Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کاربران خبرگزاری فارس با ثبت پویشی در سامانه «فارس من» تقاضای بهبود معیشت کتابداران را داشتند. در متن این پویش آمده است: متأسفانه وضعیت معیشت کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خوب نیست. تقاضا داریم از طریق رسانه پیگیری شود.

مهدی رمضانی، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این باره گفت: در بحث خدمات‌دهی نهاد کتابخانه‌های عمومی، راه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد، اما مسأله مهم در این موضوع نظارت بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات است که باید به صورت جدی به آن ورود کنیم، به شکلی که بین خدمات ارائه شده و پرداخت حقوق یک ما به ازایی ایجاد شود و بنا به کارنامه موجود که با کارانه ارتباط دارد پرداختی‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما یک نهاد فرهنگی هستیم و مهم‌ترین مؤلفه در این زمینه بحث خدمات فرهنگی به مردم است؛ چگونگی ارائه خدمات در این موضوع برای ما اهمیت بسیار دارد، یعنی همانطور که کتابخانه و کتابدار‌ها اضلاع مهم این نهاد هستند، مراجعین هم ضلع اساسی این مثلث خواهند بود و این اهمیت در ذیل جذب آنها به وسیله ارائه و سرویس‌دهی ماست. در باب نظارت چگونگی کیفیت ارائه خدمات که با وضعیت هماکاران ما مرتبط است اقدامات و سامانه‌هایی برقرار شده است که البته در ابتدای کار خود است.

مهدی رمضانی افزود: بهبود معیشت کتابداران نقطه متصل به مردم است. اگر نقش مردم در این مسأله تبیین شود و مراجعین چگونگی نقش‌آفرینی خود را یاد بگیرند می‌توانند در ارتقای کیفیت کاری کتابداران هم دخیل باشند. ارتقای حقوق کتابدار بی‌شک با علمی‌سازی و تقویت خدمت‌رسانی مرتبط است و مثل دوبال می‌مانند که از هم افتراقی ندارند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی مهدی رمضانی کتابداران معیشت کتابداران ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی جهان‌پور گفت: پیش نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت بیمارستانی در مقایسه با به استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به خصوص جذب نیروهای با تجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیأت مدیره در سراسر کشور است. مجموعه این هیأت مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ما است و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

کد خبر 6091280 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت