Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@05:44:46 GMT

بی‌سر و سامان‌های فوتبال ایران!

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۷۶۷۳

بی‌سر و سامان‌های فوتبال ایران!

در حالی که کمتر از یک ماه تا شروع لیگ یک باقی مانده، هنوز تکلیف ۵ تیم از ۱۸ تیم حاضر در این رقابت‌ها مشخص نیست و مالکان آن قصد تیمداری در لیگ یک را ندارند.

به گزارش ایران اکونومیست، لیگ دسته اول فوتبال با قهرمانی ملوان و صعود این تیم به همراه مس کرمان به لیگ برتر پایان یافت. با وجود زیبایی‌های فصل گذشته این مسابقات، برای فصل جدید هنوز تکلیف چند تیم مشخص نیست و معلوم نیست چه بلایی قرار است سر امتیاز آن‌ها بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم سقوط کرده شهرخودرو دنبال اسپانسر یا داوطلبی می‌گردد که بخواهد امتیازش را به آن واگذار کند. آن‌ها از کمک مسئولان مشهدی ناامید شده‌اند و حالا به دنبال فرار از تیمداری در لیگ هستند. به گفته حیدرپور، نامه درخواست حمایت آن‌ها از هیات فوتبال و مدیرکل ورزش و جوانان استان پاسخی نداشته و این باعث شده تا حمیداوی حسابی از کوره در برود. رایکا بابل که در ۲ هفته پایانی فصل گذشته توانست به سختی در لیگ یک بماند و امتیازش را حفظ کند، در هفته‌های اخیر امتیازشان را برای فروش گذاشتند و سرانجام هم برای آن مشتری پیدا کردند. به گفته مالک این باشگاه، امتیاز رایکا به نماینده نوشهر فروخته شده اما هنوز تمامی اسناد این واگذاری امضا نشده است.

فجرسپاسی همراه با شهرخودرو به لیگ یک سقوط کرد تا شیراز در لیگ یک دو نماینده داشته باشد اما دیگر نماینده استان فارس یعنی قشقایی دیگر زورش به تیمداری رقابت برای صعود نمی‌رسد و امتیاز آن به فروش گذاشته شده است. مالکان این باشگاه درصدد هستند تا هر چه زودتر خریداری برای امتیاز قشقایی پیدا کنند. این تصمیم شیرازی‌ها با عصبانیت هواداران قشقایی همراه شده است. یکی دیگر از تیم‌هایی که هنوز تکلیفش برای فصل جدی لیگ یک مشخص نیست، استقلال ملاثانی است. تیمی که نه مدیرش مشخص است و نه هنوز تکلیف کادر فنی آن معلوم شده است. در مقطعی حتی به گوش رسد که امکان دارد با واگذاری امتیاز این باشگاه، نام آن به "پرسپولیس ملاثانی" تغییر کند و رنگ لباس آبی‌پوشان، قرمز شود.

از ساوه نیز خبر می‌رسد که خوشه طلایی ساوه وضعیت مبهمی برای فصل آینده در لیگ یک دارد و امکان فروش یا واگذاری امتیاز آن به خریداران وجود دارد. تیمی که در فصل گذشته در رده پنجم جدول قرار گرفت اما تعلل مدیران آن‌ها باعث شده تا ستاره‌های خوشه طلایی از این تیم جدا شوند و حالا تکلیف آن برای فصل آینده نامعلوم است.

با این تفاسیر، تکلیف ۵ تیم از ۱۸ تیم حاضر در فصل آینده لیگ یک هنوز مشخص نیست و مالکان این باشگاها که عمدتا خصوصی هستند، قصدی برای ادامه تیمداری در سطح دوم فوتبال ایران را ندارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: لیگ یک فوتبال ، تیم فوتبال شهرخودرو ، تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه ، تیم فوتبال استقلال ملاثانی ، تیم فوتبال رایکا بابل ، تیم فوتبال قشقایی شیراز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لیگ یک فوتبال تیم فوتبال شهرخودرو تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه تیم فوتبال استقلال ملاثانی تیم فوتبال رایکا بابل تیم فوتبال قشقایی شیراز تیم فوتبال هنوز تکلیف مشخص نیست لیگ یک برای فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد

زارعی درباره سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا توضیحاتی را ارائه کرده است. 

طرفداری | سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا اعلام شده است.

مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای در این خصوص گفت:

سهیمه باشگاه‌های ایرانی برای لیگ نخبگان آسیا در سال جاری قطعا 2+1 است. براساس نامه AFC که برای تمامی فدراسیون‌های عضو ارسال شده است، ملاک سهمیه‌بندی باشگاهی هر کشور برای مسابقات آسیایی در سال 2024، رنکینگ فدراسیون‌ها در سال 2022 است.

با مراجعه به سایت AFC  رنکنیگ کشورهای عربستان با 93 امتیاز، ژاپن با 91  امتیاز، کره جنوبی با  88 امتیاز، قطر با 75 امتیاز، ایران با 72 امتیاز و امارات با 64 امتیاز به ترتیب اول تا ششم هستند که بر این اساس سهمیه‌های هر کشور تعیین شده است.

زارعی در پایان گفت:

متاسفانه با توجه به نتایجی که باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا 2023 به دست آورده‌اند از یک سو و موفقیت‌های باشگاه‌های امارات، به احتمال بسیار زیاد سهمیه‌های ما برای لیگ نخبگان فصل بعد که از  شهریور 1404 آغاز خواهد شد کاهش خواهد یافتِ طوریکه احتمالا یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف خواهیم داشت.
 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • فوری؛ سهمیه ایران در لیگ نخبگان مشخص شد
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان