Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:48:26 GMT

شور و نشاط ورزشی در دانشگاه تبریز

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۷۸۷۶

شور و نشاط ورزشی در دانشگاه تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور پس از دو سال کرونایی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود که شور و نشاط خاصی را به دانشگاه بخشیده است.

بعد از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دروس دانشگاه که دانشجویان در دانشگاه حضور نداشتند، در سال ۱۴۰۱ با کاهش شیوع ویروس کرونا بعد از تعطیلات عید نوروز نوید بازگشایی دانشگاه‌ها داده شد و دانشجویان مجدداً به کلاس‌های درس آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور بعد از دوسال خانه نشینی، شور و نشاط فراوانی را به جمع دانشجویان بخشید.

دانشگاه تبریز میزبان این المپیاد را بر عهده دارد البته قرار بود پانزدهمین دوره‌ی المپیاد دو سال گذشته در دانشگاه گیلان برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و افتخار این میزبانی به دانشگاه تبریز تعلق یافت. دانشگاه تبریز نیز در این مدت کم چند ماهه تمام سعی خود را به کار بست تا میزبانی خوبی را رقم بزند و تمامی امکانات لازم برای مسابقات را فراهم کند. چند روز مانده به المپیاد عوامل اجرایی این المپیاد جانانه تلاش می‌کردند تا المپیاد ورزشی به یاد ماندنی را برای دانشجویان به ارمغان آورند.

از ورودی اصلی دانشگاه تا خوابگاه‌ها و ورزشگاه‌ها همه حال و هوای ورزشی به خود گرفته‌اند، ورزشکاران با شور و هیجان و امید قهرمانی وارد  دانشگاه می‌شوند؛ از هر شهر و هر قومیتی، ترک، کرد، لر، فارس و... در این المپیاد حضور دارند و صحنه‌ای زیبا از اتحاد و همدلی ایرانیان را به نقش کشیده‌اند. علاوه‌بر کادر اجرایی دانشگاه تبریز، داوطلبان اجرایی هم حضور دارند که از دانشجویان دانشگاه هستند و با پوشش سبز خود پا به میدان گذاشته‌اند.

همه در تکاپوی ۱۴ روز المپیاد هستند؛ اولین دور مسابقات با دختران آغاز می‌شود و دختران همیشه قهرمان و افتخارآفرین کشورمان به میدان مسابقه آمده و به رقابت می‌پردازند؛ دختران ایرانی پا به میدان گذاشته و آغازگر این مسابقات می‌شوند.

روز یکشنبه، ۱۹ تیر ماه، همزمان با عید سعید قربان، مشعل پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور روشن و مسابقات رسماً آغاز می‌شوند.

اولین افتتاحیه این المپیاد مربوط به دختران بود که بسیار باشکوه برگزار شد و چیزی از المپیادهای جهانی کم نداشت؛ در این افتتاحیه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس دانشگاه تبریز، معاون استاندار آذربایجان شرقی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

شاهد تغییرات اقلیمی فرهنگی در کشور هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در افتتاحیه این المپیاد گفت: امروزه شاهد تغییرات اقلیمی در کشور هستیم، همانگونه که اقلیم طبیعی تغییر کرده، بواسطه‌ی پیشرفت فناوری‌ اطلاعات، فضای دیجیتال و مجازی فرهنگ کشور و همه‌ی دنیا درحال تغییر است؛ بنابراین باید توجه کرد، به‌عنوان فرد تحصیل کرده که عمر خود را صرف علم و دانش می‌کند، اقلیم فرهنگی کشور را مطابق میل خود رقم بزنیم.

محمدعلی زلفی گل اظهار کرد: دانشگاه بدون دانشجو مانند کالبد بدون روح است و خدا را شاکریم که امروز اولین رویداد فرهنگی و ورزشی را در تبریز برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در بدو این پیروزی، تعداد کل دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود که به لطف خداوند هم اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو داریم که اکثر کرسی‌های دانشگاهی را دختران ایران کسب می‌کنند و در بسیاری از رقابت‌های علمی دختران و زنان ما پرچمدار و علمدار هستند.

وی افزود: به لطف عزیزانی که جان خود را فدای کشور کرده و از میدان و نظام ما دفاع کردند، رقابت‌های علمی در رشته‌های مختلف برای زنان و مردان کاملاً عادلانه برگزار شده و شرایطی بوجود آمده است که دختران ما در هر رشته‌ای که علاقه دارند، می‌توانند تحصیل کنند و هر ورزشی را ادامه دهند که این نعمت بزرگی است و باید قدر آن را دانست.

زلفی گل خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید انجام داد، گنجاندن ورزش در سبد خانوارها است و در برنامه‌های آموزش عالی کشور نیز ورزش جایگاه خاصی باید داشته باشد که با این نگاه، به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی ارزش بیشتری قائل هستیم و باید برای اوقات فراغت دانشجویان برنامه داشته باشیم که یکی از این برنامه‌ها، ورزش است.

وی یادآور شد: وزارت علوم برنامه‌ریزی کرده و از تمام ظرفیت وزارت و دانشگاه‌ها به استفاده می‌کند تا از این فرصت به خوبی بهره‌مند شود و زمانی را برای ورزش دانشجویان اختصاص دهد چراکه عقل سالم در بدن سالم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در پایان تاکید کرد: برای اینکه فکر آسوده داشته و احساس  و عمل سالمی  هم داشته باشیم، باید بخشی از زمان خود را به ورزش اختصاص دهیم که امیدوارم باتوجه ویژه دانشگاه‌ها شاهد برگزاری رقابت‌های ورزشی متنوعی در فصول مختلف باشیم.

حضور ۲۵۰۰ نفر در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در دانشگاه تبریز

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور نیز در افتتاحیه این المپیاد، با بیان اینکه در المپیاد ورزشی دانشجویی در دانشگاه تبریز ۲۵۰۰ نفر حضور دارند گفت: در این المپیاد بیش از ۱۸۰۰ دانشجوی ورزشی و ۶۵۰ نفر داوطلب و عوامل اجرایی هم نقش آفرینی می‌کنند.

هاشم داداش پور اظهار کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از هر فرصتی استفاده می‌کند تا پویایی در عرصه‌ی ورزشی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی را ایجاد کند که قدردان ایشان هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی مانند یک رویداد بزرگ ورزشی بوده که کاری سخت و طاقت فرسایی است اما دانشگاه تبریز در این امر دست ما را گرفتند تا برای دانشجویان فرصت بی‌نظیر باهم بودن را به‌وجود آوریم.

وی افزود: پس از حدود سه سال گذشت شیوع ویروس کرونا که پیش از آن المپیاد ورزشی برگزار نشد، این اولین تجربه‌ی بزرگ ورزشی بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور است. 

داداش پور خاطرنشان کرد: در این رویداد  بزرگ ورزشی ۲۵۰۰ نفری، بیش از ۱۸۰۰ دانشجوی ورزشی حضور دارند و ۶۵۰ نفر داوطلب و عوامل اجرایی هم نقش آفرینی می‌کنند، دست افرادی را که کمک کردند تا این رقابت بی‌نظیر شکل بگیرد، می‌فشاریم.

وی یادآور شد: دانشگاه تبریز در فرصت کم ۴۰ روزه پس از ایام عید و ماه مبارک رمضان خود را برای المپیاد آماده کند چراکه پس از دو سال رخوت در دانشگاه‌های کشور باید از هر فرصتی برای تحول بخشی به دانشجویان استفاده می‌کردیم که دختران کشور شروع کننده این رویداد بودند. 

وی در پایان تاکید کرد: بعد از این المپیاد، سه المپیاد را دیگر را هم در پیش رو داریم و برای اینکه عدالت در حوزه‌ی ورزش دانشگاه‌ها رعایت شود، سال آینده نیز سه المپیاد دیگر از جمله المپیاد ورزش‌های ساحلی، معلولین و ناشنوایان و المپیاد بزرگ ورزشی همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی را به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهیم کرد.

دانشگاه تبریز پس از ۲۵ سال میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان کشور می‌شود 

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در خصوص پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور اظهار کرد: ۱۹ تیر تا پنجم مرداد ماه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان در بخش پسران و دختران با شعار رقابت، رفاقت و سلامتی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

حسین امامعلی‌پور در ارتباط با تاریخچه این المپیاد، ادامه داد: دانشگاه تبریز دومین میزبانی خود را بعد از ۲۵ سال تجربه می‌کند که در سال ۱۳۷۶ میزبان المپیاد پسران بود و اکنون بعد از ۲۵ سال دومین میزبانی خود را تجربه می‌کند که این المپیاد در بخش پسران و دختران برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا، پانزدهمین دوره‌ی این المپیاد برگزار نشد و پس از چهار سال این رویداد برگزار می‌شود.

امامعلی‌پور خاطرنشان کرد: مهمترین نکته این المپیاد، برگزاری آن پس از دو سال از شیوع ویروس کرونا است که دانشجویان دو سال از دانشگاه دور بودند و شرایط خاصی حاکم بود؛ بنابراین سازمان امور دانشجویان هم به همین دلیل به برگزاری این المپیاد تاکید داشت.

وی یادآور شد: برگزاری این المپیاد در دانشگاه تبریز، قسمت آخر یک روند طولانی است که بعد از سرگیری آموزش حضوری، جنب و جوش خاصی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است و دانشگاه باید آماده برگزاری این المپیاد می‌شد که چندین هزار نفر از عوامل اجرایی دانشگاه تبریز درگیر این المپیاد بودند و ماحصل آن، تیم‌های راه یافته به المپیاد هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری این المپیاد، اتفاق بسیار خوبی است چراکه دانشجویان پس از مدت طولانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از دانشگاه دور بودند، وارد این رویداد می‌شوند، اضافه کرد: یکی از برکات این المپیاد، همزمانی آن با دهه امامت و ولایت بوده که افتتاحیه‌ی آن در عید قربان برگزار می‌شود و امیدواریم رویداد خوبی در دانشگاه اتفاق بیافتد.

وی متذکر شد: در کنار مسابقات ورزشی، استارت آپ ورزشی هم داریم که در روز افتتاحیه‌ی المپیاد، اختتامیه استارتاپ ورزشی نیز برگزار می‌شود چراکه در حوزه‌ی ورزش نیز دانش بنیان بودن مهم است و مصادف با شعار سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده، این المپیاد برای اولین بار به شکل دانش بنیان رخ می‌دهد. 

امامعلی پور تاکید کرد: استارت آپ‌های ورزشی نیز با همکاری‌ پارک علم و فناوری استان برگزار شده و ۵۰ شرکت در آن حضور دارند که تا افتتاحیه المپیاد، داوری‌ها انجام و تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی می‌روند.

وی بیان کرد: این المپیاد، المپیاد سبز است و ما از هیچ کاغذی استفاده نخواهیم کرد و همه‌ی موارد در سایت ویژه‌ی المپیاد ثبت می‌شود و این اتفاق خوبی است که در حوزه‌ی معاونت فرهنگی رخ می‌دهد.وی

وی اظهار کرد: تغذیه از شاخصه‌های اصلی المپیاد است که در کنار تامین تغذیه، داشتن تخصص در حوزه‌ی تغذیه‌ی ورزشی نیز لازم است که ما در این عرصه هم ورود کرده‌ایم و مستقیماً نظارت داریم.

امامعلی پور، ادامه داد: المپیاد ورزشی فرهنگی دانشجویان هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و صرفاً سه ماه است که میزبانی آن برای دانشگاه تبریز تعیین شده و فشار مضاعفی برای دانشگاه بود تا خود را آماده کند اما در طول این سه ماه با حمایت مسئولین، دانشگاه آماده شده و یکشنبه استارت آن می‌خورد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا فرصتی پیش آمد تا سالن‌های ورزشی دانشگاه دیده شود که دانشگاه تبریز به ازای هر دانشجو چهار متر مربع، سرانه ورزشی دارد؛ بنابراین سازمان امور دانشجویان نیز بر همین اساس برگزاری این المپیاد را بر عهده دانشگاه تبریز گذاشته است.

وی تاکید کرد: ۱۷ تیر ماه زمان ورود تیم‌ها به دهکده مسابقات بوده  و 19 تیر افتتاحیه مسابقات در بخش دختران برگزار و همزمان مسابقات در رشته‌های فوتسال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون و تیراندازی آغاز خواهد شد و فینال دختران ۲۴ تیر برگزار می‌شود، همچنین رشته‌های تنیس روی میز، تکواندو، بدمینتون، تیراندازی دختران از ۱۸ تا ۲۰ تیر و رشته‌های شنا، کاراته و دوومیدانی ۲۳و ۲۴ تیر ماه برگزار می‌شوند.

وی یادآور شد: ورود تیم های پسران به دهکده مسابقات ۲۸ تیرماه بوده و افتتاحیه المپیاد نیز ۲۹ تیر برگزار و همزمان هفت رشته ورزشی مسابقات خود را آغاز خواهند کرد که رشته‌های‌ فوتسال، بسکتبال و والیبال در هشت روز پیگیری و بازی‌های رده‌بندی و فینال در چهارم مرداد ماه برگزار خواهد شد و رشته‌های تکواندو، تنیس روی میز، بدمینتون و تیرندازی پسران در سه روز از ۲۹ تیر تا ۳۱ تیر برگزار شده و رشته‌های شنا، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته هم در سوم و چهارم مرداد ماه انجام می‌شود.

۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان تخصیص یافته است 

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان کشور نیز گفت: سال ۱۳۹۹ آماده برگزاری المپیاد پانزدهم در دانشگاه گیلان بودیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و سه بار تا مرز برگزاری آن رفتیم و نهایتاً برگزار نشد. 

ابراهیم علیدوست ادامه داد: سال گذشته ۱۸ رشته را برای پسران و ۱۴ رشته را برای دختران تعیین کرده بودیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار شد، تعداد رشته‌ها و نفرات را کمتر کنیم نهایتاً جمع بندی این شد که در سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم اما دانشگاه گیلان میزبانی آن را نپذیرفت و به سراغ کاندیدای بعدی که دانشگاه تبریز بود، رفتیم.

وی افزود: دانشگاه تبریز بهمن ماه اعلام آمادگی کرد و اسفند ماه نیز از دانشگاه بازدید کرده و آمادگی دانشگاه برای برگزاری آن را تایید کردیم اما متاسفانه پس از آن به دلیل تعطیلات عید نوروز و ماه رمضان تاخیراتی ایجاد شد که اساساً تا آن زمان هم دانشگاه‌ها حضوری نبودند.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم مسابقات درون دانشگاهی را در ماه رمضان و بین دانشگاهی را خرداد ماه برگزار کنیم که هفته‌ی گذشته نیز ظرفیت هر دانشگاه و هر منطقه تعیین شد و این فرآیندی بود که در یک ماه انجام شد درحالیکه در گذشته در طول چندین ماه انجام می‌شد.

علیدوست همچنین یادآور شد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون تغییرات بسیاری در امکانات دانشگاه ایجاد شده و افزایش یافته است که اگر طبق روال قبلی برگزار می‌شد، المپیاد تبریز ماندگار می‌شد.

وی اظهار کرد: المپیادهای دانشجویی، رخدادهای بزرگی هستند که این المپیاد اولین رویداد بزرگ کشوری پس از شیوع ویروس کرونا است که در ۲۲ رشته ورزشی، ۱۰ رشته برای دختران و ۱۲ رشته برای پسران برگزار می‌شود و اهمیت رویداد از این جهت است که برای افتتاحیه وزیر علوم و ورزش هم حضور خواهند داشت.

گفتی است؛ پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم از ۱۹ تیر الی پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱ در ۱۰ رشته برای دختران و ۱۲ رشته برای پسران در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی و فرهنگی فرصت خوبی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانشجویان است و با وجود تمامی مشکلات، شور و نشاط را در میان دانشجویان می‌آورد؛ امیدواریم برگزاری وزارت علوم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و شاهد برگزاری بیش از پیش این چنین برنامه‌هایی در کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه تبريز المپیاد ورزشی دانشجویان پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور دلیل شیوع ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان برگزاری این المپیاد شیوع ویروس کرونا تحقیقات و فناوری دانشگاه تبریز ی این المپیاد برگزار می شود عوامل اجرایی تبریز برگزار یادآور شد برگزار نشد حضور دارند بزرگ ورزشی دانشگاه ها شور و نشاط وزیر علوم برگزار شد ی المپیاد مرداد ماه حوزه ی ی ورزشی رشته ها دو سال ی ورزش تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، به همت بسیج دانشجویی بعد از ظهر یکشنبه تجمع دانشجویی تا مسجدالاقصی با حضور دانشجویان قزوینی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این تجمع که جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مسؤولان این دانشگاه حضور داشتند از خیزش دانشجویان ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا حمایت شد.

در این تجمع فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «شرارت اسرائیل، زیر سر آمریکاست» از سوی دانشجویان سر داده شد.

گفتنی است روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قزوین تجمع اعتراضی را در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار کرده بودند.

کد خبر 6091175

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد