Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حقوقی فوتبال درباره کمیته انتخابات فدارسیون گفت:‌ پس از تغییر هیئت رئیسه باید اعضای جدیدی برای این کمیته معرفی می‌شدند اما تغییر نکردن افراد کمیته، صلاحیت قانونی را نیز از بین برده است.

صادق رئیسی‌کیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایران اکونومیست در مورد زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخابات اظهار داشت: طبق بند (ب) ماده ۱۲ مقررات انتخاباتی، دوره ثبت‌نام و تحویل مدارک باید ۵۰ روز قبل از مجمع انتخاباتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشتم مرداد که روز انتخابات است را نباید در نظر بگیریم و ۱۹ تیرماه را برای زمان پایان انتخابات تعیین کنیم و هرکسی که بیستم تیرماه ثبت‌نام کند، قانونا خارج از زمان اقدام کرده و نباید مورد قبول واقع شود. از آنجایی که مدت زمان بلندی را برای این کار در نظر گرفتند دیگر نیاز به تمدید زمان به علت تعطیلات نیست اما طبق بند ج ماده ۱۲ مقررات انتخاباتی، فدراسیون موظف است این دوره را سه روز به درخواست نامزدهای ثبت‌نامی، برای اصلاح مدارک تمدید کند.

وی افزود: ادعای فدراسیون مبنی بر کار کردن در روزهای تعطیل نیز نمی‌تواند این قانون را نقض کند. خیلی نامزدها در دقیقه ۹۰ دوره قانونی ثبت‌نام را انجام دادند و باید پس از اطلاع از نقص مدارک، زمان برای اصلاح نیز به آن‌ها داده شود. اگر قانونمندی در تمام بخش‌های فوتبال جاری باشد و سلیقه‌ای عمل نکنیم، می‌توانیم فوتبال کشور را درست کنیم و نباید تلاش تمام نامزدهایی که روز بیستم تیر ثبت‌نام کردند، ترتیب اثر داده شود.

کارشناس حقوقی فوتبال کشور گفت: ایراداتی نیز به کمیته‌های برگزار کننده انتخابات وارد است. استقرار این کمیته‌ها قانونا مشکل دارد. اساسنامه قبلی یک کمیته را مامور برگزاری معرفی کرده بود. اساسنامه جدید ۲ کمیته را که اعضای آن به وسیله هیئت رئیسه وقت انتخاب می‌شوند اما پس از تغییر اساسنامه در ۸ آذرماه سال ۹۹ که اعضای هیئت رئیسه جدید انتخاب شدند، افراد جدیدی برای کمیته انتخابات معرفی نشدند. پس نتیجه این است که کمیته فعلی اصلا صلاحیت قانونی را ندارد.

وی در خصوص ثبت‌نام مهدی تاج نیز اظهار داشت: بند ۳ ماده ۳۳ اساسنامه می‌گوید افراد نهایتا ۳ دوره می‌توانند در هیئت رئیسه فدراسیون حضور پیدا کنند؛ طبق این قانون حتی اگر او در دوره‌ای استعفا نیز داده است، نباید دیگر ثبت‌نام کند. 

رئیسی‌کیا درباره حضور برخی از نامزدها عنوان کرد: کمیته استیناف، مراجع امنیتی و مجمع باید بیشتر دقت کنند و رفاقت‌ها را کنار بگذارند تا فوتبالی قانونمند و دور از فراماسونری‌ها داشته باشیم. در سابقه بعضی افراد به سادگی مشخص است که مدیریت‌های پیشین خود مثل باشگاه‌ها یا همین فدارسیون، بسیار ناموفق بودند اما باز هم حضور آن‌ها را در مناصب مدیریتی می‌بینم. واقعا ملاک انتخاب افراد چیست؟

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مهدی تاج ، فدراسیون فوتبال ایران ، کمیته استیناف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مهدی تاج فدراسیون فوتبال ایران کمیته استیناف هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های راه یافته به دور دوم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که امروز ششم اردیبهشت ماه در صدا و سیمای لرستان برگزارشد، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صدا و سیمای استان و معرفی نامزد‌ها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهد بود.

استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزد‌ها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان هم در این مراسم از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبرداد.

علیرضا شیروی افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی اظهارداشت: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

وی سی مراسم ضمیمه می شود...

دیگر خبرها

  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان