه خبری پرسی نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند روی رنگی شدن چشم جنین شما تاثیر گذار باشد.

آیا تغذیه می تواند روی رنگ چشم جنین تأثیر بگذارد؟

هرچند این موضوع همیشه درست نیست ولی احتمال زیادی وجود دارد اگر شما و همسرتان چشم رنگی دارید کودک شما هم نیز چشم رنگی خواهد داشت و رنگ چشم جنین تا حد زیادی به ژنتیک شما و همسرتان دارد.

در تصویر زیر با توجه به رنگ چشم خود و همسرتان می‌توانید احتمال رنگی شدن چشم جنین را بر اساس ژنتیک بررسی کنید.

ژنهای والدین شما، می توانند با هم مخلوط شوند و نتایج متفاوتی ایجاد کنند. در واقع رنگ چشم کودک به ژن های به ارث رسیده از والدین بستگی دارد. رنگ چشم این بدان معنا نیست که کودک فقط می تواند چشم های کاملاً یکرنگی با والدین داشته باشد بلکه این ژن ها هستند که به چشم می گویند چه رنگی را به ارث برده است. برای دو نفر با چشمان تیره کاملاً ممکن است فرزندی با چشم های خاکستری ، سبز یا آبی یا هر ترکیبی از آن داشته باشند.

دارویی به نام گلوکوم وجود دارد که می تواند چشمان روشن را به عنوان یک عارضه جانبی تیره تر کند، اما این موضوع قطعاً کاری نیست که به دلایل زیبایی باید برای رنگی شدن چشم جنین انجام شود.

همچنین یک روش لیزر جدید یا آزمایشی به نام “استروما” نیز وجود دارد که می تواند با از بین بردن لایه رنگدانه ای عنبیه، چشم های تیره را روشن کند. باید توجه داشته باشید که این روش برگشت ناپذیر است و نمی توانید کاملاً مطمئن باشید که چشمان شما بعد از عمل چگونه به نظر می رسد، یا اینکه چگونه دوست دارید باشد.

گاهی اوقات ممکن است هنگام تولد رنگ چشم جنین شما خاکستری یا آبی باشد و این موضوع می تواند به دلیل کمبود ملانین در چشم نوزاد تازه به دنیا آمده باشد.

ملانین چیزی است که به چشم رنگ می دهد. پس از تولد عنبیه ملانین های بیشتری برای رنگ چشم جنین تولید می کند، و در واقع رنگ اصلی چشم به ملانین های تولید شده در عنبیه بستگی دارد.  میزان تولید ملانین نیز به ژن های به ارث رسیده از والدین بستگی دارد.

در نتیجه با توجه به مطالب گفته شده در چشم های خاکستری، آبی و سبز ملانین کمتری تولید می شود اما در چشم های قهوه ای ملانین بیشتری تولید شده است. برای تثبیت رنگ چشم نوزاد معمولا شما باید تا ۹ ماهگی نوزاد صبر کنید.

تغذیه در دوران بارداری چقدر روی رنگی شدن چشم نوزاد تاثیر دارد؟

در دوران بارداری نقش خوراکی ها را باید جدی بگیرید و اگر می‌خواهید بدانید خوردن ترشی در بارداری جنین را زشت می‌کند یا نه حتما مقاله تغذیه در دوران بارداری را مطالعه کنید

بتاکاروتن ماده ای است که تا حد زیادی برای چشم مفید است و این ماده در میوه و سبزیجات نارنجی، قرمز و زرد مانند سیب زمینی شیرین، هویج و کدو حلوایی وجود دارد.

این ماده باعث تولید ویتامین A شده و برای کمک به افزایش بینایی نوزاد بسیار مناسب باشد و می تواند بر رنگی شدن چشم جنین علاوه بر آن بتاکروتن موجب می شود از عفونت در بدن شما جلوگیری شود و ایمنی بدن را بیشتر می کند.

اما شما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد رتینول در زمان بارداری مانند سم عمل می کند. رتینول یک نوع ویتامین A می باشد که موجب ناقص شدن نوزاد می گردد و معمولا در قرص هایی مانند راکوتان وجود دارد.

خوردن برخی مواد غذایی می تواند بر رنگ چشم جنین شما تاثیر بگذارد. این مواد غذایی عبارتند از:

۱-سیب نقش مهمی در زیبایی کودک دارد.

۲-برای داشتن چشمانی زیبا ، رازیانه و بادیان مصرف کنید.

۳-مصرف انار و رب انار هم تاثیر زیادی بر زیبایی کودک دارد. اگر این مواد به صورت ناشتا مصرف شوند خیلی بهتر است.

۴-خوردن آب آناناس به همراه یک قاشق عسل باعث شاداب شدن پوست کودک می شود. خود آناناس صدای بچه را زیبا می کند.

۵-خوردن گلابی توسط پدر می تواند بر روشن بودن رنگ چشم جنین تاثیر بگذارد.

۴-روزی یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سالادتان اضافه کنید و میل کنید.

۵-انجیر و شنبلیله برای افزایش رشد مو نوزاد خوب است

۶-توت فرنگی و هلو

۷-مصرف شیر باعث سفید شدن پوست کودک می شود.

۸-معجون شیر ، گردو و خرما تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی جنین دارد.

۹-مغز بادام و مغز بو داده .

۱۰-کاسنی بخورید تا خونتان زیاد شود و فرزند زیبایی از شما به وجود آید.ضمنا سبب پسرزایی نیز می شود.

۱۱-میوه و سبزیجاتی که دارای ویتامین ث هستند در رنگ فرزندتان بسیار تاثیر گذار می باشد.

۱۲- مربای شقاقل برای استخوان بندی جنین

۱۳-اگر می خواهید که موی فرزندتان مشکی باشد در معرض آفتاب قرار بگیرید و حتما به مقدار فراوان شنبلیله مصرف کنید.

۱۴-اگر می خواهید موهای فرزندتان خرمایی شود حتما از روغن ماهی استفاده کنید.

۱۵-اگر می خواهید موی فرزندتان بور شود:زیاد حمام بروید، کمتر زیر آفتاب بمانید.

۱۶-غذاهای دارای ویتامین ب باعث خوش خلقی کودک می شود مانند انار ، آلبالو ، گوشت گوسفند نر کباب شده ، سبزی خوردنی و سیب درختی .

۱۷-شربت شلغم باعث می شود کودک به آسانی دندان دربیاورد.

۱۸-روزی یک قاشق آب دریا برای داشتن موهای طلایی

۱۹-آبی شدن چشم نوزاد :تخم مرغ دو زرده مصرف شود.

استفاده بعضی از میوه ها، سبزی ها و غذا ها می تواند در بعضی از صفات کودک مانند رنگی شدن چشم جنین اثر گذارد اما نقش اصلی را در این گونه صفات ژنتیک پدر و مادر بازی می کنند و به میزان زیادی صفات نوزاد شما به پدر و مادر او بستگی دارد.

منبع: پرسی لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر جنین اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط این ۵ گیاه دیابت و قند خون را ضربه فنی می‌کند ۱۴۰۱/۴/۲۵ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۱/۴/۲۵) ۱۴۰۱/۴/۲۵ توصیه سازمان جهانی بهداشت به خودداری از مصرف دو دارو برای درمان کرونا ۱۴۰۱/۴/۲۵ درمان آلزایمر با یک روش عجیب ۱۴۰۱/۴/۲۵ با این نوشیدنی ها به راحتی وزن خود را کاهش دهید ۱۴۰۱/۴/۲۵ ممنوعیت ارائه خدمات به واکسن‌نزده ها از ۱۵ مرداد ۱۴۰۱/۴/۲۵ آخرین ویدیو ها فاجعه در سرویس های بهداشتی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۰:۵۳ کیف قاپی در روز روشن + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۰:۴۹ فیلم هولناک از درگیری وحشیانه با قمه داخل بیمارستان ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۰:۴۴ اگر به سویه های جدید اومیکرون مبتلا شدیم چه بخوریم؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۰:۳۹ حرکت باورنکردنی مالک یک خودروی لوکس در تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۶ ۰۰:۳۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۱:۰۸ برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟ ۰۰:۵۳ فاجعه در سرویس های بهداشتی + فیلم ۰۰:۳۹ اگر به سویه های جدید اومیکرون مبتلا شدیم چه بخوریم؟ + فیلم ۰۰:۳۴ حرکت باورنکردنی مالک یک خودروی لوکس در تهران + فیلم ۰۰:۳۱ شوخی های احسان علیخانی با خواهر فینالیست عصر جدید + فیلم ۰۰:۲۲ شیرین زبانی کوچک ترین شرکت کننده عصر جدید در پخش زنده + فیلم ۰۰:۰۲ مشکل سرعت پایین سامانه یکپارچه به زودی برطرف می شود ۲۳:۵۸ عادتی که باید فوری ترک کنید ۲۳:۴۵ همسرداری به سبک حضرت زهرا (س) ۲۳:۲۹ پاکسازی کبد با یک رژیم ۵ روزه ۲۳:۱۷ تخریب گنبد مسجد امام اصفهان به اسم مرمت! + عکس ۲۳:۱۶ کاهش سریع سایز کمر با رژیم ۴ روزه ۲۳:۱۰ «سایه» به خانه بازگشت ۲۳:۰۶ افشاگری باورنکردنی فردوسی پور از اتفاقات اردوی قطر ۲۳:۰۴ چطور کودک چشم رنگی داشته باشیم؟ ۲۳:۰۰ از دستچین بهترین های سینما تا گشت و گذار در دنیای مزه ها ۲۲:۵۱ انتظاراتی که خانم ها از همسر خود دارند ۲۲:۴۰ افتتاح خط تولید اتصالات سیستم سوخت رسانی خودرو در کلیبر ۲۲:۳۸ خوشحالی هم می تواند عامل مرگ باشد! ۲۲:۳۵ هورمونی که نمی‌گذارد مغز شما در شب بخوابد ۲۲:۲۱ علت «سفت شدن کباب تابه ای» چی میتونه باشه! ۲۲:۲۰ شرایط فروش خودرو دایون Y۵ اعلام شد ۲۲:۱۶ لحظه تماشایی و منحصر به فرد تولد یک مار کبری + فیلم ۲۲:۱۳ کرونا دوباره اوج می گیرد؟ + فیلم ۲۲:۱۰ گاف های تمام نشدنی بایدن ۲۲:۰۸ وضعیت کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد ۲۲:۰۷ ترفند آرایشی برای بلند و پرپشت شدن مژه ها ۲۲:۰۰ با Watch Fit ۲ هوآوی فیت و شیک باش ۲۱:۵۹ محصولات تاریخ مصرف گذشته چگونه به روز می شوند؟ ۲۱:۵۳ بدترین جای آشپزخانه برای نگهداری ادویه ۲۱:۳۹ همسرم طلاق می خواهد، چه کنم؟ ۲۱:۳۵ عشق بهتر است یا دوست داشتن؟ ۲۱:۳۱ تکلیف سرمربی تیم ملی فردا مشخص می شود ۲۱:۲۱ جملاتی که نباید به دختران مجرد بگویید ۲۱:۰۶ ترندهای آرایشی تابستون امسال ۲۱:۰۰ زمستان فعلی در بازار رمزارزها بی سابقه است! ۲۰:۵۶ سرعت پیشرفت علمی ایران چهار برابر متوسط جهانی است / امروز هیچ کشوری حتی آمریکا جرات نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارد ۲۰:۵۳ ترفند عالی دم کردن زعفران خوش رنگ با یخ ۲۰:۵۳ افزایش ۳۴ درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی ۲۰:۴۸ ساعت یک میلیاردی نماینده مجلس! + عکس ۲۰:۴۳ دست عربستان همچنان به سمت ایران دراز است / نمی دانم اسم «ناتوی عربی» از کجا آمده؟ ۲۰:۴۱ اینطوری همه انرژی های منفی رو از بدن و خونت دور کن ۲۰:۳۰ طلا برای سرمایه گذاری بهتر است یا رمزارز؟ ۲۰:۲۶ چگونه کیک لیمو درست کنیم؟ + فیلم ۲۰:۱۵ این کارها زردی نوزاد را بیشتر می کند ۲۰:۰۴ علت خستگی و پف چشم بعد بیدار شدن ۲۰:۰۲ نصب شمارشگرهای هوشمند برق در بخش خانگی رایگان شد ۱۹:۵۱ افزایش حقوق بازنشستگان چه شد؟ / بازنشستگان نگران نباشند ۱۹:۵۰ چرا شاخص کل همچنان نزولی است؟ / کاهش نقدشوندگی بورس به تبع افت ارزش معاملات ۱۹:۴۹ بایدن در خاورمیانه به دنبال چه بود؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جنین اخبار سلامت دوران بارداری اگر می خواهید رنگ چشم جنین مواد غذایی چشم نوزاد ۱۴۰۱ ۴ ۲۵ برای رنگ فیلم ۰۰ روی رنگ چشم رنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مجید جلالی رییس کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال گفت: لیگ امسال فراز و نشیب زیاد داشت و دلیل آن وقفه‌ها بود. برخی بازی‌ها از نظر کیفی خوب است، اما این کیفیت در تمام تیم‌ها نیست و شما برای اولین بار است که می‌بینید فاصله تیم اول جدول با تیم هفتم و هشتم بیست امتیاز است و نشان می‌دهد تیم‌ها فاصله دارند. شما از تیم سوم که رد می‌شوید فاصله را حس می‌کنید. تیم‌ها بین سه تا چهار سطح است. این می‌تواند به دلیل بضاعت مالی آن‌ها باشد. چند تیم می‌توانند بازیکنان با کیفیت بگیرند و بقیه باید با دارایی خود بسازند.

وی در ادامه افزود: اگر دقت کنید وقتی پارسال آقای خمز آمد چقدر تبلیغ شد. یا مورایس. این‌ها مربیان خوبی هستند، ولی اینکه در لیگ ما موفق نمی‌شوند دلیلش این است که مربیان خوب خودمان هم نمی‌توانند روی یک ریتم جلو بروند. مربیان خوبی می‌آیند و یک دوره موفق هستند و بعد مثل بقیه می‌شوند. این به حوزه مربیگری ربطی ندارد. این وسط موضوعات دیگری هست که باید ردیابی کرد.

جلالی گفت: الان درباره قهرمانی حرف زدن مشکل است. یک لغزش و یک اشتباه می‌تواند قهرمان را تعیین کند. فعلا نمی‌توان پیش بینی کرد که چه می‌شود.

عضو ارشد فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت سرمربیگری تیم امید اظهار داشت: ما تمام تیم‌های خود گزینه هایم را آماده کردیم و منتظر جلسه هیات رئیسه هستیم که شاید ظرف هفت، هشت روز آینده برگزار شود.

درباره یحیی گل محمدی که گزینه اصلی سرمربیگری تیم امید بود گفت: درباره ایشان هم باید جلسه هیات رئیسه برگزار شود. ایشان جزو گزینه‌ها قرار دارد. درباره موضوع حضور احتمالی آقای گل محمدی در تراکتور هم باید گفت خب هر مربی‌ای در این سطح پیشنهاداتی دارد و ما نباید انتظار داشته باشیم معطل ما شود. ما یک صحبت مثبت داشتیم و همه چیز به جلسه هیات رئیسه برمی گردد.

جلالی در پاسخ به این سوال که برنامه هایش به عنوان رییس بخش توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال ایران تا چه اندازه پیشرفت داشته است گفت: ما یک برنامه بلند مدت داریم که پیشرفت کرده و تا آخر خرداد ارائه می‌کنیم و تا پایان شهریور مصوب می‌کنیم. یک سری طرح برای لیگ‌های آینده داریم که هنوز وارد مرحله اجرا نشده است.

وی درباره برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان نیز اظهار داشت: این در حیطه کاری من نیست. از اول هم قرار شد تیم بزرگسالان فعلا از حیطه بخش ما خارج باشد.

جلالی که از گذشته با محمد مایلی کهن اتباط خوبی داشته است درباره این اظهار نظر وی که گفته است جلالی دیگر با شاه هم فالوده نمی‌خورد گفت: اتفاقا زنگ زدم و با ایشان تلفنی صحبت کردم. گفتم حاجی بیا یک فالوده با هم بخوریم.

وی درباره این موضوع که آیا قصد ندارد میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی میانجیگری کند گفت: من قبلا این کار را کرده بودم؛ البته در سال‌های قبل و بین افراد دیگر و خیلی بازخورد خوبی نداشت و سعی می‌کنم ورود نکنم وگرنه دوست دارم این کار بشود منتها اگر فایده‌ای داشته باشد.

کد خبر 847246 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران محمد مایلی‌ کهن یحیی گل محمدی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • بادامکی: نباید دقایق 97 و 122 گل بخوریم!
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟