Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:43:53 GMT

نفس های آخر سد اکباتان تا پایان مرداد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۸۰۴۱

نفس های آخر سد اکباتان تا پایان مرداد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در این روز‌های گرم سال روزانه هزار و ۹۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه توزیع همدان می‌شود که ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه آن از سد اکباتان تامین می‌شود و ۷۰۰ لیتر آن هم اکنون از چاه‌های حفر شده تامین می‌شود.

فرهاد بختیاری فر افزود: هم اکنون مصرف آب در همدان به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۹۵ لیتر است که بالا‌تر از مصرف ۱۵۰ لیتری بهینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در طرح ضربتی تامین آب همدان ۹ حلقه چاه وارد مدار تامین آب می‌شوند تا قطعی‌ها به حداقل برسد و طرح آبرسانی از سدتالوار هم با جدیت در دست اجراست.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان هم گفت: هم اکنون ذخیزه آب پشت سد اکباتان همدان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب است و روزانه ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه از آب این سد وارد شبکه تصفیه و توزیع آب شهید بهشتی و سد اکباتان همدان می‌شود.

احسان بداغی می‌گوید: تنها تا پایان مرداد ماه این ذخیره آب سد جوابگوی مصرف شهروندان همدان است.

او از تسریع در طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب همدان هم خبر داد و گفت: امسال اعتباراتی برای تامین آب و تنش آبی دولت به استان داده است و در این راستا حفر چاه‌های جدید آب و اجاره چاه‌های کشاورزی با دبی آب مناسب و کیفیت مطلوب را برای رفع مشکل کم آبی همدان در دستور کار داریم.

ظرفیت سد‌های استان همدان بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون تنها ۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب دارند و بارندگی‌های امسال هم در دوره خشکسالی‌ها در مقایسه با پارسال ۱۲ درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت ۳۵ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد اکباتان همدان خشکسالی های اخیر سد اکباتان هم اکنون تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق خونسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو از توابع بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و گشت زنی‌های هدفمند اجرا شد جمعاً ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی استان با بیان اینکه در این طرح تعداد ۵ دستگاه خودروی شوتی فعال در قاچاق سوخت و ۱۰ فروند تشتک فایبرگلاس قایق موتوری نیز توقیف شدند، اظهار داشت: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز اقامت که برخی از آنها در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند که هماهنگی‌های لازم جهت طرد آنان انجام شده است.

کد خبر 6090382

دیگر خبرها

  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد