Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان نسبت به عوارض ابتلا به کووید طولانی مدت هشدار داد و بر لزوم واکسیناسیون تاکید کرد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که از این تعداد، ۱۵ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند؛ نسبت بستری‌شدگان به بیماران سرپایی حدود یک به ۱۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر ۷۵ بیمار بستری و ۴۳ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری‌اند که البته این موارد مربوط به روزهای گذشته‌اند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: تغییرات هفتگی در دو هفته اخیر یعنی هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن گویای این است که استان خوزستان وارد موج ششم کرونا شده است هر چند کشور وارد موج هفتم شده و استان خوزستان یک موج از کشور کمتر است و علت آن، اقدامات محدودکننده خوبی بود که در اوایل شیوع بیماری در استان خوزستان داشتیم.

وی با اشاره به آمار تغییرات هفتگی بیماری در خوزستان افزود: در استان خوزستان حدود ۳۰۹ درصد افزایش در موارد بیماری و ۲۵۶ درصد افزایش در موارد بستری در بیمارستان‌ها داشته‌ایم و در حقیقت در آغاز شاخه بالارونده موج ششم کرونا در خوزستان هستیم.

علوی در خصوص روند واکسیناسیون نیز گفت: همه مراکز خدمات جامع سلامت بهداشتی استان خوزستان آماده واکسیناسیون هستند و از مردم می خواهیم که تنها به یک مرکز مراجعه نکنند که تراکم ایجاد شود بلکه به نزدیکترین مرکز به خانه‌شان مراجعه و واکسیناسیون را انجام دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی بیان کرد: همه نوع واکسن کرونا در مراکز موجود است به ویژه واکسن‌هایی که برای دوز چهارم به کار برده می‌شوند، آماده هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: یادمان باشد که این واکسیناسیون می‌تواند بسیار موثر باشد؛ اکنون بیماری جدیدی معرفی شده به نام Long Covid یعنی کووید طولانی مدت و بعضی افراد هستند که کووید می‌گیرند و وقتی بهبود می‌یابند ممکن است تا مدت‌ها و ماه‌ها و حتی سال‌ها به عوارضی مانند سردرد، درد عضلانی، استخوان درد، دردهای روماتیسمی، بی‌خوابی و حتی در خانم‌ها اختلالات قاعدگی و غیره دچار شوند بنابراین تاکید می‌کنیم که حتما واکسن دریافت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا کرونا در ایران استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان