چرا هیچ تیمی رونالدو را نمی خواهد؟ فوق ستاره سوژه خنده شد
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۸۵۵۴
حتی در ۳۷ سالگی هم جزو بهترین بازیکنان جهان است. هیچکس در توانایی فنی او شک ندارد. او همان بازیکنی است که پنج توپ طلا دارد و خیلیها او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال میدانند. کریستیانو رونالدو مرد رکوردها است مردی که چه در منچستریونایتد و چه در رئال مادرید و یوونتوس زیر سایه هیچ بازیکنی قرار نگرفت و در همه این تیمها بهترین بازیکن تیمش بوده، اما او این روزها دوران خوبی را پشت سر نمیگذارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کریس فصل گذشته علی رغم عملکرد فردی خوب، نتوانست موفقیت تیمی به دست آورد. ابتدای فصل گذشته زمانی که از یوونتوس جدا شد و به منچستریونایتد بازگشت، احتمالا اصلا فکرش را نمیکرد خیلی زود از این تصمیم پشیمان شود و احتمالا حالا خودش را سرزنش خواهد کرد که چرا سال گذشته یونایتد را به منچسترسیتی ترجیح داد.
پیشنهادی که باعث شرمندگی رونالدو شدرونالدو درخواست خروج از جمع شیاطین سرخ را داده و در تمرینات پیش فصل این تیم هم شرکت نکرد، اما هیچ پیشنهاد بزرگی برای او نرسید. جدیترین پیشنهاد برای رونالدو، پیشنهاد نجومی یک تیم عربستانی برای جذب او بود و احتمالا این پیشنهاد بیشتر از اینکه مایه غرورش شود، او را خجالت زده خواهد کرد. این پیشنهاد به او میفهماند که دیگر کم کم باید با سطح نخست فوتبال دنیا خداحافظی کند و به یکی از تیمهای متمول کشورهای حاشیه خلیج فارس یا تیمهای آمریکایی برود که فرسنگها از فوتبال روز دنیا عقب هستند.
الکس دلپیرو اسطوره باشگاه یوونتوس در اظهارنظری از نبودن هیچ پیشنهادی برای رونالدو ابراز تعجب کرده است. دلپیرو گفت: رونالدو قهرمان فوق العاده است و روحیهای عالی دارد، اما فکر میکنم در دو سه سال اخیر خیلی آماده نبوده، البته این بیشتر به باشگاهی که در آن حضور دارد برمی گردد و به دلیل عملکرد ضعیف منچستریونایتد پس از دوران فرگوسن، رونالدو هم نتوانسته مثل قبل ظاهر شود.
اسپارتاک رونالدو را مسخره کردباشگاه اسپارتاک مسکوی روسیه در توییتری موضوع پیشنهاد نداشتن رونالدو را دستمایه طنز قرار داده و به نوعی رونالدو را مسخره کرده است. در توییت این باشگاه یک پیام ساختگی از رونالدو منتشر کرده است که در آن پیام به باشگاه اسپارتاک سلام کرده و آنها هم در جواب فقط گفتند خیر. موضوعی که نشان میدهد حتی اسپارتاک هم رونالدو را نمیخواهد.
البته که این موضوع شوخی بود اما در واقعیت مدیربرنامه رونالدو او را به چندین باشگاه از جمله بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و چلسی پیشنهاد داده و تمام باشگاه ها، علاقهای به جذب او نشان ندادند. حتی ناپولی ایتالیا هم که رونالدو به آن لینک شده بود، علاقه جدیای به جذب او نشان نداد و تا چند فروش جدی نداشته باشد، نمیتواند برای جذب رونالدو اقدام کند.
ترفند نزدیکان رونالدو با پخش شایعه علاقه بارسلونا به رونالدو هم نتوانست رئال مادرید و دیگر باشگاه ها را برای جذب او قلقلک دهد و به نظر می رسد باشگاه های بزرگ دست آنها را خواندند و مثل سال گذشته گول نمی خورند.
دعوا سر نخواستن رونالدوسایت ایندیپندنت در گزارشی علت این اتفاق را بررسی کرده و به این پرداخته که چرا رونالدو را هیچ تیم بزرگی نمیخواهد و به نوعی سر نخواستنش دعواست.
ایندیپندنت نوشت که کریستیانو برای انتقال به باشگاه دیگری که در فصل جدید در لیگ قهرمانان اروپا بازی میکند آماده است دستمزد خود را به شدت کاهش دهد. اکنون او سالانه حدود ۳۱.۵ میلیون یورو دریافت میکند. همچنین بعید است یونایتد به دلیل سن و سال بالای رونالدو و همچنین مدت زمان قرارداد او برای فروشش مبلغ هنگفتی بخواهد.
اما علی رغم همه اینها، باشگاههای مطرح اروپایی علاقهای برای جذب این بازیکن پرتغالی ندارند. چرا این اتفاق میافتد؟ دلیل آن در ویژگیهای کریستیانو و روندهای مدرن فوتبال است.
سبک مربیان بزرگ دنیا با سبک رونالدو متفاوت استدر سالهای اخیر، کریس از یک وینگر به یک مهاجم ضربه آزاد تبدیل شده است که موقعیتی عالی برای ضربه زدن دارد، به طرز باورنکردنی در کرنرها خطرناک است و البته کاملا میداند که توپ در ثانیه بعدی کجا خواهد بود. اما با وجود تمام این ویژگی ها، این ستاره پرتغالی نمیتواند طبیعت خود را تغییر دهد. او نمیتواند به طور مداوم بازیکنان حریف را پرس کند و تحت فشار قرار دهد و در دفاع تیمی شرکت کند. این همان سبکی است که مربیان بزرگ دنیا به آن روی آورده اند.
کریستیانو ۷/۴ پرسینگ در هر بازی انجام میدهد و با توجه به این آمار، او در بین بدترین مهاجمان ۵ لیگ برتر اروپایی قرار دارد. بسیاری از باشگاهها در اروپا بر روی پرسینگ تمرکز کردهاند. دومینویی که حتی اگر یک بازیکن آن را انجام ندهد، کل تیم به مشکل برمی خورد.
به همین دلیل است که چلسی و توماس توخل او را نمیخواهند و رحیم استرلینگ را به او ترجیح دادند. توماس یکی از استادان سبک پرسینگ فوتبال آلمان است. چیزی که باعث شد آنها فصل گذشته روملو لوکاکو را از اینتر بخرند و در در تابستان ۲۰۲۱ مبلغ ۱۱۳ میلیون یورو را برای جذبش پرداخت کنند.
از نظر تئوری رونالدو میتواند جایگزین خوبی برای روبرت لواندوفسکی که کار انتقالش به بارسلونا تمام شده باشد، اما بایرن مونیخ از این ایده استقبال نکرد. آن هم به دلیل اینکه رونالدو با سبک پرسینگ ناگلزمن سرمربی باوارایی ها، همخوانی ندارد.
ترفندهایی که بی جواب ماندندبه گزارش اسکای اسپورت، مندس مدیر برنامه رونالدو، با استفاده از «اثرهای مالی کریستیانو» از جمله افزایش حمایتهای مالی، دسترسی به رسانههای اجتماعی و بازارهای جدید به لطف امضای قرارداد با بیشترین فالوور در شبکههای اجتماعی، قصد دارد رونالدو را به باشگاههای بزرگ بفرستد، اما مشکل اینجاست که با وجود همه شایستگی ها، غولهای اروپا برای جذب او متقاعد نشدند.
حال به نظر میرسد فقط ۳ راه حال پیش پای این ابرستاره باقی مانده است. ۱) ادامه کار خود در منچستریونایتد و زدن قید لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری به امید بازگشت یونایتد به روزهای خوب با تن هاگ. ۲) انتقال به یک باشگاه بزرگ، اما به عنوان یک بازیکن ذخیره یا چرخشی با کاهش جدی حقوق؛ ۳) رفتن به یک تیم درجه ۲ که در لیگ قهرمانان امسال حضور دارد.
باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی دنیای ورزشمنبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: رونالدو منچستریونایتد باشگاه ها برای جذب جذب او
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچهدار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
امیرحسین اسیوند کارگردان مستند «کر کوهستان» از مجموعه مستند «پا به ماه» درباره این اثر به خبرنگار مهر گفت: «کر کوهستان» اولین سوژه و اولین قسمت از فصل دوم مجموعه «پا به ماه» است. این مستند روایتگر قصه زوجی از عشایر است که در انتظار تولد فرزند خود، با مسایل و مشکلاتی مواجه هستند.
این کارگردان مطرح کرد: از آنجایی که من پیش از این چند مستند در منطقه بازُفت استان چهار محال بختیاری ساخته بودم، از طریق ارتباطاتی که داشتم و آدمهای محلی که میشناختم، با زوج سوژه «کر کوهستان» آشنا شدم. در آن مقطع مادری که سوژه این مستند بود، قرار بود ۱۰ روز دیگر زایمان کند، به همین دلیل ما زودتر راهی محل زندگی آنها شدیم تا با این خانواده آشنا شویم. روزی که به آنجا رسیدم، حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر بود که متوجه شدیم درد زایمان این خانم آغاز شده است. در همین شرایط کار ساخت مستند را آغاز کردیم و توانستیم مقداری تصویر بگیریم. البته از این دست موارد پیشبینی نشده در همه قسمتهای این مجموعه مستند داشتهایم.
اسیوند ادامه داد: در «کر کوهستان» مسیر رسیدن به محل زندگی این زوج بسیار سخت بود؛ مسیری که در طی آن ما باید از رودخانه عبور و در ادامه یازده کیلومتر در دامنه کوه حرکت میکردیم تا به محل زندگی آنها برسیم چون سوژه ما جزو عشایر بودند. ضمن اینکه محل استقرار آنها حتی برق نداشت و ما امکاناتی برای کپی کردن راشها نداشتیم. همین موضوع فرایند ساخت اثر را سخت میکرد اما خداراشکر زن و شوهری که سوژه «کر کوهستان» بودند همکاری خوبی با ما داشتند.
این کارگردان با اشاره به اتفاقات پیشبینینشده در طول ساخت این مستند بیان کرد: ما یک شب مشغول فیلمبرداری بودیم که یکی از آشنایان این زوج وارد محل فیلمبرداری شد و به ما گفت اجازه کار ندارید. با توجه به اینکه این زن و شوهر آدمهای سادهای بودند این شخص مدام به آنها میگفت چرا اجازه میدهید از زندگی شما تصویر بگیرند. آن شب بسیار سخت بود. ما کار را رها کردیم. فردای آن روز اما توانستیم از طریق بهیار و افرادی که میشناختیم مسأله را به صورت رفاقتی حل کنیم. این خانواده با آنکه راضی بودند اما گویا نمیتوانستند جلوی آن شخص چیزی بگویند. مسایل این چنینی زیاد داشتیم و «پا به ماه» جزو مجموعه مستندهایی است که تولید سختی داشت.
این کارگردان عنوان کرد: هرچند محل زندگی این زوج یک راه سخت و صعبالعبور داشت اما این موضوع برای این خانواده مسأله خیلی غریب و پیچیدهای نبود یعنی برای این زن عشایر، اینکه بخواهد یک مسیر خیلی طولانی را برای زایمان طی کند، سخت نبود. چون به طور کلی ماهیت زندگی عشایری همین است و بر اساس همین سختیها پیش میرود. با این حال حضور گروه فیلمسازی هم باعث میشد آنها احساس تنهایی نکنند و به آنها قوت قلب میداد. البته بر اساس آنچه شنیدیم، متوجه شدیم به دلیل همین راه سخت و برای انتقال یک زن دیگر به بیمارستان به منظور زایمان، یکبار بالگرد آمده بود اما این خانواده نخواستند این اتفاق بیفتد و سوژه ما خودش خواست تا این مسیر سخت را طی کند و به بیمارستان برسد.
اسیوند با اشاره به مسأله فرزندآوری اظهار کرد: در این مستند ما نمیخواستیم درباره فرزندآوری سفیدنمایی کنیم و بگوییم همه چیز خیلی عالی است، پس به زودی صاحب فرزند شوید! ما همه میدانیم شرایط اقتصادی خوب نیست اما به هر حال فرزندآوری وجه مهمی از امید به زندگی است. یعنی اینکه انسان به نسل خود ادامه دهد و فرزندی به دنیا بیاورد بارقهای از امید و روشنی را در زندگی ایجاد میکند.
وی افزود: ما در طول ساخت این مجموعه مستند تولد بیست بچه را از نزدیک دیدیم؛ لحظهای که پدر و مادر برای اولین بار بچه را میدیدند یا آن لحظهای که پدر برای اولین بار با بچه روبهرو میشد، ما با دیدن ذوق و احوال خوب والدین متوجه میشدیم چقدر حس جذابی دارند. باید بگویم وقتی مستند «همیشه با هم» بهعنوان یکی از قسمتهای این مستند پخش شد علیرغم اینکه فکرش را هم نمیکردم، اما پیامها و کامنتهای بسیاری مبنیبر این داشتم که میگفتند چقدر این لحظات جذاب و شیرین است. آنهایی که نمیتوانستند صاحب فرزندی شوند، میگفتند کاش ما هم میتوانستیم این لحظات را تجربه کنیم.
این مستدساز در ادامه تأکید کرد: ما نمیخواستیم نسخهای بپیچیم و به مردم بگوییم بروید و صاحب فرزند شوید بلکه ما با یک درام و بر اساس واقعیتی که در زندگی وجود دارد، خواستیم لحظاتی را که خیلیها در زندگی از نزدیک ندیدهاند، به تصویر بکشیم تا شاید برایشان ملموس شود.
اسیوند در پایان درباره فرم ساده این مستند اظهار کرد: قصه و سوژه «کر کوهستان» آنقدر جذاب و شیرین بود که نخواستیم چیز پیچیدهای به ماجرا اضافه کنیم، ما فقط سعی کردیم گروه، داستان و سوژه را هدایت کنیم، کناری بایستیم و اتفاقات را مشاهده کنیم. مثلاً آن سکانسی که این مادر با بچه خود با کلک (نوعی قایق) به روستا و آن زندگی عشایری برمیگردد برای من بینظیر بود، چون خانوادهای را میدیدم که به اصالت خود و جایی که به آن تعلق داشتند به همراه یک کودک برمیگشت؛ کودکی که قرار بود یک زندگی دیگر را در آنجا آغاز کند.
این مستند که به تازگی روی آنتن شبکه دو سیما رفته در جشنواره فیلم مستند «سینماحقیقت» نیز حضور داشته است.
کد خبر 6090646 عطیه موذن