Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:05:29 GMT

«وقف آب» در طارم سفلی با هدف رفع نیاز مردم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۷۹۱۱

«وقف آب» در طارم سفلی با هدف رفع نیاز مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لیلا غریب با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های «وقف» در راستای رفع دغدغه های مردم، اظهار کرد: وقف آثار ارزشمندی در زندگی دنیوی و اخروی انسان ها دارد و اگر نیت واقف در خصوص حل مشکلات اساسی مردم باشد بی شک تاثیرات بسزایی در اشاعه فرهنگ وقف و رضایتمندی مردم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بارش ها در کشور، بسیاری از روستاها در زمینه تامین آب شرب دچار مشکل شده اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از روستاها در استان قزوین از کم آبی رنج می برند.

غریب اضافه کرد: لایروبی قنوات و چشمه های روستایی، احداث مجتمع های آب رسانی، تامین آب از سد و رودخانهها و «وقف آب» از راهکارهای تامین آب مورد نیاز روستاییان به شمار می روند که به طور ویژه در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: با توجه به خشک شدن بسیاری از چشمه ها و منابع آبی در بخش طارم سفلی، گروهی از باغداران و کشاورزان روستای اردک تصمیم گرفتند چشمه شخصی خود را که منبع تامین آب کشاورزی و باغات خود بود را جهت تامین آب شرب روستا وقف کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: با این اقدام خیر خواهانه آب شرب بیش از ۸۰ خانوار در این روستا تامین شده و بهره برداری آن به شرکت آب و فاضلاب استان قزوین واگذار شد.

گفتنی است این اقدام ارزشمند با حضور مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین و رئیس بسیج سازندگی استان و با پیگیری اعضای شورای اسلامی و دهیار و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از بزرگان و ریش سفیدان روستای اَردک، از توابع بخش طارم سفلی کلید خورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین وقف آب روستا خشکسالی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که ممکن است این سامانه بارشی به همراه داشته باشد.

یگانه افزود: ضرورت احتیاط در سفر‌های بین شهری، خودداری از توقف  در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارشها، توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی