Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تانژو بیلگیچ در این باره افزود که کشورش به هیچ وجه تعهدات بین المللی سایر کشورها [درخصوص پناهجویان] را بر عهده نخواهد گرفت.

وی  اخباری در رسانه‌های انگلستان منتشر شده مبنی بر اینکه تراس در صورت انتخاب به سمت نخست وزیری، خواستار امضای توافقنامه‌ای با آنکارا برای انتقال مهاجران غیرقانونی به ترکیه خواهد شد، گفت: امیدواریم این ادعاهای رسانه‌های انگلیس بی‌اساس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیلگیچ اظهار کرد: ترکیه که بیش از هشت سال هست، میزبان بیشترین تعداد پناهجو در جهان بوده و نمی‌تواند بنا به درخواست کشورهای دیگر بار بیشتری به دوش بکشد.  

وی افزود: آنکارا همچنین نمی‌تواند رویکردی در پیش گیرد که مغایر با مقررات بین المللی در خصوص حق پناهندگی باشد.

بیلگیچ گفت: ترکیه اردوگاه پناهجویان یا مرزبان هیچ کشوری نخواهد بود و تعهدات بین المللی کشورهای دیگر را به هیچ وجه بر عهده نخواهد گرفت.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد تا طرح پرحاشیه و ضد مهاجرتی انتقال برخی از پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را به ترکیه تعمیم دهد.

روزنامه تایمز چاپ لندن روز شنبه نوشت که تراس به طور خصوصی به نمایندگان مجلس گفته که مایل است از توافق منعقد شده با رواندا، در ترکیه نیز تقلید کند.  یک منبع نزدیک به وزیر خارجه انگلیس گفته که ترکیه "نوع کشوری است که تراس به طور بالقوه در  این خصوص مد نظر دارد". وی اضافه کرد: "اینکه ترک ها برای این کار آماده هستند یا خیر، سوال دیگری است. "

کریستوفر شوپ، نماینده محافظه کار در این باره گفت که تراس در روزهای اخیر به او گفته که قصد دارد معاملات مهاجرتی مشابهی را با سایر کشورها داشته باشد و در این خصوص به ترکیه و اسپانیا اشاره کرده است.
انگلیس برای اجرای طرح اخراج پناهجویان به رواندا ۱۲۰ میلیون پوند (۱۴۴ میلیون دلار) به عنوان بخشی از بودجه صندوقی به نام «صندوق تحول اقتصادی و ادغام» داده است، ضمن اینکه هزینه‌های عملیاتی را جداگانه پرداخت می‌کند.
بر اساس یادداشت تفاهم بین دو کشور، رواندا متعهد به پذیرش پناهجویان از انگلیس است. این یک برنامه ۵ ساله است که هر دو طرف امکان تمدیدش را دارند. طبق این موافقتنامه، دولت انگلیس می‌تواند همه کسانی را که از اول ژانویه یعنی از آغاز سال میلادی جاری به طور غیرقانونی وارد کشورش شده‌اند، راهی رواندا کند.

برچسب‌ها انگلیس پناهجویان ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس پناهجویان ترکیه انگلیس پناهجویان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند