Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:25:02 GMT

بازگشت وضعیت زرد کرونایی به استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۸۱۲۰

بازگشت وضعیت زرد کرونایی به استان اردبیل

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: طی چند روز اخیر آمار مراجعه بیماران با علائم سویه جدید کرونا به مراکز بیمارستانی و بهداشتی استان رشد معناداری داشته به طوری که شمار مراجعان، بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

دکتر محمد جعفرزاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طی هفته اول تیرماه، مجموع مراجعه مردمی به مراکز درمانی و بهداشتی استان اردبیل با علائم کرونا ۶۸ نفر بوده در حالی که طی یک هفته اخیر، این آمار به ۲۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شمار بستری مبتلایان به کرونا نیز که در هفته اول تیرماه روزانه به ۲ نفر کاهش یافته بود، طی یک هفته اخیر به ۱۰ نفر رسیده و این آمار نشان دهنده افزایش معنادار شمار مبتلایان است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اظهار کرد: در پی احتمال شیوع موج هفتم کرونا در استان، شمار مراجعان برای دریافت واکسن کرونا به خصوص نوبت یادآور یا چهارم این واکسن در سطح استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به تامین شدن هر میزان واکسن مورد نیاز برای تزریق به مراجعان در سطح استان اردبیل اضافه کرد: این استان با تزریق ۱۰۰ درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار گرفته و با تزریق ۹۰ درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

دکتر جعفرزاده افزود: تاکنون ۴۳ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور یا چهارم نیز اقدام کنند.

وی وضعیت کنونی شیوع کرونا در همه شهرستان‌های استان اردبیل به جز خلخال را آبی اعلام کرد و افزود: برای کنترل موثر کرونا لازم است که همه شهروندان نسبت به تزریق واکسن در سه نوبت و نوبت یادآور اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مراکز تجمع مردمی مثل استخرها و مراکز تفریحی آبی، خودروهای عمومی جمعی، نانوایی‌ها و پایانه‌ها را از جمله مراکز در معرض خطر شیوع کرونا ذکر و اضافه کرد: مردم شیوه نامه‌های کنترل شیوع کرونا از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را باید جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در جریان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه، ۲ هزار و ۸۰۲ نفر از اهالی این استان جان خود به خاطر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول، دوم، سوم و یادآور در استان اردبیل تزریق شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل بهداشت و سلامت استان اردبیل شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!